آیا اچ‌ تی‌ سی یو 11 می‌تواند سازنده‌اش را نجات دهد؟ – فناوری

یکشنبه 4 تیر 1396 فناوری

اچ‌تی‌سی یو 11 می‌تواند شروع خوبی برای این کمپانی تایوانی باشد؛ اما به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی راهی طولانی در پیش دارد.

اچ‌تی‌سی از جمله‌ کمپانی‌هایی است که در دنیای گوشی‌های هوشمند حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در برهه‌ای از زمان با عرضه‌ی محصولات فلزی یا مجهز به دوربین دوگانه، نوآوری‌های خود را به رخ دیگران کشید. اما این کمپانی شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند و خیلی‌ها معتقد هستند این برند تایوانی هنوز نتوانسته است به حق خود برسد.

اما معرفی گوشی‌های سری U به‌ویژه پرچم‌دار جدید و جذاب این کمپانی به نام یو 11و فروش نسبتا خوب آن، نشان داد اچ‌تی‌سی یک‌بار دیگر در مسیر درست قدم گذاشته است. ولی خیلی‌ها معتقدند راهی طولانی پیش روی این غول تایوانی است.

اچ تی سی یو 11 / HTC U11

اچ‌تی‌سی 10 نیز پرچم‌دار قابل احترامی بود و می‌توان اچ‌تی‌سی یو 11 را ادامه‌دهنده‌ای خلف برای محصول رده‌بالای این کمپانی دانست. بدنه‌ی براق و درخشان، زیبایی خاص، رنگ‌بندی جذاب، فریم حساس به فشار و قابلیت‌های کاربردی در کنار مشخصات فنی قدرتمند باعث می‌شوند یو 11 بسیاری از نگاه‌ها را به سمت خود خیره کند. اما به نظر می‌رسد با وجود رقبا و پرچم‌دارانی سرسخت، همچنان اچ‌تی‌سی راهی طولانی به سمت موفقیت دارد.

بزرگ‌ترین مشکل اچ‌تی‌سی یو 11 این است که پشت محصولاتی چون گلکسی اس 8 سامسونگ و جی 6 ال‌جی قرار می‌گیرد؛ چرا که پرچم‌داران ۲۰۱۷ تقریبا محصولاتی بدون حاشیه هستند و سبک طراحی قدیمی‌تر یو 11 نشان می‌دهد هنوز اچ‌تی‌سی در این بخش کاری نکرده است. این نشان می‌دهد اینکه چقدر پشت دستگاه شما زیبا به نظر می‌رسد، مهم نیست؛ طراحی جلوی گوشی نباید خسته‌کننده باشد.

مقاله‌های مرتبط:

اما بیشتر از این، باید بگوییم که اچ‌تی‌سی هنوز در موضوع دوربین فراز و نشیب دارد. البته نمی‌خواهیم بگوییم دوربین یو 11 خوب نیست، ولی از نظر طراحی این گوشی دومین نسل از گوشی‌های زیبای اچ‌تی‌سی به شمار می‌رود؛ درحالی‌که سامسونگ سه نسل محصول با طراحی پریمیوم دارد.

اما آیا واقعا اینکه اچ‌تی‌سی یو 11 یک گوشی زیبا است، کافی به نظر می‌رسد؟ واقعا می‌توان با این گوشی یا ژست‌های فشاری آن مرزها را پشت سر گذاشت؟ مطمئن نیستیم این‌طور باشد. حقیقت این است که فاصله‌ی طراحی میان وان ام 9، اچ‌تی‌سی 10 و یو 11 نشان می‌دهد که هنوز کمپانی تایوانی در موضوع طراحی خودش را پیدا نکرده است. طراحی شیشه‌ای براق واقعا زیبا است؛ اما این همان گزینه‌ای است که اچ‌تی‌سی را به آینده سوق می‌دهد؟

اچ تی سی یو 11 / HTC U11

بنابراین رسیدن به پاسخ این سؤال در شرایط فعلی اهمیت زیادی دارد. اگر اچ‌تی‌سی همچنان در حال پیدا کردن خودش است، نسل آینده‌ی گوشی‌های این کمپانی چگونه خواهند بود؟ آیا همچنان شاهد کنترل‌های فشاری هستیم؟ آیا از طراحی مشابه یو 11 بهره می‌برند؟ یا اینکه اصلا طراحی نسل بعدی چطور خواهد بود؟ چه امکاناتی خواهند داشت؟

قطعا اچ‌تی‌سی تلاش می‌کند یک‌ بار دیگر وارد رقابت گوشی‌های هوشمند شود و بی‌تردید یو 11 می‌تواند شروع بسیار خوبی باشد. اما در آینده خریداران و طرفداران این برند علاقه‌ای ندارند پرچم‌داران تکراری این کمپانی را ببینند. Liquid Desing شاید الان جذاب باشد، اما آیا برای نجات اچ‌تی‌سی حیاتی است؟

اچ تی سی یو ۱۱ / HTC U11

اما خبر خوب این است که اچ‌تی‌سی در حال دگردیسی است. با تولید هدست واقعیت مجازی وایو و فروش بهتر در بخش گوشی‌های موبایل، حالا فضای نسبتا روشنی در مقابل این کمپانی قرار گرفته است. بی‌شک اقدامات اچ‌تی‌سی از سال ۲۰۱۵ به بعد را می‌توان مثبت ارزیابی کرد؛ اما هنوز این برند تایوانی باید تلاش کند تا به جایگاه رقبایی چون سامسونگ برسد.

اچ‌تی‌سی باید یک‌بار دیگر برند خود را در ذهن کاربران بسازد و رابطه‌ی خوبی با اپراتورهای آمریکایی داشته باشد.

حالا سؤال مهم این است که آیا واقعا گوشی اچ‌تی‌سی یو 11 می‌تواند ناجی اچ‌تی‌سی باشد؟


منبع : زومیت

کارهایی که باید در سفر به شهر سانتورینی یونان انجام داد - فناوری

همراه اول در کنار ارائه بسته‌های ویژه‌ی عید فطر، بسته‌های اینترنت خود را بازگرداند - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا