حلیم گندم

دوشنبه 8 آذر 1400 آشپزی

زیادند تعداد کسانی که حلیم های بیرون، حتی معروف ترین شان را قبول ندارند و ترجیح می دهند خودشان در خانه درستش کنند. در ا ین مطلب طرز تهیه یک حلیم خوشمزه را به شما آموزش داده ایم. با ما همراه باشید.

مواد لازم حلیم گندم:

  • پیاز  ۱ عدد
  • گوشت گوسفندی  ۱ کیلوگرم
  • گندم (پوست کنده)  ۵۰۰ گرم
  • شکر به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم
  • نمک و دارچین  به مقدار لازم
حلیم گندم

حلیم گندم

طرز تهیه حلیم گندم:

1-ابتدا گندم را از روز قبل خیس میكنیم و آب آن را چند بار عوض میكنیم .در ظرفی مناسب گندم را قرار میدهیم و با اضافه كردن مقداری آب اجازه میدهیم تا به جوش آید حالا شعله را ملایم كرده و اجازه میدهیم حلیم كمی بپزد.

2-در ظرفی جداگانه گوشت را با آب و مقداری پیاز آبپز میكنیم و نصف آن را به همراه مقداری نمك به گندم اضافه میكنیم.و اجازه میدهیم گندم لعاب بیندازد.

3-مدت زمان پخت حلیم ۵ ساعت است ولی هرچه بیشتر بپزد خوشمزه تر است.بعد از مدت ذكر شده حلیم را از روی حرارت بردارید و اجازه دید كمی سرد شود.

4-اگرحلیم شما گلوله گلوله شده و خراب شده است اصلا نگران نباشید و آن را داخل مخلوط كن ریخته یا از صافی رد كنید (مخلوط كن بهتر است)حالا مجددا حلیم را روی حرارت قرار دهید

5-بقیه گوشت را رشته رشته كرده و به حلیم اضافه كرده و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید و سپی مقداری كره یا روغن را داغ كرده و مقداری دارچین به آن اضافه كنید و اگر حلیم را با شكر میخورید مقدار بسیاركمی شكر هم به آن اضافه كنید و روی حرارت كمی هم بزنید تا حلیم شما كشدار شود و به اصطلاح خوب جا بیقتد!

سایر نکات:

1-واژه حلیم از حلم می آید یعنی صبر!پس بدانید هرچه بیشتر این غذای خوشمزه را بپزید دلپذیرتر و لذیذتر خواهد شد.

2-گندم را به صورت پوست كنده و سفید و سالم انتخاب كنید تا موقع پخت زیاد اذیت نشوید.

3-میتوانید حلیم را با مرغ هم بپزید كه در این صورت زمان كمتری برای كشدار شدن غذا نیاز دارید(ولی خیلی غذای خوشمزه ای نخواهید داشت!)

 

شیر عسل خانگی

نان تخمه و آجیل

طرز تهیه نان تخمه و آجیل

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا