اسپارک Owl؛ صفر تا ۱۰۰ در ۱.۹ ثانیه – فناوری

دوشنبه 30 بهمن 1396 فناوری

سوپراسپرت برقی و ژاپنی اسپارک Owl، با رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۱.۹ ثانیه، اولین خودروي جاده‌ای است که شتاب اولیه‌ای کمتر از ۲ ثانیه ثبت می‌کند.

فقط یک سال از معرفی سوپراسپرت برقی ژاپنی موسوم به اسپارک اول (Aspark Owl) در نمایشگاه خودروی فرانکفورت می‌گذرد؛ اما به‌ نظر می‌رسد حالا مرز زمان ۲ ثانیه‌ای در تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر خودروهای تردد جاده‌ای، برای اولین بار توسط این سوپراسپرت الکتریکی شکسته شده است.

Aspark Owl


بر اساس ویدئوی رسمی منتشرشده، فقط ۱.۹ ثانیه نیاز است تا این جغد ژاپنی (Owl به معنی جغد است)، از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. در واقع ژاپنی‌ها خیلی زودتر از تسلا رودستر جدید و چند ماه پس از ادعای زمان ۲ ثانیه‌ای، شتاب اولیه‌ی خارق‌العاده‌ی زیر ۲ ثانیه را به نمایش گذاشتند. Owl با استفاده از بدنه‌ی تماماً فیبر کربنی و پیشرانه‌ی برقی، فقط ۹۹ سانتی‌متر ارتفاع و ۸۶۲ کیلوگرم وزن دارد. تفاوت این سوپراسپرت ژاپنی با نمونه‌ی جاده‌ای، لاستیک‌های مسابقه‌ای آن است که پیش از انجام آزمایش، به اندازه‌ی لازم گرم شده بودند. علاوه بر تایرها، بر اساس اخبار منتشرشده توسط برخی خبرگزاری‌های آمریکا، این سوپراسپرت ژاپنی از خازن‌های دولایه استفاده کرده است.  تیم مهندسی اسپارک قصد دارد با استفاده از تایرها و باتری معمولی همین کار را در محصول برقی خود عملی کند.

Aspark Owl


شاید تصور کنید که اسپارک اَول را باید ابرخودرو نامید. اما با قدرت ۴۳۰ اسب بخار و گشتاور ۷۶۳ نیوتن‌متر که به تمام چهار چرخ فرستاده می‌شود، این خودروی ژاپنی در کلاس سوپراسپرت قرار می‌گیرد. نکته‌ی مهم دیگر در مورد این عملکرد تماشایی این است که از لحاظ تکنیکی، تسلا رودستر جدید در مدت زمان ۱.۹ به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که البته در حال حاضر این اعداد در حد ادعای تسلا موتورز باقی می‌ماند.

اما تفاوت مهم اسپارک اَول و نسل دوم تسلا روستر، قیمت آن‌ها است. بر اساس گفته‌ی مقامات اسپارک، فقط ۵۰ دستگاه از این سوپراسپرت ژاپنی و هر کدام با قیمتی حدود ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار عرضه خواهد شد. در مقابل، تسلا رودستر در نسخه‌ی استاندارد حدود ۲۰۰ هزار دلار و در نسخه‌ی تولید محدود با قیمت ۲۵۰ هزار دلار عرضه خواهد شد. بدون شک قیمت هر دو مدل بالا است؛ ولی تسلا رودستر با قیمت بسیار ارزان‌تری در دسترس خواهد بود.

Aspark Owl

با پیشرفت و توسعه‌ی بیشتر در مهندسی پیشرانه‌های الکتریکی، روز‌به‌روز خودروهای سریع‌تر و پرقدرت‌تر برقی معرفی می‌شوند. باید دید آیا این سوپراسپرت ژاپنی با تایرهای معمولی جاده، همین عملکرد را خواهد داشت یا نه. تا رسیدن آن روز، فعلاً می‌توان ویدئوی جالب این تست را تماشا کرد.


منبع : زومیت

روش‌هایی برای مدیریت یک تیم پردردسر - فناوری

چند اشتباه بزرگ در خرید هاست - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا