اولین تبلت مبتنی بر سیستم عامل کروم رؤیت شد – فناوری

یکشنبه 8 بهمن 1396 فناوری

به نظر می‌رسد پس از عرضه‌ی تبلت‌ هیبریدی و کروم‌بوک‌ به بازار در سال‌های اخیر، حال شاهد عرضه‌ی تبلت‌ مبتنی بر سیستم‌عامل کروم به بازار هستیم.

همانطور که می‌دانید کروم‌بوک‌ها در طول یک دهه‌ی اخیر راهی بازار شده و نظر بسیاری از کاربران را نیز به خود جلب کرده‌اند؛ چراکه مخصوصا در حوزه‌ی آموزشی بسیار موفق بوده و با بهره‌گیری از برچسب قیمت پایین، موفق شده‌اند فروش خوبی نیز به خود اختصاص دهند. پس از عرضه‌ی کروم‌بوک‌ها به بازار در طول نزدیک به یک دهه‌ی گذشته، در دو تا سه سال اخیر تبلت‌های هیبریدی با بهره‌گیری از کیبورد جداشدنی راهی بازار شده است؛ ولی هیچ تبلت مستقلی مبتنی بر سیستم‌عامل کروم راهی بازار نشده بود. اما به نظر می‌رسد ایسر در پی آن است تا تبلتی مبتنی بر سیستم‌عامل کروم راهی بازار کند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، ایسر در جریان برگزاری نمایشگاه تکنولوژی آموزشی لندن تبلتی مبتنی بر سیستم‌عامل کروم ارائه کرده است.

ایسر در جریان برگزاری نمایشگاه تکنولوژی آموزشی لندن دو کروم‌بوک را معرفی کرد؛ حال آنکه طی این مراسم خبری از تبلت کروم این کمپانی نبود. هرچند هنوز مشخصات زیادی از این تبلت منتشر نشده است؛ اما به نظر می‌رسد تبلت مبتنی بر کروم ایسر با بهره‌گیری از یک نمایشگر ۸ اینچی با نسبت تصویر آن ۴ به ۳ راهی بازار خواهد شد.

تبلت مبتنی بر سیستم عامل کروم

در روزهای ابتدایی توسعه کروم‌بوک، سیستم‌عامل کروم‌ تنها قادر بود اپلیکیشن‌های مخصوص توسعه‌یافته برای این سیستم‌عامل را اجرا کند، اما این روزها کروم قادر است اپلیکیشن‌های مبتنی بر اندروید را نیز اجرا کند که از این‌رو دست توسعه‌دهندگان و کاربران را نیز برای استفاده از این تبلت‌ها بازتر از پیش می‌کند.

هنوز اطلاعاتی در رابطه با اینکه ایسر چه زمانی این تبلت را راهی بازار خواهد کرد، ارائه نشده است. ضمنا برچسب قیمت نیز برای این محصول تعیین نشده است.


منبع : زومیت

مایکروسافت بند 3؛ دستبند سلامت لغو‌شده‌ی ردموندی‌ها - فناوری

گنجینه فرهنگی فرح پهلوی کجاست؟ - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا