اینترنت وصل شد

یکشنبه 3 آذر 1398 گوناگون
پایان حصر اینترنت

پایان حصر اینترنت

گفته می شود  اتصال اینترنت که از دو شب و در سطح اینترنت ادارات، شرکت‌ها و دانشگاه آغاز شده بود، شب گذشته به اینترنت خانگی در ۱۰ استان رسید. مردم استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، یزد، همدان، اردبیل، سمنان، زنجان، گلستان و چهارمحال و بختیاری به اینترنت جهانی وصل شدند.

 با وجود اعلام  اتصال اینترنت در نقاط مختلف کشور، به نظر می‌رسد بسیاری از مشترکان اینترنت خانگی هنوز به شبکه جهانی وب دسترسی ندارند. شنبه هفته گذشته، ۲۵ آبان ماه بود که به دلیل بالاگرفتن اعتراضات و اغتشاشات، اینترنت بین الملل در ایران به طور کامل قطع شد؛ اما اینترنت داخلی موسوم به اینترنت ملی شروع به فعالیت کرد و به همین دلیل، برخی مراکز مانند بانک‌ها و تاکسی‌های اینترنتی توانستند به فعالیت خود ادامه دهند.

این حال کسب و کارهایی که کاملا به اینترنت بین الملل وابسته بودند از جمله صرافی‌ها و آژانس‌های مسافرتی در این دوران به طور کامل غیر فعال بودند و خسارات بسیار زیادی را متحمل شدند.

پایان حصر اینترنت

پایانِ حصر؛ اینترنت تقریبا برای همه آزاد شد

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمان وقوع اعتراضات اعلام کرد که مسئولیتی در قبال قطعی اینترنت ندارد و شاک (شورای امنیت کشور) مسئول قطع اینترنت سراسری است. آذری جهرمی با اتصال اینترنت خانگی، با ارسال ویدئویی از مردم ایران بابت خسارات وارد شده عذرخواهی کرد و اعلام کرد دولت تلاش می‌کند خسارات وارده را جبران کند.

 

امروز همچنین یکی از رسانه‌های داخلی اعلام کرد که اینترنت همراه نیز احتمالا تا صبح فردا یکشنبه ۳ آذر وصل می‌شود.

گویا اینترنت گوشی نیز از صبح روز یکشنبه 3 آذر قرار است برقرار شود.

حضور برانکو در تیم‌ملی فوتبال ایران

آیا برانکو جایگزین ویلموتس می شود

ثبت نام کارت سوخت المثنی

شرایط و نحوه ثبت نام کارت سوخت المثنی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا