چه لباسی برای تابستان مناسب است

دوشنبه 6 مرداد 1399 گوناگون
لباس های مناسب تابستان

لباس های مناسب تابستان

با انتخاب اشتباه  و پوشیدن لباس های نامناسب  در فصل گرم سال موجب تعرق بیشتر و در نتیجه منجر به تعویض مکرر و شستشوی مدام لباس می شویم که شستشو های پی در پی باعث از بین رفتن لباس می گردد برای اینکه در فصل تابستان بتوانیم لباس مناسب انتخاب کنیم باید نکاتی را مد نظر داشته باشیم که در اینجا به آن اشاره می کنیم :توجه به رنگ و جنس لباس  در فصل تابستان بسیار مهم است برای در امان ماندن از گرمای تابستان و تعرق زیاد این نکات را رعایت کنید .

رنگ‌های مناسب برای لباس تابستانه

تا حد ممکن در انتخاب لباس از رنگ‌های تیره استفاده نکنید؛ زیرا بیشتر از رنگ‌های دیگر گرما را به خود  جذب می‌کنند و رنگ‌های تیره باعث می‌شوند تعریق بدن بالا برود.

۱. سفید

۲. کرم

۳. آبی روشن

۴. سبز روشن

۵. آجری

۶. گلبهی

۷. صورتی روشن

۸. قرمز

۹. نسکافه‌ای

۱۰. طوسی روشن

۱۱. زرد

جنس پارچه هم در انتخاب لباس تابستانه بسیار مهم است

برای اینکه تحمل گرما در تابستان مقدور باشد و از تعرق زیاد جلوگیری شود علاوه بر رنگ لباس جنس آن نیز از اهمیت خاصی برخوردار است لباس هایی که در بافت پارچه آن ها از پلاستیک استفاده شده برا فصل گرما بسیار بد است و باعث بو گرفتن لباس و همچنین تعرق زیاد تر بدن می شود زیرا جریان هوا در این نوع پارچه ها وجود ندارد .پارچه های نخی انتخاب درست و شایسته برای فصل گرما می باشد و به دلیل امکان گردش هوا در آن باعث خنک شدن بدن در تابستان می شود.

لباس‌هایتان را از جنس نخ طبیعی انتخاب کنید که اغلب بر روی آن‌ها درج شده است (cotton.. هر چه درصد نخ لباس بیشتر باشد، لباس، خنک‌تر و عمر طولانی‌تری خواهد داشت.

پنبه نیز طبیعی است؛ اما بعد از مدتی گول می‌اندازد و گرم‌تر از جنس نخ است. البته با یک ژیلت نو، از شر این پنبه‌های گلوله شکل چسبیده به لباس می‌توانید خلاص شوید. لباس‌هایی که بیش از اندازه نرم و لطیف هستند درصد پنبه‌ی بیشتری دارند.

جنس پارچه‌هایی که اصطلاحا به آن‌ها (مواد. می‌گویند ساخته شده از فرآورده‌های نفتی است که نه تنها به شدت گرم هستند؛ بلکه به عنوان دم کُنی عمل می‌کنند. یعنی اجازه‌ی خروج گرما را از بدن نمی‌دهند. به همین دلیل تعریق در این چنین لباس‌ها چندین بیشتر شده و زودتر بو می‌گیرند.

این نکات را برای طولانی کردن عمر لباس‌هایتان

۱. همیشه قبل از پوشیدن لباس‌های مناسب بیرون دوش بگیرید.

۲. از اسپر‌ها و عطر‌ها استفاده کنید.

۳. اگر اتو نیاز دارد حتما آن را اتو بزنید.

۴. مراقب باشید که روی صندلی کثیف و آلوده ننشینید.

۵. در خانه لباس‌هایتان را در جای مناسب آویزان یا تا کنید.

۶. از آب سرد برای شست و شو استفاده کنید.

۷. بعد از تمیز شدن آن‌ها را در نرم‌کننده لباس بگذارید تا نیم ساعت بمانند.

 

حج امسال متفاوت تر از هر سال به خاطر ویروس کرونا

تاثیر ویروس کرونا بر مناسک حج امسال

آمریکا مظنون اصلی حملات سایبری به ایران

آمریکا مظنون اصلی حملات سایبری به ایران

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا