آیفون 10 پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در بریتانیا، ژاپن و چین – فناوری

جمعه 22 دی 1396 فناوری

آیفون در بازه‌ی سپتامبر-نوامبر عملکردی سینوسی داشته و با کاهش سهم خود در بازار برخی کشورها مواجه شده؛ اما در برخی کشورها شاهد افزایش فروش بوده است.

مقاله‌ی مرتبط:

مؤسسه آماری کانتار گزارش خود در مورد بازار گوشی‌ هوشمند در بازه‌ی سپتامبر-نوامبر ۲۰۱۷ را منتشر کرد. این اطلاعات عملکرد نوسانی محصولات اپل را با وجود عرضه‌ی سه مدل گوشی جدید نشان می‌دهد. سهم آیفون در پنج بازار اروپایی بزرگ (آلمان، فرانسه، بریتانیا، اسپانیا و ایتالیا) ۰.۶ درصد کاهش داشت و به ۲۳.۹ درصد رسید و در ایالات متحده آمریکا ۳.۸ درصد کاهش داشت و به ۳۹.۸ درصد سقوط کرد؛ البته آیفون در مناطق شهری چین توانست به اندروید برسد و سهم خود را ۴.۶ درصد افزایش دهد و ۲۵ درصد بازار را در اختیار بگیرد.

غول فناوری کوپرتینو در بازه‌ی زمانی مذکور و در بازار بریتانیا جرقه‌های امیدی دید؛ چرا که در آنجا به بیش‌ترین سهم خود در طول سه سال اخیر رسید. اپل درکوپرتینو با ۴۹.۴ درصد میزان فروش بیش‌ترین سهم فروش خود در یک بازار را ثبت کرد؛ درحالی‌که آیفون ۱۰ میزان ۱۴.۴ درصد از کل فروش را در بازه‌ی سپتامبر-نوامبر در کوپرتینو در اختیار گرفت.

آیفون 10 ایکس / iphone x

مسئله‌ی جالب این است که در آمریکا میزان فروش آیفون ۱۰ از آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس ارزان‌تر، کم‌تر بود. البته این مسئله باز هم یک برد در برابر گوشی رقیب یعنی گلکسی اس ۸ سامسونگ که ششمین گوشی پرفروش آمریکا بود، محسوب می‌شود.

آیفون ۱۰ اپل در ماه نوامبر در ژاپن با ۱۸.۲ درصد از سهم بازار، پرفروش‌ترین گوشی هوشمند بود و آیفون ۸ با ۱۷.۲ درصد از سهم بازار پشت سر آن قرار داشت. بزرگ‌ترین غافلگیری برای تحلیل‌گران کانتار موفقیت آیفون در مناطق شهری چین بود. آخرین نسخه‌ی آیفون در آن مناطق ۶ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد که بدین ترتیب آن را تبدیل به پرفروش‌ترین گوشی هوشمند مناطق شهری چین کرد. بر خلاف اروپا و آمریکا که اولین صاحبان آیفون ایکس اغلب کسانی هستند که مدل‌های قبلی آیفون را در اختیار داشته‌اند، مشتری‌های چینی از برندهای هواوی، شیائومی و سامسونگ به سراغ آیفون رفته‌اند.

 


منبع : زومیت

فولکس واگن گلف ۲۰۲۱ چه مشخصاتی خواهد داشت؟ - فناوری

چه کنیم که مدیر ما متوجه ارزش کارمان شود؟ - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا