آپدیت بعدی ویندوز 10 شامل یک پلتفرم جدید هوش مصنوعی خواهد بود – فناوری

پنج‌شنبه 17 اسفند 1396 فناوری

مایکروسافت روز گذشته از پلتفرم جدید هوش مصنوعی خود که در به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۰ به این سیستم‌عامل اضافه خواهد شد، رونمایی کرد.

مایکروسافت در نظر دارد به‌زودی قابلیت‌های هوش مصنوعی بیشتری به ویندوز ۱۰ اضافه کند. این غول نرم‌افزاری روز گذشته از ویندوز ام‌ال (Windows ML)، یک پلتفرم هوش مصنوعی جدید برای توسعه‌دهندگان رونمایی و اعلام کرد که آن را به همراه به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۰ در بهار امسال در اختیار کاربران قرار خواهد داد. پلتفرم جدید مایکروسافت به تمام توسعه‌دهندگان امکان خواهد داد تا در توسعه‌ی اپلیکیشن‌های خود برای ویندوز ۱۰ از الگوهای فعلی و پیش‌آموخته‌ی یادگیری ماشین استفاده کنند.

ویندوز ام‌ال توسعه‌دهندگان را قادر خواهد ساخت تا اپلکیشن‌های قدرتمندتری برای کاربران ویندوز ۱۰ طراحی کنند. توسعه‌دهندگان خواهند توانست با وارد کردن الگوهای فعلی یادگیری از پلتفرم‌های مختلف هوش مصنوعی به پلتفرم مایکروسافت، آن‌ها را به صورت محلی روی کامپیوترها و دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ اجرا کنند، تحلیل‌های آنی از داده‌های محلی نظیر تصاویر و ویدئو‌ها را سرعت ببخشند و یا حتی وظایف پس‌زمینه همچون نمایه‌سازی اسناد یا جستجوی سریع درون اپلیکیشن‌ها را نیز بهبود دهند. مایکروسافت در حال حاضر از هوش مصنوعی در آفیس ۳۶۵، اپلیکیشن تصاویر ویندوز ۱۰ و حتی سیستم تشخیص چهره‌ی ویندوز هلو بهره می‌گیرد. ویندوز هلو به کاربران امکان می‌دهد تا از طریق چهره هویت خود را در کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های ویندوز ۱۰‌ احراز کنند.

Windows ML Platform

الگوی یادگیری ماشین ویندوز مایکروسافت به‌منظور اجرا در طیف مختلفی از دستگاه‌ها از جمله لپ‌تاپ‌ها، کامپیوترهای شخصی، دستگاه‌های اینترنت اشیا، سرورها، مراکز داده و هدست لولنز طراحی شده است. پردازنده‌های هوش مصنوعی نظیر واحد پردازش تصویر موویدیوس (Movidius VPU) نیز توسط این الگو پشتیبانی خواهند شد و پلتفرم مایکروسافت وظایف را برای سخت‌افزارهای موجود بهینه خواهد کرد. مایکروسافت همچنین وعده می‌دهد که توسعه‌دهندگان مجبور نخواهند بود تاثیرات عملکرد سخت‌افزار را در اپلیکیشن‌های خود در نظر بگیرند و ویندوز نگرانی مربوط به پردازش الگوهای یادگیری ماشین توسط سخت‌افزارهای قدیمی را برطرف خواهد کرد.

توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود تا با استفاده از نسخه‌ی پیش‌نمایش ۱۵.۷ ویژوال استودیو، نگاهی اولیه به این پلتفرم هوش مصنوعی در ویندوز داشته باشند. آن‌ها همچنین می‌توانند از رابط‌های برنامه‌نویسی ویندوز ام‌ال در اپلیکیشن‌های استاندارد دسکتاپ و اپلیکیشن‌های یونیورسال ویندوز در تمام نسخه‌های ویندوز ۱۰ در سال جاری بهره بگیرند. مایکروسافت قصد دارد در کنفرانس بیلد در ماه می، اطلاعات بیشتری از پلتفرم خود منتشر کند. همچنین انتظار می‌رود در این کنفرانس شاهد نمایش برخی از بهبودهای مستقیم هوش مصنوعی برای نسخه‌های آتی ویندوز باشیم تا کاربران به صورت مستقیم نحوه‌ی بهبود عملکرد اپلیکیشن‌ها را توسط این پلتفرم جدید مشاهده کنند.


منبع : زومیت

با تأثیرگذارترین زنان کارآفرین تاریخ آشنا شوید - فناوری

ریمک C Two، ایمن‌ترین خودرو برای ریچارد هموند - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا