آیا نوع پوست خود را می دانید

پنج‌شنبه 21 بهمن 1400 آرایش پوست ومو
آیا نوع پوست خود را می دانید

آیا نوع پوست خود را می دانید

پوست همانند بقیه اعضای بدن حائز اهمیت بوده و چون در ظاهر و زیبایی بسیار مد نظر هست و در طول زمان های مختلف تغییر می کند همیشه باید به فکر برطرف کردن نیازهای مختلف آن باشید . ولی برای رسیدگی و مراقبت از پوست نیاز هست نوع پوست را تشخیص دهیم تا نتیجه مراقبت هایی را که انجام می دهیم عکس توقعات ما نباشد .با دانستن نوع پوست بدن می توانیم با حفظ رطوبت و کنترل چربی پوستی درخشان جوان و سالم داشته باشیم .

تشخیص نوع پوست از مهمترین مراحل رسیدگی و مراقبت از پوست به شمار می آید . روش های مختلفی وجود دارد که نوع پوست خود را بشناسید و علم از اینکه در هر فصلی از آن چه مراقبت هایی داشته باشید. استفاده از مرطوب کننده ها ،پاک کننده و درمان های مختلف پوست نیز باید با توجه به نوع پوست فرد باشد . مثلا ” اگر فردی پوست چرب دارد ، نباید از مرطوب کننده های سنگین استفاده کند.یا برعکس کسی که پوست خشک و اگزمایی دارد حتما باید از مرطوب کننده های چرب استفاده کند تا نیاز پوست خود را برطرف کند .

آیا نوع پوست خود را می دانید

آیا نوع پوست خود را می دانید

در این مقاله چند راهکار ساده و کاربردی برای تشخیص پوست بدن آورده ایم که با توجه به آن می توانید نیاز های پوست بدنتان را برطرف کنید :

برای  تشخیص نوع پوست چه کنیم :

در ابتدا صورت خود را با یک شوینده ملایم شسته و به آرامی خشک کنید . از هیچ مرطوب کننده ، آبرسان، سرم و یا کرم دیگری استفاده نکنید. بعد از گذشت  30 دقیقه ، گونه ها ، بینی و پیشانی خود را لمس کنید .

_ اگر پوستتان پوسته پوسته شده و بسیار احساس کشش در پوست حس کردید پوست شما بسیار خشک است .

_ اگر در صورت احساس خشکی و کشش کمی حس می کنید ، احتمالا پوست خشکی دارید .

_ اما اگر روی بینی و یا پیشانی شما برق می زند ، احتمالا پوست نرمال یا ترکیبی دارید.

_ اگر گونه های ،پیشانی , بینی شما  بعد از تایمی که گفته شده براق بود، احتمالا پوست چربی دارید .

_ ولی اگر پوستی حساس داشته باشید ، بعد از استفاده از یک پاک کننده معمولی با حساسیت و قرمزی روبرو خواهید شد.

پوست های خشک معمولا خشن تر هستند  و بشترین آسیب را می بینند و بسیار شکننده می باشند و علائم چروک و تیرگی در این نوع پوست ها بسیار است.در پوست های خشک سفیدک های زیادی مربوط به پوسته پوسته شدن پوست مخصوصا در اطراف دهان و چشم دیده می شود که ظاهری بد به وجود می آورد .پوست های چرب نیز همیشه برق می زنند و بیشتر مواقع ملتهب و قرمز می شود و آکنه های چرکی همچنین منافذ بزرگ که ظاهری نا زیبا به پوست می دهد .اگر پوست نرمالی باشد، منافذ پوست با اینکه مشخص است بزرگ نیست  اما اگر منافذ بزرگ باشند ، یعنی پوست چرب است اگر منافذ پوست معلوم نباشد ، در نتیجه شما پوست خشکی دارید.

آیا نوع پوست خود را می دانید

آیا نوع پوست خود را می دانید

مراقبت های ویژه انواع پوست ها :

حالا که انواع پوست ها را تشخیص دادیم باید راه های مراقبت از این پوست ها را بدانیم تا زیبایی و لطافت پوست خود را خفظ و نیاز های پوست بدنمان را برطرف کنیم .

 پوست های خشک: که بیشتر مستعد چین و چروک هستند و به مرور زمان پوست تیره می گردد  بهترین گزینه استفاده از  مرطوب کننده ها یی است  که حاوی هیالورونیک اسید ، گلیسیرین و آلگائی باشند زیرا به خوبی آب را جذبکرده و  به سلول های پوستی تحویل می دهند و در نتیجه به آبرسانی و لطافت پوست کمک زیادی می شود .

 پوست طبیعی یا ترکیبی: که پوست  نرمال نیز شناخته می شود و گاها”  خشکی را نیز روی گونه ها تجربه می کنند . بنابراین باید از مرطوب کننده  سبک و استفاده کنند .در پوست های  ترکیبی  غالبا گونه مستعد چروک هستند و باید ناحیه پیشانی ، بینی ، چانه را مرطوب نگه دارند ومی توانند از مرطوب کننده های  ژله ای که سرعت جذب بالایی دارند ، استفاده کنند .

پوست های چرب: چربی اضافه روی پوست منافذ پوستی بزرگ و زیادی دارند ولی ایجاد چین و چروک در پوست های چرب خیلی کم است  و جوان تر می مانند.برای داشتن پوستی سالم تر و زیبا تر در این گونه پوست ها شستشوی مدام و استفاده از  لایه بردارهای  آنزیمی به صورت  روزانه یک راه ضروری و جلوگیری از تجمع چربی در منافذ می باشد.

رنگ موهای سال 2018

رنگ موهای سال 2018

ایده طرح های گلدار ناخن

ایده طرح های گلدار ناخن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا