اصغر فرهادی جایزه ویژنری جشنواره استکهلم را دریافت کرد

شنبه 28 مهر 1397 سینما

 

اصغر فرهادی جایزه ویژنری جشنواره ۲۰۱۸ استکهلم (Visionary Award) را دریافت می‌کند.

به گزارش ایسنا، جشنواره فیلم استکهلم با اعلام این خبر در نشست خبری این فستیوال، از حضور اصغر فرهادی در این فستیوال برای دریافت این جایزه که یک اسب برنز است، خبر داد.

جشنواره فیلم استکهلم در خبر اهدای این جایزه به فرهادی نوشته است: «این جایزه به اصغر فرهادی تعلق می‌گیرد زیرا او یکی از استادان برجسته سینما در دنیاست. او به شکل پیوسته مسائل معاصر و روزمره را در فیلم‌هایش بررسی می‌کند و تاثیر آن‌ها را در روابط نزدیک آدم‌ها نشان می‌دهد.

داستان‌های او به شکلی ظریف بین روشنفکری و رازآلودی در حرکت‌اند؛ این حرکت به قدری طبیعی‌ است که برای هیچ‌کس دیگری قابل تقلید نیست. اصغر فرهادی بدون شک برای نسل جدید فیلمسازی در ایران بسیار ارزشمند است و به همان‌ میزان برای دوستداران سینما در سرتاسر جهان.  بنابراین افتخار بزرگی‌ است که جایزه ویژنری ۲۰۱۸ استکهلم به او تقدیم شود.»

جایزه ویژنری استکهلم از سال ۲۰۰۴ در فستیوال فیلم استکهلم به نوآوران سینما داده می‌شود و پیش‌تر به وس اندرسون، پابلو لارین و آلخاندرو گونزالس ایناریتو داده شده است.

فستیوال فیلم استکهلم از هفتم و هجدهم نوامبر (شانزدهم تا بیست و هفتم آبان‌ماه) در سوئد برگزار خواهد شد. فیلم «همه می‌دانند» نیز در این فستیوال نمایش داده خواهد شد.

مرجع : سرپوش

بیست و پنجمین فیلم پرفروش جهان در سال ۲۰۱۸

فهرست غمگینانه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا