ادعای جنجال برانگیز برادر ناتنی اوباما درباره محل تولد وی+ سند – گوناگون

شنبه 21 اسفند 1395 گوناگون

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، «مالک اوباما» برادر ناتنی باراک اوباما –رئیس‌جمهور سابق آمریکا- بار دیگر ادعا کرد وی در کنیا متولد شده است.

 

 

مالک اوباما که از حامیان دو آتشه دونالد ترامپ –رئیس جمهور کنونی آمریکا- است یک گواهی تولد که ادعا می‌کند معتبر و نشان‌دهنده مکان تولد باراک اوباما است را در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرد. در این گواهی قید شده است باراک اوباما متولد «مومباسا» دومین شهر پرجمعیت کنیا است.

 

 

مالک اوباما بارها ادعای متولد شدن برادرش در خارج از آمریکا را عنوان کرده است. رئیس‌جمهور سابق آمریکا از زمان برگزاری کمپین‌های انتخاباتی‌اش در سال 2004 تاکنون بارها در خصوص تاریخ و مکان تولدش مورد سوال قرار گرفته است. گروه‌های راستگرا مکرراً درباره مذهب، تاریخ و مکان تولد وی حدس و گمان‌هایی را مطرح کرده‌اند.

 

 

دونالد ترامپ نیز در جریان کمپین انتخاباتی خود برای انتقاد از اوباما بارها در “آمریکایی بودن” وی ابراز تردید کرد. براساس ماده دوم قانون اساسی آمریکا تمام رؤسای جمهور این کشور باید در همین کشور متولد شده باشند..

 

 

اوباما در سال 2008 برای پایان دادن به شایعات مذکور گواهی تولد خود را منتشر کرد که براساس آن وی در هاوایی متولد شده است. زمانیکه از مالک خواسته شد درباره این گواهی تولد توضیح دهد وی 10 هزار دلار مطالبه کرد تا در این باره سخن بگوید.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران/2024

 

 

منبع : جام نیوز

علاقه کارگردان جم‌ برای بازگشت به ایران - گوناگون

بازیگر زن سرشناس برای دومین بار طلاق گرفت! - گوناگون

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا