اشتغال زایی و کار آفرینی در ترکیه برای دریافت شهروندی ترکیه

سه‌شنبه 21 دی 1400 بازار
اشتغال زایی و کار آفرینی در ترکیه

ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی و اقتصادی، در سال های اخیر گزینه ی مناسبی برای سرمایه گذاران شده است. قوانین اقتصادی جاری بر اساس افزایش و حمایت سرمایه گذاری خارجی تنظیم شده است. در این زمینه، ابداعات زیادی در قوانین سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته که باعث شده سرمایه گذاری در ترکیه جذاب و کار سرمایه گذاران نیز آسان تر شود.

روش های دریافت شهروندی ترکیه کدامند؟

1.خرید ملک

بهترین روش برای دریافت شهروندی ترکیه، خرید ملک است. ازآنجایی که نرخ لیر سیر نزولی داشته، املاک فراوانی وجود دارد و برای خریداران خارجی ارزان است. درصورتی که 250000 دلار برای خرید ملک سرمایه گذاری کنید، می توانید پاسپورت بگیرید و هیچ گونه محدودیتی از نظر اینکه چه چیزی خریده اید وجود ندارد؛ ملک خریداری شده می تواند خانه، آپارتمان و یا زمین باشد؛ بهتر است هر چه که از نظر اقتصادی سود بیشتری دارد بخرید.

در نظر داشته باشید، اگر می خواهید چند ملک بخرید که آن ها جمعاً 250000 دلار یا بیشتر می شود، باید در یک محله باشند. به عبارت دیگر، نمی توانید بگویید که من می خواهم ملکی 200000 دلاری در استانبول و ملکی 50000 دلاری در مناطق ساحلی خریداری کنم. در نظر داشته باشید، تمامی املاک شما باید در یک روز ثبت شوند تا به منظور 250000 دلار مورد نیاز در نظر گرفته شوند.

درصورتی که شخص سرمایه‌گذار به لحاظ تامین بودجه محدودیت داشته باشد، می‌تواند ملکی با ارزش کمتر از 250000 دلار خریداری کند و با استفاده از آن برای دریافت اقامت موقت ترکیه اقدام کند. لازم به ذکر است تا زمانی که ملک مورد نظر را نفروشید، این نوع اقامت هرساله قابلیت تمدید دارد.

2.اشتغال زایی و کارآفرینی

آیا تا به حال خواسته اید که شرکتی را در خارج از کشور ثبت کنید یا شرکتی که دارید را در یک کشور ارزان تر نیز توسعه دهید؟ با توجه به پتانسیل‌های خوب سرمایه‌گذاری در ترکیه و روابط بین‌الملل، بسیاری از سرمایه‌گذاران ایرانی ترجیح می‌دهند در کشور ترکیه سرمایه‌گذاری کنند. کارآفرینی در ترکیه برای دریافت شهروندی می تواند یک گزینه ی مناسب برای سرمایه‌گذاران خارجی باشد. درصورتی که بتوانید شرکتی را ثبت کنید و حداقل 50 نفر از شهروندان ترکیه را استخدام کنید، می توانید برای دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه اقدام کنید.

3.سرمایه گذاری نقدی

اگر نمی خواهید درگیر خرید املاک و ثبت شرکت شوید، راه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از طریق آنها برای دریافت شهروندی ترکیه اقدام کنید. سپرده‌گذاری در ترکیه برای دریافت شهروندی ترکیه یکی دیگر از آسان‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری است که با استفاده از آن می توان برای دریافت شهروندی اقدام کرد.

میزان سرمایه لازم برای این منظور، 500000 دلار است. می توانید این پول را در یک بانک ترکیه ای پس انداز کنید، اوراق قرضه ی دولتی تهیه کنید و یا برای خرید سهام سرمایه گذاری کنید. در نظر داشته باشید درصورتی که قصد دارید از این طریق اقدام کنید، اجازه برداشت سرمایه‌تان را برای مدت سه سال نخواهید داشت.

نحوه دریافت شهروندی ترکیه از طریق اشتغال زایی

اشتغال زایی و کار آفرینی در ترکیه

ترکیه با در نظر گرفتن زیرساخت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری، موقعیت‌های مناسبی را به سرمایه‌گذاران خارجی پیشنهاد می‌کند. یکی از روش‌های مناسب سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه، کارآفرینی است. شهروندان خارجی می‌توانند شرکتی در ترکیه ثبت کنند و برای حداقل 50 نفر در ترکیه اشتغال زایی کنند، بدین‌ترتیب می توانند شهروندی ترکیه را دریافت کنند. البته باید در نظر داشته باشید قبل از هر اقدامی باید یک طرح توجیهی (بیزنی پلن) بنویسید و در آن راجع به طرحی که در ذهن دارید و به طور کلی برنامه کاریتان اطلاعات لازم را بیاورید. به عبارتی دیگر کسب و کار شما باید تاثیر مثبتی در اقتصاد ترکیه داشته باشد تا بتوانید از طریق آن برای دریافت شهروندی اقدام نمایید. درصورتی که قصد دارید از این طریق اقدام کنید، لازم است در نظر داشته باشید که کارمندان شما باید 6 ماه قبل از درخواست شهروندی مشغول به کار شده باشند.

مدارک مورد نیاز برای درخواست شهروندی

  1. ترجمه ی محضری پاسپورت
  2. گواهی انطباق: برای دریافت گواهی انطباق، درخواست به وزارت کار و تأمین اجتماعی (اداره ی کل نیروی کار بین المللی) ارسال می شود.
  3. 2 قطعه عکس بیومتریک و یک عکس با فرمت jpeg
  4. بیمه ی سلامت معتبر (دوره ی بیمه باید شامل دوره ی شهروندی باشد)، ما از طرف متقاضیان بیمه ی سلامت را تهیه می کنیم.
  5. رسید پرداخت هزینه دریافت اجازه ی شهروندی
  6. گواهی وضعیت تأهل، سند ازدواج، مدرک تجرد، مدرک طلاق، گواهی فوت همسر

اشتغال زایی و کار آفرینی در ترکیه

اقامت سرمایه‌گذار و خانواده ایشان در ترکیه بعد از درخواست شهروندی

  • سرمایه گذاران با مجوز سرمایه گذاری به مدت یک سال اجازه اقامت می گیرند و اعضای دیگر خانواده باید برای نتیجه درخواست شهروندی منتظر بمانند.
  • اگر سایر افراد خانواده اجازه ی شهروندی لازم دارند، باید با ویزای معتبر به ترکیه بروند. با این حال، سرمایه گذاران برای دریافت مجوز شهروندی نیازی به رفتن به ترکیه ندارند.
  • پس از دریافت گواهی انطباق و مدارک مربوطه، درخواست اجازه ی شهروندی برای سرمایه گذار به صورت آنلاین ثبت می‌گردد.

درصورتیکه قصد دارید برای دریافت شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری اقدام کنید، موارد زیر را در نظر بگیرید.

اشتغال زایی و کار آفرینی در ترکیه

اشتغال زایی و کار آفرینی در ترکیه

 

  • همسر سرمایه گذار و فرزندان زیر 18 سال آن ها، حق دارند که به همراه سرمایه گذار با همان میزان سرمایه، شهروندی ترکیه بگیرند. فرزندان بالای 18 سال، باید شخصاً برای دریافت شهروندی ترکیه، سرمایه گذاری کنند.
  • دریافت شهروندی ترکیه، بعد از ارسال درخواست شهروندی، حدوداً 3-4 ماه طول می کشد.
  • نیازی نیست که سرمایه گذار، شهروندی فعلی خود را انکار کند؛ طبق قوانین ترکیه شهروندی دوگانه مانعی ندارد.
  • سرمایه گذار می تواند بعد از سه سال، سرمایه ی خود را بازپس گیرد.
  • نیازی نیست سرمایه گذار برای مشمول شدن در این برنامه، در ترکیه زندگی کند.
  • شهروندی ترکیه سرمایه گذار مادام العمر می باشد و فرزندان سرمایه‌گذار نیز شهروند ترکیه خواهند بود.

ثبت نام برای دریافت کارت شناسایی و پاسپورت ترکیه ای

اگر سرمایه گذار آدرس شهروندی در ترکیه دارد، می تواند کارت شناسایی و پاسپورت ترکیه ای خود را از طریق اداره ی سرشماری و شهروندی استان در ترکیه، دریافت کند. متقاضیان همچنین می توانند کارت شناسایی و پاسپورت ترکیه ای خود را از سفارت ترکیه در کشور خود با ثبت اثر انگشت، دریافت کنند.

آیا کامپوزیت بهتر است یا لمینت؟

چند دلیل که به شما می گوید در ایران سفر کنید!

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا