اولین تیزر رسمی از فورد موستانگ شلبی GT500 – فناوری

سه‌شنبه 26 دی 1396 فناوری

فورد تائید کرد که در آینده نزدیک، موستانگ شلبی GT500 مدل ۲۰۱۹ با بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت در دسترس علاقه‌مندان خودروهای عضلانی خواهد بود.

به نظر می‌رسد فورد تمام موانع را برای طرفداران موستانگ پیش از نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی ۲۰۱۸ در دیترویت از سر راه برمی‌دارد. پس از رونمایی خودروی جدید فورد موستانگ بولیت ۲۰۱۹، این برند آمریکایی تیزر رسمی از مدل کاملا جدید موستانگ شلبی GT500 در صفحه فیسبوک و حساب یوتیوب خود منتشر کرده است. 

این ویدیو که به نظر می‌رسد رندر گرافیکی باشد، نسل کنونی موستانگ را با ورودی‌های کاپوت، ورودی هوای جلوی شکاف‌دار، اسپویلر بزرگ و قوی به همراه پیشرانه وعده داده شده با بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت نشان می‌دهد. این پست در فیسبوک ادعا می‌کند که خودروی عضلانی برای سال ۲۰۱۹ طراحی شده و زمانی که تولید آن آغاز شود، قدرتمندترین خودروی تولیدی خیابانی خواهد بود که این شرکت تا به حال ساخته است.

ford mustang shelby GT500/ فورد موستانگ شلبی GT500

صدای موجود در کلیپ ویدیویی کاملا یادآور پیشرانه ۵.۲ لیتری مسطح خورجینی هشت سیلندر فعلی شلبی GT350 است؛ در پی شایعاتی که در مورد فورد موستانگ شلبی GT500 از این شرکت شنیده شده، با افزایش قدرت تولیدی می‌تواند در آینده یکی از رقبای سرسخت دوج چلنجر هل‌کت باشد. شایعات تاکید می‌کنند که این حجم سوپرشارژ استفاده شده در این خودرو به تنهایی دارای حجم جابه‌جایی ۲.۶ لیتر خواهد بود که بیش‌تر از دستگاه‌های استفاده شده در بسیاری خودروهای چهار سیلندر کنونی است. بهره‌گیری از چنین امکاناتی باعث می‌شود که قدرت پیشرانه به حدود ۷۵۰ اسب بخار برسد و البته باید گفت که این‌ مطالب بر اساس شایعات موجود است. 

این‌که چه جعبه‌دنده‌ای در خودروی عضلانی فورد موستانگ شلبی GT500 استفاده شود تا بتواند قدرت پیشرانه را تحمل کند خود جای سوال دارد. طبق شایعات کارخانه این بار نیز برای اولین بار در طول تاریخ این خودرو، از جعبه دنده‌ مدرن اتوماتیک استفاده خواهد شد. پیش‌بینی شده که جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک همانند موارد استفاده شده در فورد رپتور F-150 و رقیب دیرینه شلبی، شورولت کامارو ZL1 در خودروی جدید برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ‌ها استفاده شود. 

پیش از این تصاویر جاسوسی از موستانگ شلبی GT500 با استتار روی کاپوت، تایرهای چسبنده اسپرت و ترمزهای بزرگ برمبو منتشر شده است. در حال حاضر که فورد تائید کرده است خودروی جدید شلبی GT500 با حداقل ۷۰۰ اسب بخار قدرت و دریچه‌های بزرگ کاپوت وارد بازار خواهد شد، می‌توان حدس زد که شایعات گفته شده درباره خودروی جدید تا چه حد می‌تواند درست باشد. 

 در حال حاضر سوال بزرگ این است که آیا فورد موستانگ شلبی GT500 قادر خواهد بود از خود چابکی شلبی GT350 را ارائه دهد، و به کمک پیشرانه قدرتمند خود در رقابت تن‌به‌تن حریفان را شکست دهد؟ به نظر می‌رسد ماه‌های آینده برای طرف‌داران خودروهای عضلانی آمریکایی دوران پرهیجان و جذابی باشد. 

تیزر رسمی منتشر شده در حساب یوتیوب فورد

دانلود


منبع : زومیت

چین در سال ۲۰۱۸ گیاهان و حشرات را به ماه ارسال می‌کند - فناوری

جوشیدن آب زیر دمای انجماد از نظر علمی ممکن است - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا