انتخاب لباس مجلسی دخترانه و فانتزی برای جشن های تابستانی

یکشنبه 3 مرداد 1400 بازار

از قدیم الایام بیشتر جشن ها در تابستان برگزار می شد، چون باور عمومی بر این بود که تابستان نماد برکت الهی، آبادانی، سرسبزی و شور و شوق زندگی است. در عصر حاضر نیز، همه ساله با شروع فصل تابستان و گرم شدن هوا، کم کم بازار برگزاری جشن عروسی ها، مهمانی ها و مجالس گرم می شود، و همه به نوعی در حال مهیا شدن برای یک مراسم هستند، چه در جایگاه میزبان، و چه به صورت مهمان. معمولا در چنین مواقعی، یکی از دغدغه های بسیار مهم خانم های جوان برای مراسم های تابستانی، انتخاب لباس مجلسی دخترانه مناسب برای فصل، زیبا و برازنده است. اگر بزودی قرار است به جشن عروسی یا مهمانی دعوت شوید، یا برای شرکت در یک مجلس شادی، باید لباس مجلسی مناسب انتخاب کنید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

انتخاب پارچه های خنکِ تابستانی برای لباس مجلسی دخترانه

گام اول در انتخاب یک لباس مجلسی دخترانه که مناسب فصل تابستان و هوای گرم باشد، انتخاب صحیح پارچه لباس است. با توجه به اینکه در فصل تابستان، عموما مراسم ها در فضای باز باغ ها و ویلاها برگزار می شود، انتخاب پارچه ای که علاوه بر زیبایی ظاهری، جنس سبک و خنکی داشته باشد، در هوای گرم به بدن نچسبد و آزار دهنده نباشد، بسیار مهم است. برای انتخاب پارچه لباس مجلسی یا پارچه مناسب برای مدل مانتو دخترانه، قبل از هر چیزی لازم است بهترین و بدترین پارچه ها برای دوخت لباس های تابستانی را بشناسید. ابتدا از بهترین پارچه ها شروع می کنیم:

  • نخ پنبه؛ پارچه های نخ پنبه، تنفس‌پذیری فوق العاده بالایی دارند، یعنی هوا به خوبی در آن ها جریان پیدا می کند، به پوست بدن نمی چسبند، فوق العاده نرم، سبک و مقاوم هستند و به راحتی چروک نمی شوند.
  • کتان؛ پارچه کتان یا لینِن یکی از محبوب ‌ترین پارچه های لباس تابستانی است. این پارچه از الیاف گیاهان طبیعی ساخته شده، و انتخاب بسیار مناسبی برای خانم های علاقه مند به لباس های گشاد و استایل های مینیمال است.
  • شَمبَری؛ از اسم این پارچه تعجب نکنید! این پارچه بسیار شبیه نخ پنبه است. بافت این پارچه کاملا تنفس پذیر است. برای مناطق شرجی و گرم، مانند مناطق جنوب کشور (کیش، قشم، چابهار و…) بسیار مناسب است. این جنس پارچه معمولا با رنگ‌های ملیح و ملایم، یا همان رنگ های پاستلی تولید می شود، حتی بعضا گلدوزی یا سوزن دوزی های ظریف هم دارند، و جذابیت خاصی به لباس‌های تابستانی می بخشد.

و اما، پارچه های نامناسب برای لباس مجلسی دخترانه و تابستانی:

  • نایلون؛ پارچه های نایلونی از الیاف کاملا مصنوعی ساخته شده اند، و دارای پلاستیک هستند. چندان تنفس پذیر نیستند و در هوای گرم، دمای بدن را به شدت بالا می برند.
  • پلی استر؛ این نوع پارچه، کاملا ضد آب و غیر قابل تنفس است، و به جای جذب و تبخیر رطوبت و تریق بدن، همه گرمای ما بین لباس و بدن را محبوس می کند، و با مدل لباس های تابستانی هم چندان تناسب ندارد.
  • ریون؛ پارچه ریون، معمولا برای دوخت لباس های ظریف و سبک استفاده می‌شود. اما در هر صورت ریون هم مانند سایر الیاف غیر طبیعی و دارای پلاستیک، گرما را محبوس می کند.

بعد از شناخت انواع پارچه های تابستانی، حالا نوبت به انتخاب مدل لباس و پارچه می رسد. برای انتخاب مدل لباس، پیشنهاد می کنیم به سورپلاس سر بزنید، و گالری متنوع لباس مجلسی دخترانه یا گالری مدل مانتو دخترانه را با دقت ببنید. مدل را که انتخاب کردید، برای دوخت لباس و انتخاب پارچه حتما با آقا یا خانم خیاط مشورت کنید، که پارچه ای که انتخاب می کنید با مدل انتخابی شما، تناسب داشته باشد.

انتخاب مدل مانتو دخترانه تابستانی برای مراسم های خاص

اگر قرار است جشن یا مهمانی که به آن دعوت شده اید، به صورت رسمی برگزار شود و امکان پوشیدن لباس مجلسی را ندارید، انتخاب مدل مانتو دخترانه فانتزی یا عروسکی، با رنگ و طرح جذاب راهکار پیشنهادی ماست؛ چون برعکس لباس مجلسی های پوشیده حالت رسمی ندارد، ساده و کلاسیک نیست و در عین حال که پوشیده است، جذابیت ظاهری هم دارد. اگر تازه عروس هستید، حتما در زمان چیدمان جهیزیه عروس در منزل جدید، یک کمد مجهز و پر از لباس تدارک دیده اید، که برای مواقع این چنینی چند دست مانتوی عروسکی و جذاب آنجا پیدا شود؛ اگر هم هنوز به مرحله تاهل و خرید جهیزیه عروس، و چیدن کمد لباس و… نرسیده اید، اشکالی ندارد، فقط سعی کنید از آن دختر خانم هایی باشید که همیشه برای هر مناسبتی یک ست کامل، زیبا و جذاب دارند، و در کمدشان چند مدل مانتو دخترانه تابستانی، شاد و گُل گُلی پیدا می شود. این مدل مانتوها، معمولا به راحتی با هر استایلی ست می شوند، چاقی یا لاغری بیش از حد را می پوشانند، و حتی شما را جوان تر از سن واقعی تان نشان می دهند.

 

 

سخن آخر

انتخاب لباس مجلسی دخترانه، یا مدل مانتو دخترانه و فانتزی برای مجالس و مهمانی های تابستانی اصلا کار سختی نیست، فقط کافی است به نکاتی که برایتان شرح دادیم توجه کنید، و قبل از هر کاری به صفحه سورپلاس سر بزنید، از گالری مدل های مختلف لباس  و مانتو دخترانه آن دیدن کنید، تا بهترین انتخاب را داشته باشید، و حتی از همیشه زیباتر بنظر برسید.

بهترین برندهای صفحه‌ گرانیت‌بر و سرامیک‌بر کدام است؟

ترمه و معرفی 7 محصول متنوع ترمه در دکوراسیون ایرانی - فروشگاه یزد ممنتو

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا