استرس های شغلی و همه بلایی که سرشما می آورد! – حوادث

چهارشنبه 8 شهریور 1396 دسته‌بندی نشده

فشارهای عصبی باعث می‌شود تا راندمان کاری به مرور زمان تا حد زیادی کاهش پیدا کند و اثرات منفی عمیقی در روحیه افراد داشته باشد.

آفتاب‌‌نیوز :

استرس شغلی یکی از معضلات همیشگی است که برخی از کارمندان با آن درگیر هستند؛ اضطراب و ناآرامی که در اثر نبودن هماهنگی بین توانایی‌های کارمندان و توقعات پیش روی آنها بوجود می‌آید.

موسسه‌ی ملی امنیت و سلامت شغلی ایالات متحده آمریکا (NIOSH) در تعریف استرس شغلی می‌گوید: استرس شغلی، پاسخ‌های فیزیکی و احساسی مضری هستند که وقتی الزامات کار مطابق توانایی‌ها، منابع یا نیازهای کارگر نیست، به وقوع می‌پیوندند. این امر ممکن است به بیماری و جراحت نیز منجر شود.

هر چند واژه استرس به خودی خود باری منفی و ناخوشایند به همراه دارد اما بر خلاف باور همیشه هم استرس بد نیست؛ اگر شخصی در اثر استرس معقول و منطقی به دنبال کنترل شرایط، تحمل پیدا کردن و پیشرفت بیفتد، در آن صورت استرس مانند یک محرک قوی خارجی تاثیر مثبتی روی زندگی و رفتار او خواهد گذاشت. پس استرس در صورتی که از کنترل فرد خارج شود و هیچ راه مقابله‌ای برایش پیدا نشود مخرب و ویرانگر خواهد بود، در غیر اینصورت باعث پیشرفت در هر زمینه‌ای خواهد شد.

اینفوگرافی زیر به بررسی چند مورد از مهم‌ترین عوارض استرس بد و مخرب رفته و به تفکیک، آنها را مورد بررسی قرار داده است.

 

استرس های شغلی و همه بلایی که سرشما می آورد!

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع : آفتاب

3 کارگر زن در کوره پزخانه سوختند - حوادث

له شدن پرشیا زیر کامیون در بزرگراه یاسینی - حوادث

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا