از نارضایتی شغلی تا تغییر شغل – موفقیت

یکشنبه 25 تیر 1396 موفقیت

ماهنامه مطب – ترجمه میترا بهاری: خیلی مواقع افراد در تصمیم گیری های شان در مورد مسائل مهم زندگی دچار تردید می شوند و نمی دانند انجام کدام کار بهتر است و نگران پیامدهای بد احتمالی انتخاب های شان هستند. به طور مثال آنها نمی دانند چه موقع باید از هدف، کار پرمخاطره ای، رابطه ای و یا مسیر زندگی ای که در آن گام بر می دارند و یا شغل شان دست بردارند و موارد دیگری را امتحان کنند. در این گونه مواقع اکثر مردم به دنبال فرمولی مطمئن و خطاناپذیر در انجام تغییرات هستند. متاسفانه باید گفت چنین فرمول کاملا قابل اعتمادی وجود ندارد.

اما خبر خوب این است که با توجه به شرایط و وضعیتی که در آن هستید می توانید، تصمیم گیری کنید.

 

چه زمان باید شغل مان را عوض کنیم؟

قبل از تغییر شغل خوب بیندیشید:

چرا می خواهید شغل تان عوض شود؟ با خود بیندیشید دلیل اصلی تان چیست؟ شاید صرفا دچار افسردگی فصلی شده اید تا آنجا که مسائل را با هم قاطی کرده اید؟ کمی به روحیه خود توجه کنید و مراقب باشید درست عمل کنید.

علایمی که می گویند، شغلت را عوض کن:

اگر در تغییر شغل تردید دارید، به علایم زیر توجه کنید. وجود موارد زیر نشان دهنده هرچه سریع تر عوض کردن شغل تان است زیرا نه تنها، آن موقعیت شغلی، شما را به هدف تان نمی رساند، بلکه به روح و روان تان هم صدمه می زند.

از مهارت هایتان استفاده نمی شود:

بخش مدیریت محل کارتان، به تمام کارها و مهارت هایی که می توانید برای حرفه تان انجام دهید، اهمیت نمی دهد و صرفا از شما کارهایی می خواهد که چندان با مهارت و دانش تان مرتبط نیست.

ماندن در این شغل به معنای هدررفتن دانش و توانایی های تان است. همچنین آینده و ارتقاء شغلی که لایق آن هستید، هرگز نصیب تان نمی شود.

 

چه زمان باید شغل مان را عوض کنیم؟

حرفه تان را دوست ندارید:

اگر عاشق کاری که انجام می دهید نیستید، هرگز نمی توانید از استعدادهای بالقوه تان به خوبی استفاده کنید و کارتان را صرفا برای تمام شدن روز کاری و کسب درآمد در انتهای ماه انجام می دهید و هرگز به دنبال خلاقیت و نوآوری نخواهید بود. بنابراین اگر حرفه تان را دوست ندارید، خیلی زود آن را رها کرده و به دنبال کار مورد علاقه تان بروید تا زندگی کاری تان مفهوم پیدا کند.

رییس تان رفتار بدی با شما دارد:

اگر فکر می کنید، رفتار رییس بخشی که در آن کار می کنید با شما مناسب نیست، با فردی که بالاتر از اوست، صحبت کنید و تلاش کنید تا شرایط آزاردهنده محل کارتان را تغییر دهید، اما اگر هیچ یک از این تلاش ها فایده ای نداشت و همچنان به وسیله رییس تان یا نادیده گرفته می شوید و یا به شما توهین می شود، هرچه سریع تر باید حرفه تان را عوض کنید.

تغییرات سازمانی در جریان است:

 گاهی اوقات در شرکت و یا سازمانی، تغییراتی صورت می گیرد و بخش های کاری و کارمندان تغییر می کنند و حتی تعدیل نیرو رخ می دهد.

اگر احساس کردید، احتمال دارد، چنین وضعیتی هم برای شما پیش بیاید، تا دقیقه 90 منتظر نمانید و شما هم به سرعت یک کار جدید پیدا کنید تا با عمل انجام شده مواجه نشده و افسردگی به سراغ تان نیاید.

بیشتر حجم کار به عهده شماست:

تعدیل نیرو در محل کار، یعنی افزایش حجم کار افرادی که باقی مانده اند و بعضی مواقع این افزایش چنان زیاد است که جسم و روان افراد را بسیار خسته و ناتوان می کند. بنابراین اگر احساس کردید به دلیل حجم بالای کار، دچار مشکلات جسمی و روحی شده اید، ادامه آن کار پیامدهای بسیار بدی برای تان خواهدداشت. خیلی زود آن شغل را رها کنید.

 

چه زمان باید شغل مان را عوض کنیم؟

ارزش های شما و محل کارتان، همخوانی ندارند:

زمانی که می بینید، رازش های اخلاقی و معنوی تان با چیزی که در محل کارتان شاهد هستید، تفاوت دارد، آن محل کار دیگر مناسب نیست. تفاوت های فرهنگی، برخوردهای اخلاقی کاری و غیره می توانند بسیار آزاردهنده باشند و شما به جای اینکه روی کارتان متمرکز شوید، دایم باید نگران اختلاف فرهنگی و اخلاقی میان محیط کارتان با خودتان باشید. بنابراین خیلی زود محل کارتان را تغییر دهید.

شغل تان شما را بیمار می کند:

برخی از مشاغل، افراد را دچار بیماری های جسمی مانند حساسیت ها و یا کمردرد و غیره می کند. برخی از شغل ها هم به دلیل بالا بودن حساسیت های کاری، فرد را دچار اضطراب و ترس می کند که در طولانی مدت بیماری های جسمی هم به سراغ او خواهدآمد. چنین اوضاع جسمی و روحی، فقط انرژی تان را گرفته و شما در کارتان علاوه بر اینکه پیشرفتی نخواهید داشت، تحلیل رفته و حتی افسرده می شوید.

شاهد رفتارهای نامناسب هستید:

 

اگر در محل کار قربانی رفتاری نامناسب و صدمات روحی و جسمی از سوی رییس و یا همکارتان شده اید، باید اول از همه، از فرد خاطی شکایت کرده و پس از آن بلافاصله محل کار خود را ترک کنید. چنین جایی، کل زندگی تان را به هم خواهدریخت.

منبع : برترینها

کارآفرینان ایرانی در خارج چه می کنند

کارآفرینان ایرانی در خارج چه می کنند؟

بی توجهی به فرصت های ناب برای احداث شهرهای بازی - موفقیت

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا