اطلاعات کامل پردازنده های رایزن با 4، 6 و 8 هسته پردازشی فاش شد – فناوری

یکشنبه 17 بهمن 1395 فناوری

[ad_1]

افشای اطلاعات کامل پردازنده‌های رایزن AMD نشان از عرضه این تراشه‌ها با ۴، ۶ و ۸ هسته‌ی پردازشی در سه نسخه‌ی SR3، SR5 و SR7 دارد.

آخرین شایعات منتشرشده در رابطه پردازنده‌های سری رایزن AMD نشان از این دارند که این تراشه‌ها با ۴، ۶ و ۸ هسته‌ راهی بازار خواهند شد. پیش از این خبری منتشر شده بود که نشان از عرضه نشدن پردازنده‌ی رایزن با بهره‌گیری از ۶ هسته‌ی پرداشی داشت. بر اساس جدول فاش شده از مشخصات پردازنده‌های رایزن، این تراشه‌ها در سه مدل SR3، SR5 و SR7 با ۸، ۶ و ۴ هسته‌ی پردازشی راهی بازار خواهند شد. جدول منتسب به مشخصات پردازنده‌های رایزن توسط وب‌سایت coolaler فاش شده است و به نظر می‌رسد نام نسخه‌های مختلف پردازنده‌های جدید اِی اِم دی را نیز مشخص کرده است. نام پردازنده‌های اِی اِم دی شبیه به نام پردازنده‌های گرافیکی است که در سال ۲۰۰۵ تحت نظر ATI راهی بازار شدند.

پردازنده رایزن AMD

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، پردازنده‌‌های SR7 با ۸ هسته‌ و ۱۶ ترد پردازشی همراه خواهند شد. پردازنده‌های SR5 از وجود ۶ هسته و ۱۲ ترد پردازشی در کنار ۴ هسته و ۸ ترد بهره خواهند برد. در پایان مدل SR3 از پردازنده‌های رایزن اِی اِم دی قرار دارند که با ۴ هسته‌ و ۴ ترد تشکیل شده‌اند.

در صورتی که پردازنده‌های رایزن اِی اِم دی مطابق با اطلاعات موجود راهی بازار شوند، باید در انتظار انقلابی بزرگ در وضعیت بازار پردازنده‌ها باشیم، هرچند این تغییرات به قیمت و عملکرد پردازنده‌های این سری مربوط است. به نظر می‌رسد R7 1800X رقیبی برای Core i7-6900K باشد، حال آنکه قیمت محصول AMD بسیار پایین‌تر از نمونه‌ی اینتلی خواهد بود.

پردازنده رایزن AMD

به نظر می‌رسد قیمت پردازنده‌های سری R5 و R3 شبیه به پردازنده‌های میان رده‌ی اینتل مخصوصا Core i5-7600K و Core i7-7700K در کنار نمونه‌های چهار و دو هسته‌ای Core i5 و Core i3 خواهد بود و این موضوع، محصولات این دو سری را بسیار هیجان‌انگیز می‌کند. بنچمارک‌های منتسب به پردازنده‌های رایزن اِی اِم دی نشان از این دارند که در فرکانس پردازشی برابر، این پردازنده‌ها می‌توانند با نمونه‌های اینتلی به رقابت بپردازند. نکته‌ای که هنوز مشخص نیست، فرکانس دقیق پردازشی تراشه‌های رایزن اِی اِم دی در کنار قیمت این پردازنده‌ها است. با توجه به تنوع بالای پردازنده‌های رایزن اِی اِم دی، رنج قیمتی این محصولات بسیار متنوع‌تر خواهد بود.

علاوه بر نام‌گذاری نامتعارف پردازنده‌های رایزن اِی اِم دی، نکته‌ی دیگری که کمی عجیب به نظر می‌رسد، آنلاک بودن تمام پردازنده‌های این سری و امکان اورکلاک کردن آن‌ها است.


منبع : زومیت

بررسی گیر اس 3 سامسونگ - فناوری

تویوتا کمری 2017؛ محبوب‌ ترین سدان خانوادگی جهان - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا