آیا اعتماد به نفس با تجربیات دوران کودکی ارتباط دارد؟

چهارشنبه 24 شهریور 1400 موفقیت ، روانشناسی
اعتماد به نفس

اعتماد به نفس چیست؟

افرادی که اعتماد به نفس دارند برای رسیدن به موفقیت های بزرگ به خود اعتماد دارند. آنها با جسارت به هر موقعیتی نزدیک می شوند. آنها برای اطمینان بخشیدن به دیگران کمتر به دیگران اعتماد می کنند. این افراد از نظر رشد و پیشرفت به زندگی خود نگاه می کنند.

اعتماد به نفس ، اعتقاد به توانایی ها ، دیدگاه ها و ارزش فرد است. اعتماد به نفس مناسب به شما کمک می کند تا سر خود را بالا نگه دارید ، اما پاها را محکم روی زمین نگه دارید.

 

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس

نشانه های اعتماد به نفس پایین

اعتماد به نفس پایین معمولاً ناشی از اعتماد به نفس پایین است. در حالی که معمولاً گاهی اوقات برخی از این علائم وجود دارد ، به ویژه هنگام مواجهه با رویدادهای جدید زندگی ، افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند این علائم را به طور مداوم دارند. در اینجا برخی از علائم وجود دارد که نشان دهنده مسائل مربوط به اعتماد به نفس است.

 

1. شک به خود:

اگر متوجه شدید که مدام در ایده ها و نظرات خود شک دارید ، ممکن است با اعتماد به نفس مشکل داشته باشید. عدم اطمینان از انتخاب ها و دیدگاه های خود ، باعث می شود بیشتر اوقات خود را حفظ کنید.

2. افکار منفی:

درک منفی و کاهش ارزش خود با مشارکت در افکار بیش از حد ، تصور بدترین نتایج. با فرض نظرات منفی دیگران.

3. بلاتکلیفی:

مهارت های تصمیم گیری ضعیف و وابستگی به دیگران برای کمک به شما در تصمیم گیری.

4. ترس از شکست:

در تلاش برای به اندازه کافی خوب ، انجام وظایفی که فکر می کنند در آنها شایستگی دارند. ترس از اشتباه می تواند از طریق به تعویق انداختن کارها ، اجتناب از کارهای چالش برانگیز ، جلوگیری از ابتکار عمل و غیره ظاهر شود.

5. مقایسه:

مقایسه خود با دیگران در پارامترهای مختلف مانند رشد شغلی ، پول ، دوستان ، دانش و غیره.

6. به حداقل رساندن نقاط قوت:

این افراد دستاوردها و نقاط قوت خود را کوچک جلوه می دهند. همچنین پذیرفتن تعریف و تمجید برای آنها دشوار است

آیا می توانید با این علائم ارتباط برقرار کنید؟ برای صحبت با روانشناس اینجا را کلیک کنید

 

نشانه های اعتماد به نفس پایین

نشانه های اعتماد به نفس پایین

آیا مسائل اعتماد به نفس از دوران کودکی شما نشأت می گیرد؟

دلیل اصلی اعتماد به نفس در ژنتیک و محیطی که در آن پرورش یافته اید نهفته است. اگر والدین شما با مشکلات اعتماد به نفس دست و پنجه نرم می کردند ، احتمالاً شما نیز ممکن است. شیوه های تربیتی والدین ویا مراقبان ، شیوه ای است که کودک ایده خود را درباره خود می سازد. والدین بی توجه و بی توجه ، هر دو نقش مهمی در عزت نفس کودک دارند.

فرزندپروری شدید و سختگیرانه باعث می شود کودک باور کند که به اندازه کافی خوب نیست. هر زمان که کودکی سعی می کند کاری انجام دهد ، اگر پاسخ انتقادی و تضعیف کننده باشد ، کودک استدلال می کند که قادر نیست. اگر کودکی با شکست روبرو شود و با آن غیرقابل قبول تلقی شود ، کودک مشروط می شود که باور کند شکست و اشتباهات نامطلوب است.

محیط زیست نقش مهمی در مورد نگرانی ها با اعتماد به نفس دارد. کودکی که در مکانی بزرگ می شود که در آن مقایسه مداوم وجود دارد ، ارزش تنها بر اساس دستاوردها ، ارزش آنها را زیر سوال می برد. محیط بسیار رقابتی ممکن است کودک را وادار به تمرکز بیشتر بر روی چالش ها کند تا اینکه در جایی که در حال حاضر است احساس غرور کند.

همسالان نقش مهمی در کمک به ما در تعیین درک خودمان دارند. کودکان درک خود را نه تنها از طریق آنچه والدین ، ​​سرپرست و معلمان به آنها می گویند بلکه دوستان و همسالان خود نیز شکل می دهند. اگر کودکی توسط دیگران طرد شود ، مورد تمسخر قرار گرفته و در کنار آن قرار گرفته باشد ، مسائل مربوط به اعتماد به نفس مطرح می شود. کودک یا به سختی تلاش می کند تا با دیگر همسالان خود سازگار شود یا در این فرایند تسلیم می شود. آنها همچنین می توانند مسائل هویتی را در کودک به ویژه در دوران نوجوانی مطرح کنند.

حوادث آسیب زا می تواند منجر به کاهش سطح اعتماد به نفس شود. حوادث آسیب زا شامل مواجهه با از دست دادن ، مراقب ناخوش ، سوء استفاده و آزار و اذیت و غیره است. این حوادث بر عزت نفس فرد تأثیر می گذارد و اعتماد به نفس را تا حد زیادی کاهش می دهد.

استانداردهای رسانه ها و جامعه می تواند منجر به مسائل با اعتماد به نفس شود. تصویر غیر واقعی بدن ، شغل و امید به زندگی می تواند فشار زیادی را وارد کند. این استانداردهای غیرواقعی باعث می شود که افراد خود را بی ارزش و تضعیف کنند.

 

نشانه های اعتماد به نفس پایین

نشانه های اعتماد به نفس پایین

 

چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم؟

آیا می توانید با بالا رفتن سطح اعتماد به نفس خود را ارتقا دهید؟ بله قطعا! مغز ما پلاستیکی است ، به این معنی که ما می توانیم هر چیزی را بیاموزیم و دوباره یاد بگیریم. می توانید خود را آموزش دهید تا تمرکز خود را بر روی مثبت خود شروع کرده و با صدای شرطی شرطی کار کنید. در اینجا راه هایی وجود دارد که می توانید سفر خود را برای افزایش اعتماد به نفس آغاز کنید

آگاهی هر زمان که دیدید افکار منفی در مورد خود دچار شک و تردید می شوید ، خودتان را کنترل کنید. اگر با تعلل در حال مبارزه هستید ، به این فکر کنید که ناشی از ترس از شکست یا اشتباه است.

صحبت با خود مثبت مغز خود را اصلاح کنید تا بر نکات مثبت موقعیت و خودتان تمرکز کنید. تأییدهای روزانه ، شمارش نقاط قوت ، مغز شما را برای تمرکز بر موارد مثبت تربیت می کند.

 

پیروزی های کوچک را جشن بگیرید :برای بردهای کوچک به خودتان پاداش دهید. شرطی سازی کلاسیک در روانشناسی به شدت از رفتاری صحبت می کند که می تواند با پاداش مناسب مشروط شود. و این یک ابزار قانونی برای افزایش عزت نفس بوده است. تعیین اهداف و نقاط عطف در سفر عزت نفس و پاداش دادن به آن گاه به گاه بسیار مهم است.

 

ترسیم مرزها: یادگیری “نه” گفتن می تواند برای افرادی با عزت نفس پایین بسیار چالش برانگیز باشد. اما برای داشتن اعتماد به نفس در انجام هرگونه وظیفه دلهره آور ، داشتن مرزهای مناسب ضروری است.

 

یک نگاشت شایستگی انجام دهید: ارزیابی کنید تا زمینه ها و استعدادهای کلیدی عملکرد خود را آزمایش کنید و پس از مشورت با یک حرفه ، حرفه خود را انتخاب کنید. این به شما کمک می کند تا عزت نفس خود را از همان ابتدا زنده کنید.
باورهای خود و اصول خود را بررسی کنید: مطالعات نشان داده است که افراد دارای عزت نفس پایین اغلب تلاش می کنند بین آنچه اعتقاد دارند و آنچه باید انجام دهند ارتباط برقرار کنند.

 

باورهای محدود کننده خود را به چالش بکشید: گوش دادن به صدای انتقادی درونی شما به حل حوادث بحرانی حل نشده  بدون مراقبت از تجربیات گذشته کمک می کند.

 

منبع:.healthifyme

 

 

اعتیاد

اعتیاد / علل ، انواع و درمان آن

وقتی افسردگی را می خورید

رفع افسردگی / 6 غذای که به افسردگی کمک می کنند.

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا