امتیاز گیک بنچ اکسینوس 8895 گلکسی اس 8 بهتر از مدل اسنپدراگون 835 است – فناوری

جمعه 27 اسفند 1395 فناوری

امتیاز بنچمارک گیک‌بنچ نسخه‌ی اکسینوس گلکسی اس ۸ نشان از قدرت بیشتر این مدل نسبت به مدل اسنپدراگون دارد.

سامسونگ اغلب گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود را در دو نسخه، یکی با پردازنده‌های اکسینوس و دیگری با پردازنده‌های اسنپدراگون کوالکام در مناطق مختلف جهان عرضه کرده است. اگرچه بر اساس اطلاعات فاش شده از گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به نظر می‌رسد تمرکز اصلی در این دو محصول، استفاده از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ است؛ اما وجود یک نسخه‌ی اکسینوس از این دو گوشی پرچم‌دار مد نظر سامسونگ است.

galaxy s8 exynos 8895

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، چیپ‌ست اکسینوس در نظر گرفته‌شده برای گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس، اکسینوس ۸۸۹۵ است. پیش از این مشخصات سخت‌افزاری این پردازنده در دسترس قرار گرفت؛ اما ارزیابی‌های انجام‌شده از عملکرد چیپ‌ست‌ها کمتر فاش شده است. اما سرانجام امروز به لطف بنچمارک گیک‌بنچ، یک تست اولیه از نتایج عملکرد این پردازنده منتشر شده است. این نتایج مربوط به گوشی هوشمندی با شناسه‌ی مدل SM-G955F است که با در نظر گرفتن شیوه‌ی همیشگی نام‌گذاری سامسونگ، به نظر می‌رسد این گوشی گلکسی اس ۸ پلاس است و موفق شده امتیازات بسیار قابل توجهی هم به دست بیاورد.

galaxy s8 exynos 8895

پیش از این تستی مختصر از عمکلرد چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ روی گوشی‌ هوشمند گلکسی اس ۸ پلاس در دسترس قرار گرفت که بر اساس آن، گوشی یادشده در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای به ترتیب امتیاز ۱۹۲۹ و ۶۰۸۴ به‌ دست آورده است. اما حالا گلکسی اس ۸ پلاس مجهز به پردازنده‌ی اکسینوس ۸۸۹۵ در این بنمارک در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به ترتیب امتیاز ۱۹۷۸ و ۶۳۷۵  ثبت کرده است که نشان از قدرت بیشتر چیپ‌ ساخت سامسونگ در برابر رقیب ۱۰ نانومتری اسنپدراگون دارد. در واقع بر اساس این نتایج اولیه، به‌نظر می‌رسد چه در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای و چه در بخش عملکرد چندهسته‌ای، چیپ ساخت اکسینوس قوی‌تر عمل می‌کند و علاوه بر این، در هر دو بخش یادشده پردازنده‌ی کرین ۹۶۰ هواوی را نیز شکست می‌دهد.

galaxy s8 exynos 8895

البته همان‌طور که اشاره کردیم، این نتایج مربوط به تست‌های اولیه گلکسی اس ۸ است و شاید پس از عرضه‌ی این محصول به بازار، نتایج گیک‌بنچ این محصول کمی تغییر کند. همچنین بر اساس اطلاعاتی که اخیرا در مورد چیپ اکسینوس ۸۸۹۵ فاش شده است، این پردازنده مجهز به چهار هسته‌ی پردازشی M2 است که هر کدام از این هسته‌ها روی فرکانس کاری ۲.۵ گیگاهرتز تنظیم شده‌ است و علاوه بر این چیپ‌ست یادشده دو هسته‌ی اضافه‌ی گرافیکی دارد و پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G71 آن با فرکانس کاری بالاتری کار می‌کند. همان‌طور که گفتیم، انتظار می‌رود سامسونگ مدل اکسینوس گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس را به چیپ اکسینوس ۸۸۹۵ مجهز کند.

درهرحال، بر اساس نتایج بنچمارک گیک‌بنچ، به نظر می‌رسد هسته‌های پردازنده‌ی مورد نظر از نوع کورتکس A53 هستند که روی فرکانس کاری ۱.۷ گیگاهرتز تنظیم شده‌اند. این نوع هسته‌ها در هر دو مدل 8895M و 8895V یکسان هستند و به همین دلیل نمی‌توان دقیقا اعلام کرد که این نتایج جدید بنچمارک مربوط به کدام مدل است.

افزون بر آنچه گفته شد، بر اساس اطلاعات جدید گیک‌بنچ، به نظر می‌رسد گلکسی اس ۸ به ۴ گیگابایت رم مجهز شده است. همچنین با توجه وجود حرف F در شناسه‌ی مدل این دستگاه، ظاهرا این امتیازات مربوط به مدل بین‌المللی گلکسی اس ۸ بوده است. البته اخیرا خبری در مورد گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس منتشر شده که بر اساس آن،  نسخه‌ی مخصوص چین این دو دستگاه احتمالا از ۶ گیگابایت رم بهره خواهد برد. درهرصورت زمان زیادی تا معرفی گلکسی اس ۸ باقی نمانده  است و در تاریخ ۲۹ مارس (نهم فروردین ۹۶) تمام ویژگی‌های این گوشی مشخص خواهد شد. در زیر می‌توانید نتایج کامل بنچمارک گیک‌بنچ را برای نسخه‌ی اکسینوس گلکسی اس ۸ پلاس مشاهده کنید.

galaxy s8 exynos 8895

نظر شما در این مورد چیست؟


منبع : زومیت

پردازنده های گرافیکی Volta انویدیا مبتنی بر لیتوگرامی ۱۲ نانومتری TSMC - فناوری

معرفی ۴ روش برای توسعه یک تجارت در سطح جهانی - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا