آمازون با اپراتورهای موبایل برای گسترش خدمات رسانه‌ای در دنیا همکاری می‌کند

جمعه 31 فروردین 1397 فناوری

 

آمازون به‌شدت به‌دنبال شراکت با اپراتورهای موبایل برای رشد در پرایم ویدیو، پرایم موزیک و سایر خدمات اشتراک رسانه‌ای در خارج از آمریکا است.

پایگاه خبری ورایتی پس از بررسی چندین پست شغلی و سایر اسناد متوجه شد که آمازون حتی احتمالا محصولی اختصاصی به‌نام آمازون فیوز (Amazon Fuse) برای اپراتورهای موبایل بیرون خواهد داد. سخن‌گوی آمازون از صحبت درخصوص موضوع امتناع کرده است.

نشانه‌های کار آمازون روی چنین محصولاتی، برای نخستین بار حدود یک ماه پیش مشخص شد؛ زمانی که شرکت برای نشان تجاری آمازون فیوز اقدام کرد. به‌کارگیری علامت تجاری فیوز نشان‌دهنده‌ی انتقال سرویس‌های سرگرمی است؛ محتوای صوتی و ویدیویی در اینترنت و شبکه‌های موبایل.

گفتنی است که به‌کارگیری علامت تجاری اینچنینی مبهم است و احتمالات زیادی در خصوص نحوه‌ی استفاده و محصول نهایی وجود دارد. اما آمازون پیش از این برنامه‌های خود برای فیوز را کمی واضح‌تر، در نیازمندی شغلی برای مهندس توسعه‌ی نرم‌افزار حدود دو هفته پیش اعلام کرده بود:

آمازون فیوز محصول و تیم جدیدی در آمازون است. آمازون فیوز شرکای بین المللی را قادر به ارائه خدمات اشتراکی به مشتری‌هایشان می‌کند. چنین کاری مشتری‌های آمازون و توزیع بین‌المللی آن را افزایش می‌دهد. فیوز اساسا با اپراتورهای موبایل سراسر جهان کار می‌کند و هدف آن رساندن پرایم ویدیو، موزیک، کیندل و پرایم به صدها میلیون مشتری است.

آمازون قبلا روی شراکت با اپراتورهای موبایل برای افزایش کسب‌وکار خودشان در خارج از آمریکا کار کرده است. آمازون در همین زمینه با شرکت ودافون همکاری کرده است تا به مشتری‌های ودافون ایندیای هند برای پرایم و پرایم ویدیو تخفیف بدهد. با تخفیف آمازون، مشتری‌های ودافون هند برای هر سال استفاده از پرایم ویدیو کمتر از ۸ دلار پرداخت می‌کنند و هزینه‌ی حمل پرایم هم برای آنها مجانی است. در مقابل، نت‌فلیکس همین مبلغ را در ارزان‌ترین طرحش به‌ازای هر ماه از مشتری‌های هندی خود دریافت می‌کند.

 سرویس استریم موسیقی آمازون پرایم

پیشنهادهای شغلی جدید آمازون نشان‌‌دهنده‌ی تمایل آمازون برای ایجاد همین قراردادها در ژاپن، اروپا، خاورمیانه و آفریقا است. آمازون در یکی از همین پیشنهادهای شغلی‌‌اش، به‌طور ویژه از تمرکز خود روی آمازون ویدیو و آمازون موزیک درکنار خدمات حمل‌ونقل صحبت می‌کند. پیشنهاد شغلی دیگری هم از وضعیت رشد تیم مسئول برای شراکت‌ها خبر می‌دهد:

[تیم مسئول شراکت] در حالت رشد است و هم‌اکنون پیشنهادهای خدمات، ابزار مدل تجارت به تجارت و شراکت حقیقی با سرعت زیادی درحال گسترش است.

یک منبع آگاه از بازار رسانه‌ی موبایل اروپا، به‌طور خاص از فیوز اطلاعی نداشت، ولی به ورایتی درمورد تلاش زیاد آمازون برای ایجاد شراکت با اپراتورهای موبایل در ۱۰ ماه گذشته خبر داد و گفت که آمازون در ابتدا از اپراتورها خواسته تا از آمازون اکو در فروشگاه‌های خودشان استفاده کنند. البته بدون حضور موبایل، علاقه به این جریان کم می‌شود. طبق گفته‌ی همین منبع، فیوز می‌تواند راهی برای ایجاد تمرکز قوی‌تر روی موبایل باشد.

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که فیوز دقیقا چه به همراه خواهد داشت. اما ممکن است که فیوز محصول بسیار ارزشمندی برای اپراتورها باشد و به آنها اجازه‌ی ترکیب پیشنهادهای خودشان با خدمات رسانه‌ای آمازون را صادر کند. همچنین فیوز سودی اضافه از درآمد اشتراکی برای مشترکان جدید به‌همراه خواهد داشت.

منبع : زومیت

سونی نسخه‌ کوچک‌تر کاغذ دیجیتال خود را معرفی کرد

رونمایی بی ام و M2 کامپتیشن مدل 2019

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا