آموزش بافت شنل و کلاه بسیار زیبا دخترانه

جمعه 6 بهمن 1402 گوناگون
آموزش بافت شنل و کلاه

آموزش بافت شنل و کلاه

در این بخش مجله دایان با بافت بسیار زیبا شنل و کلاه همراه باشید در بخش های قبلی نحوه بافت ژاکت دخترانه و ژاکت پسرانه و نحوه بافت ۳ مدل بسیار زیبا شال سه گوش  و مدل بافت پلیور مردانه و بافت سرهمی نوزادی زیبا را آموزش دادیم را ببینید.

وسایل مورد نیاز آموزش بافت شنل و کلاه :

10 کلاف کاموای یوموش همراه با پوم پوم _ 3 کلاف کام وای سوزنی برای تزئین_ میل شماره ی 9 الی 10

بافت شـنل

 

شروع بافت :

برای بافت شـنل : ابتدا دور گردن را انـدازه گرفته و به اندازه آن از روش سر می گیریم . ( یعنی دانه اول را گره زده و از زیر می بافیم دانه ضمن بافت اضافه بافته شده را به اول میل سمت چپ اضافه می کنیم بدین ترتیب دانه ها می شوند ) دانه های ما به چهار قسـمت مساوی تقسیم می شود و ۵ دانه اضافه در نظـر می گیریـم . یعنی دانه ها را طوری در نظر می گیریم که از چهار قسمت ۵ دانه اضافه باشد برای بافت این شـنل ما ۵۷ دانه سـر می اندازیم .

۵۲ دانه آن برای چهار قسمت که هر قسمت ۱۳ دانه باشد را به اضافه ۵ دانه می کنیم که . می شود ۵۷ دانه و بافت را شروع می اگر می خواستیم روی شـنل یقه ببافیم ، از کاموای سوزنی ۵۷ دانه سر انداخته به اندازه ۸ الی ۱۲ سانتیمتر ابری می بافیم . بعد از یقه دانه ها را تقسیم کرده و می بافیم .

رج اول : یـک دانـه از زیر ، یک ژته ، ۱۳ دانه از زیر ، یک ژته یک دانه از رو ، یک ژتـه ، ۱۳ دانه از زیر ، یک ژته یک دانه از رو ، یک ژته ، ۱۳ دانه از زیـر ، یک ژته یک دانه از رو ، یک ژته ، ۱۳ دانه از زیر ، یک ژته یک دانه اززیر می بافیم

رج دوم : همـه دانـه ها را از رو ببافید . تنها دانه هایی را که ما بین ژته هاقرار دارند را از زیر ببافید و خود ژته ها را از رو ببافید .

رج سـوم : یک دانه از زیر و یک دانه ژته می بافیم تا به دانه رو برسـیم . قبل و بعد از دانه رو ژته می اندازیم دوباره همه دانه ها را از زیر می می بافیم تا به دانه روی بعدی برسیم ، قبل و بعد از دانه رو دوباره ژته می اندازیم . دوباره همه دانه ها را از زیر می بافیم تا به دانه روی بعدی برسیم ، قبل و بعد از دانه رو دوباره ژته می اندازیم دوباره همه دانه ها را از زیر می بافیم تا یک دانه مانده به آخر یک ژته می اندازیم و دانه آخر را از زیر می بافیم .

رج چهارم و تمام رج های زوج تکرار رج دوم می باشد .

رج پنجم و تمام رج های فرد تکرار رج های سوم می باشد.

بافت را به اندازه پائین باسن ادامه می دهیم در آخر می توانیم با انواع قلاب بافی پائین شـنل را تزئین کنیم و ریشـه بزنیم

بافت کلاه

بافت کلاه :

ابتدا ۵۷ دانه . سر می می اندازیم و با کاموای سوزنی حدود ۳ سانتی متر کشباف ادامه می دهیم در می بافیم و با کاموای دوم بافت را تا ۱۸ سـانتی متر این قسمت نخ را عوض کرده از کاموای سوزنی حدود ۸ سانتی متر ابری می بافیم و همه دانه ها را یک جا کور می کنیم . دو طرف کلاه را به هم وصل کنیم . از قسـمت ابری بافته شده همه دانه ها را جمع کرده به می شکل ۵۰ گلبرگ می دوزیم و روی کلاه بر می گردانیم .

معمای پاندای قهوه‌ای کمیاب حل شد

روز ولنتاین

تاریخ ولنتاین 1402 /اس ام اس‌های روز ولنتاین ۱۴۰۲

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا