اسپیکر هوشمند علی بابا به نام تیمال جینی معرفی شد – فناوری

جمعه 16 تیر 1396 فناوری

علی‌بابا اسپیکر هوشمند مجهز به دستیار صوتی خود را با نام تیمال جینی (Tmall Genie) معرفی کرده است.

چند روز قبل گزارش شده بود که شرکت چینی تجارت الکترونیک علی‌بابا قصد دارد تا از یک بلندگوی هوشمند در کشور خانگی خود رونمایی کند. این در حالی است که پیش از این غول‌های اینترنتی چینی از جمله تن‌سنت و بایدو نیز خود را برای معرفی چنین محصولی آماده کرده‌اند.

اسپیکر هوشمند تیمال جینی علی بابا

حالا علی‌بابا رسما از بلندگوی هوشمند خود به نام تیمال جینی (Tmall Genie) با جن تیمال، رونمایی کرده است. در بخش پایینی این اسپیکر یک حلقه‌ی آبی رنگ درخشان تعبیه شده است. این محصول از دستیار صوتی علی‌جینی (AliGenie) بهره می‌برد و امکاناتی همانند آمازون اکو را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این اسپیکر می‌تواند وضعیت آب و هوا و خبرهای مورد نظرتان را مرور و موسیقی مورد علاقه‌تان را پخش کند. از دیگر ویژگی‌های اسپیکر هوشمند علی‌بابا می‌توان به امکان یادداشت برداری و کنترل دستگاه‌های خانگی هوشمند اشاره کرد. اما یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این محصول امکان سفارش آنلاین محصولات از وب‌سایت علی بابا با دستورات صوتی است. البته باید توجه داشته باشید که این محصول برای مشتریان چینی در نظر گرفته شده و فقط از زبان ماندریانی پشتیبانی می‌کند.

اسپیکر هوشمند تیمال جینی علی بابا

تیمال جینی با قیمت ۷۳.۳۹ دلار به فروش می‌رسد. برای خرید این محصول کاربران می‌توانند به صورت محدود و آزمایشی ثبت‌نام کرده و پس از چند روز برای تکمیل خرید اطلاعیه‌ای برای افراد منتخب ارسال خواهد شد. ارسال این دستگاه برای افرادی که در برنامه‌ی آزمایشی شرکت کرده‌اند از تاریخ ۱۷ جولای آغاز خواهد شد. همچنین فروش عمومی این بلندگوی هوشمند از تاریخ ۸ آگوست شروع می‌شود.

در حال حاضر بلندگوهای هوشمند مجهز به دستیار‌های شخصی از جمله جذاب‌ترین محصولات حوزه‌ی فناوری محسوب می‌شوند. اپل چندی پیش هوم‌پاد را معرفی کرده که از دستیار صوتی انحصاری این کمپانی موسوم به سیری بهره می‌برد. گوگل نیز اسپیکر هوشمند هوم را با دستیار صوتی گوگل اسیستنت همراه ساخته و آمازون از چندین سال قبل بلندگوهای هوشمندی با دستیار صوتی آلکسا را روانه‌ی بازار کرده است. صنایع هارمن کاردن در پاییز سال جاری یک بلندگوی هوشمند مجهز به دستیار صوتی کورتانا معرفی خواهد کرد و علاوه بر این گزارش شده که سامسونگ در حال ساخت دستگاه‌هایی بر پایه دستیار هوشمند بیکسبی است.

اسپیکر هوشمند تیمال جینی علی بابا

نظر شما در این مورد چیست؟


منبع : زومیت

مشخصات گوشی می میکس 2 فاش شد: اسنپدراگون 835 و ۶ گیگابایت رم - فناوری

تصاویری از نوکیا 8 مجهز به سنسور عنبیه، به‌عنوان پرچمدار جدید نوکیا فاش شد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا