انتقاد از ساندار پیچای؛ موضوع تبلیغات ضد گوگل – فناوری

یکشنبه 22 مرداد 1396 فناوری

شخصی دیوارهای خارج از دفتر گوگل را با تبلیغاتی در انتقاد از مدیریت ساندار پیجای پوشانده است.

تبلیغاتی ضد گوگل بر دیوارهای خارج از ساختمان این دفتر، در ناحیه‌ی ساحلی ونیز در کالیفرنیا چسبانده شده است. به نظر می‌رسد این تبلیغ‌ها به هیاهوی جیمز دامور مربوط باشد. جیمز دامور از مهندسان گوگل است که اوایل این هفته، به سبب نوشتن مقاله‌ای ۳۰۰۰ کلمه‌ای در انتقاد از سیاست‌های حامی تفاوت گوگل اخراج شده بود. او در این مقاله بیان کرده بود که تفاوت‌های بیولوژیکی زنان، باعث می‌شود آن‌ها نتوانند در گوگل کار کنند.

او این یادداشت را به‌صورت گسترده داخل شرکت توزیع کرد.

یکی از فعالان فناوری در کالیفرنیا توییت کرده است:

شخصی در ونیز هست که از اخراج این کارمند خوشحال نیست. تبلیغات ضد گوگل سرتاسر سانتا مونیکا و ونیز را پوشانده‌اند.

بر روی یکی از این تبلیغات کلمه‌ی Goolag نوشته شده است که نوعی بازی با کلمات است. این لغت به اردوگاه‌های کار اجباری شوروی در قرن بیستم اشاره دارد.

goolag

تصویری از دامور منتشر شده است که در آن پیراهنی پوشیده که همین لغت روی آن چاپ شده است.

سایر تبلیغات، از ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، انتقاد می‌کنند. پیچای این کارمند را اخراج کرده بود و ایمیل اخراج او در فضای عمومی منتشر شده بود.

به‌نظر می‌رسد برخی ازاین تبلیغ‌ها می‌گویند که «اپل هیچ‌گاه جیمز دامور را اخراج نمی‌کرد» یا «اگر استیو جابز زنده بود، با دامور احساس هم‌دردی می‌کرد.» اگرچه این تبلیغ‌ها نشان اپل را بر خود دارند و از شعار معروف اپل، متفاوت بیاندیشید، استفاده می‌کنند، اما متعلق به اپل نیستند.

apple

دامور از زمان اخراج خود با شخصیت‌های راست‌گرا در رسانه‌های محافظه کار دیده می‌شود. بسیاری از این رسانه‌ها از همین روش برای جلب توجه استفاده می‌کنند.

هنوز نمی‌دانیم که چه کسی پشت این تبلیغ‌ها است و آیا با دامور ارتباط دارد یا خیر. فعلا می‌دانیم که این تبلیغ‌ها رسمی نیستند و به صورت قانونی نصب نشده‌اند.

گوگل به درخواست‌ها برای اطلاعات بیشتر پاسخی نداده است.


منبع : زومیت

موتورسیکلت برقی بی‌ ام‌ و C Evolution راهی بازار ایالات متحده می‌شود - فناوری

تکنیک های ذهنی برای کاهش اضطراب روزمره - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا