اسناد رسمی از توقف سرمایه گذاری مایکروسافت روی ویندوزفون می‌گویند – فناوری

دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 فناوری

امروز صبح در زومیت خواندید که درآمد بخش موبایل مایکروسافت طی سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی کمتر از ۵ میلیون دلار عاید این کمپانی کرده است. در کنار داده‌های آماری برگرفته از گزارش مالی ردموندی‌ها، تحلیل‌گرانی نظیر پال ثورُت، اعلام کرده‌‌اند که مایکروسافت فعالیت در حوزه‌ی گوشی‌ هوشمند را به حالت تعلیق درآورده است و انتظار می‌رود تا پایان سال مالی جاری، کنار گذاشتن تجارت حول گوشی‌ هوشمند به‌صورت کامل انجام بپذیرد؛ حال آنکه شماری از طرفداران دوآتشه‌ی مایکروسافت چنین تعابیری را در مورد انفعال ردموندی‌ها در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند قبول نمی‌کنند و حتی با شدت قوا به چنین نظریه‌هایی می‌تازند؛ اما به نظر می‌رسد مایکروسافت عطای گوشی‌ هوشمند را به لقایش بخشیده است؛ چراکه این بار نه آمارهای گزارش مالی و تحلیل کارشناسان، بلکه اسناد رسمی ارائه‌شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار مهر تأیید بر ادعاهای مطرح‌شده می‌زنند.

اسناد ارائه‌شده به سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از آن دست اسنادی هستند که معمولا کمپانی‌ها در موارد مختلف در اختیار این نهاد قرار می‌دهند و طبقه‌بندی‌های مختلفی دارند. برای مثال، سند موسوم به 10Q که بخشی از آن منتشر شده، یکی از انواع اسنادی است که کمپانی‌ها در اختیار کمیسیون مورد نظر قرار می‌دهند.

Q3 مایکروسافت

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در بخشی از این سند که به تشریح سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده و ریسک بازگشت سرمایه و سوددهی می‌پردازد، خبری از ویندوزفون نیست، حال آنکه در سند متعلق به فصل پیش از آن، نام ویندوزفون مشاهده می‌شد.

البته می‌توان مدعی شد که مایکروسافت سرمایه‌گذاری روی ویندوزفون را متوقف کرده است که پایان آن روشن بود و داستان برای ویندوز ۱۰ موبایل همچنان ادامه دارد. در این سند اشاره‌ای به گوشی‌های هوشمند لومیا نشده و به‌صورت تلویحی به توقف سرمایه‌گذاری روی سیستم‌عامل اشاره شده است.

باید دید آیا مایکروسافت در آینده‌ی نزدیک در این خصوص اظهار نظر مشخصی می‌کند یا همچنان بدون بروزرسانی طیف گوشی‌های هوشمندش، به فعالیت در هاله‌ای از ابهام ادامه خواهد داد.


منبع : زومیت

انتشار نخستین پژوهش‌های پروژه ۱۰۰ میلیون دلاری جستجوی بیگانگان فضایی - فناوری

۴ روش برای جذب، حفظ و به کار واداشتن کارمندان - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا