احتمال فروش جیپ به شرکت چینی گریت وال – فناوری

سه‌شنبه 7 شهریور 1396 فناوری

گریت وال موتورز به‌تازگی اعلام کرده است که به خرید برند جیپ علاقه‌مند است.

مدتی است که اخباری مبنی بر تلاش شرکت‌های چینی برای خرید فیات ‌کرایسلر منتشر می‌شود. شرکت‌های جیلی و دانگ‌فنگ اعلام کردند که قصد خرید فیات کرایسلر را ندارند. اما حالا گروه خودروسازی گریت وال موتورز (Great Wall Motors) اعلام کرده است که به خرید فیات کرایسلر فکر نمی‌کند، بلکه قصد خرید برند جیپ را دارد.

جیپ رانگلر

در حال حاضر گریت وال موتورز، در تلاش است تا پیشنهاد خود را به فیات کرایسلر تقدیم و مذاکرات را شروع کند. سخنگوی گریت وال موتورز، زو-های می‌گوید:

ما واقعا به این برند علاقه‌مند هستیم و مدت زیادی است که برند جیپ، توجه ما را جلب کرده است. هدف نهایی ما، کسب جایگاه بهترین شرکت در ساخت خودروهای شاسی‌بلند است؛ جیپ به‌عنوان یک برند شناخته‌شده‌ی جهانی، در رسیدن زودتر و بهتر ما به این هدف، بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

مقاله‌ی مرتبط:

ولی آیا سرجیو مارکیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر، ارزشمندترین سرمایه این مجموعه را خواهد فروخت؟ در واقع به عقیده آدام جوناس، تحلیل‌گر شرکت مورگان استنلی، ارزش برند جیپ از ارزش کل مجموعه فیات کرایسلر بیشتر است. اردیبهشت‌ماه سال جاری بود که مارکیونه با مستقل شدن جیپ موافقت کرد؛ پس به نظر می‌رسد مارکیونه زیاد مخالف فروش جیپ نباشد.

جیپ رانگلر استفانو بناتو

بر اساس تخمین جوناس، جیپ ۳۳.۵ میلیارد دلار ارزش دارد؛ آیا واقعا گریت وال که در سال گذشته کمتر از ۱۵ میلیارد دلار درآمد داشته است، توانایی خرید جیپ را دارد؟ حتی اگر هم این مبلغ را در اختیار داشته باشد، همیشه احتمال حضور یک شرکت بزرگ‌تر برای خرید جیپ وجود دارد.

به هر حال هنوز هیچ‌چیز قطعی نشده است. فیات کرایسلر اعلام کرده که در حال حاضر گریت وال موتورز، در مورد خرید جیپ یا هر موضوع کاری دیگر، پیشنهاد جدی نداده است. به نظر می‌رسد با جدی شدن موضوع خرید، نظر مارکیونه در رابطه با جیپ کاملا مشخص شود.


منبع : زومیت

فردا منتظر فروش پژو ۵۰۸ باشید!-فناوری

آیفون ۸ چگونه گوشی‌های هوشمند را دگرگون خواهد کرد؟-فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا