کاشت مو و بیماری های قلبی

شنبه 25 دی 1400 سلامت
کاشت مو و بیماری های قلبی

کاشت مو و بیماری های قلبی

بسیاری از افراد شایعه های مختلفی در خصوص  ارتباط  بیماری های قلبی و  کاشت مو شنیده اند، در این مطلب می خواهیم ببینیم که چقدر این شایعه ها درست هستند و آیا بعد از کاشت مو  باید نگران بیماری های قلبی باشیم و یا خیر!  با ما همراه باشید تا بیشتر در باره این شایعه بدانید.

 

 کاشت مو و بیماری های قلبی

کاشت مو و بیماری های قلبی

  • تحقیقات از بی خطری کاشت مو می گویند

در قدم اول باید بدانید تا کنون هیچ گونه ارتباط مشخصی مابین بیماری های قلبی، سرطان و کاشت موی طبیعی دیده نشده است. پیوند مو از خلال یک بی حسی موضعی صورت می گیرد و تاثیری بر تپش قلب و سایر مواردی که به قلب مربوط می شود ندارد. اما برای رعایت احتیاط بیشتر و جلوگیری از هر گونه اتفاق ناگوار و غیر مترقبه باید دکتر خود را از بیماری های قلبی خود آشنا سازید. در این بین شاید بسیار شنیده باشید که کاشت مو دارای عوارض قلبی است در حالی که تا کنون چنین چیزی مشاهده نشده و ثابت شده نیست.

  • اما این شایعه ها از کجا آب می خورند؟

به عقب رفتن مو یکی از نشانه های است که نشان می دهد خطر ابتلا به  بیماری قلبی افزایش یافته است. آخرین مطالعاتی که در چند سال گذشته در مورد ریزش مو در مردان شده است، نشان از این دارد که افرادی که در تاج سر خود دچار طاسی هستند در حدود سی و شش درصد نسبت به سایر افراد، بیشتر در معرض بیماریهای قلبی عروق کرونر قرار می گیرند.
این مطالعات که در حدود یازده سال، و بر روی بیش از بیست و دو هزار مرد صورت گرفت، نشان میدهد که ریزش مو در افراد ارتباط مستقیمی با فشار خون و کلسترول بالا دارد و هر چه میزان این دو فاکتور بیشتر باشد، میزان ریزش مو نیز بیشتر است.
از دستاورد های این مطالعات شناسایی میزان خطر ابتلا به بیماری قلبی در مردان در تمام سنین و الگوی های مختلف طاسی بود.

 

کاشت مو و بیماری های قلبی

کاشت مو و بیماری های قلبی

این مطالعه  در بین افراد سنین 40 تا 84 و از میان بررسی  19112مورد بیمار قلبی عروق کرونر بر روی بیماری عروق کرونر قلب صورت گرفت و این بررسی ها هر شش ماه سال در افراد مورد سنجش قرار می گرفتند. این مطالعه نشان می دهد که مردانی که تاج سر آنها کاملا طاس است بیش از 36 درصد خطر احتمال بیماری کرونری دارند. افرادی که ریزش موی تاج سر آنها متوسط است در حدود 32 درصد خطر احتمال به بیماری قلبی دارند و افراد با طاسی خفیف 23 درصد احتمال وقوع خطر حمله قلبی را خواهند داشت.

در مردان با ریزش موی جلوی سر، خطر احتمال بیماری کرونری 9 درصد ،نسبت به افراد عادی بیشتر است. نسبت بیشتر از افراد عادی است. این مطالعات نشان می دهد افراد طاسی که فشار خون بالا داشته باشند نزدیک به دو برابر نسبت به افراد عادی شاید خطر بیماری قلبی را تجربه کنند. همچنین افراد طاسی که کلسترول بالا دارند سه برابر بیشتر از افرادی که کلسترول بالا دارند و غیر طاس هستند احتمال تجربه کردن بیماری های قلبی را خواهند داشت.

 

کاشت مو و بیماری های قلبی

کاشت مو و بیماری های قلبی

کاشت مو بی تقصیر استهمانطور که تحقیقات بالا نشان داد، تا کنون هیچ گونه عوارض خاصی از کاشت مو بر روی قلب مشاهده نشده است. مهمترین فاکتور، طاسی و البته نوع آن است. بسیاری از افرادی طاسی که اقدام به کاشت مو می کنند باید دریابند که طاسی آنها نشانه ای از خطر احتمال بیماری های قلبی است. اگر در اطرافیان خود فردی را دیدید که اقدام به کاشت مو کرده و بعد از چند وقت به بیماری قلبی مبتلا شده است. بدانید که هیچ رابطه ای میان بیماری قلبی و عوارض کاشت مو نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین مرکز کاشت مو به وبسایت کلینیک رز مراجعه کنید.

 

فرمول تغذیه ضد التهاب

فرمول تغذیه ضد التهاب

میان وعده های خوشمزه برای لاغری

میان وعده های خوشمزه برای لاغری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا