آمار فروش خیره‌کننده‌ی بی ام و در سال 2017 – فناوری

دوشنبه 25 دی 1396 فناوری

به‌تازگی شرکت بی‌ام‌و آمار فروش سال گذشته‌ی خود را منتشر کرده است. بر اساس این ارقام، مجموعه‌ی بی‌ام‌و بیش‌ترین تعداد فروش را در تاریخ خود دارد.

شرکت خودروسازی بی‌ام‌و با انتشار آمار فروش ۱۲ ماه گذشته‌ی خود، بار دیگر به‌عنوان یکی از پرتیراژترین شرکت‌های سازنده‌ی خودرو در جهان دست یافت. آمار منتشر پشده نشان می‌دهد که سال ۲۰۱۷ برای این خودروساز آلمانی سرشار از موفقیت و پیشرفت بوده است.

بی‌ام‌و

مجموعه‌ی بی‌ام‌و، شامل زیرمجموعه‌های این شرکت از جمله شرکت مینی، رولزرویس و موتورسیلکت‌های بی‌ام‌و موتوراد می‌شود؛ اما آمار فروش خودروهای برند بی‌ام‌و در سال ۲۰۱۷ معادل ۲,۰۸۸,۲۸۳ دستگاه بوده که نسبت به سال ۲۰۱۶، شاهد رشدی ۴.۲ درصدی است. در مقابل، رقیب دیرینه‌ی بی‌ام‌و، مرسدس بنز، با فروش ۲,۲۸۹,۳۴۴ دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۷، علاوه بر پیشی گرفتن از بی‌ام‌و، نسبت به سال ۲۰۱۶ شاهد رشد ۹.۹ درصدی در آمار فروش سالانه‌ی خود بوده است. با این حساب، مرسدس بنز همچنان به‌عنوان پرفروش‌ترین برند سازنده‌ی خودروهای لوکس شناخته می‌شود.

بر اساس آمار منتشرشده توسط بی‌ام‌و، آمار فروش مدل‌های X این شرکت نسبت به سال گذشته ۹.۶ درصد افزایش داشته است و همین امر سبب شده این مدل‌ها سهم عمده‌ای در افزایش آمار فروش این خودروساز داشته باشند. فروش خیره‌کننده‌ی مدل‌های X در حالی صورت گرفته است که X3 جدید تنها حدود ۲ ماه قبل معرفی شد و به همین دلیل، فروش آن در مناطق مختلف با محدودیت‌هایی همراه بود. از دیگر موارد قابل توجه در این آمار، رشد ۱۴.۷ درصدی فروش بی‌ام‌و سری یک است. این خودرو که به‌زودی از چرخه‌ی تولیدات بی‌ام‌و کنار گذاشته خواهد شد، با ثبت آمار فروش ۲۰۱,۹۶۸ دستگاه یکی از موفق‌ترین محصولات آلمان‌ها در سال گذشته‌ی میلادی بوده است.

بی ام و i8 special edition

ایان رابرتسون، عضو هیئت مدیره‌ی بی‌ام‌و و مسئول فروش و برندینگ شرکت، در خصوص آمارهای منتشرشده گفته است:

ما بابت رکورد فروش سال گذشته‌ی خود بسیار خرسندیم. این آمار نشان می‌دهد که گروه بی‌ام‌و به همراه هر سه برند خود یعنی بی‌ام‌و، مینی و رولزرویس توانسته است جایگاه خود را به‌عنوان پرفروش‌ترین شرکت خودروسازی حفظ کند. با وجود تمام مشکلات موجود در بعضی بازارهای بزرگ و ایجاد تغییرات عمده در تعدادی از پرفروش‌ترین محصولاتمان در سال گذشته، باز هم موفق به افزایش آمار فروش شرکت شدیم. این امر بیانگر میزان مطلوبیت برند و محصولات ما است؛ محصولاتی که از مدل‌ i3 تا M5 و از سری یک تا سری ۷ را در بر می‌گیرد.

خودروی مینی

مینی به‌عنوان دومین برند بزرگ گروه بی‌ام‌و، در سال گذشته موفق به شکستن رکورد فروش تاریخ خود شده است. برند مینی با مجموع فروش ۳۷۱,۸۸۱ دستگاه در سراسر جهان، نسبت به سال گذشته ۳.۲ درصد رشد را در آمار فروش خود ثبت کرده است. مدل کانتری‌من که سال گذشته به‌طور کلی بازطراحی شد، با رشد ۳۰ درصدی در آمار فروش (۸۴۴۴۱ دستگاه) به‌عنوان موفق‌ترین مدل این برند شناخته شده است و پس از آن مینی کانورتبل با ۱۲ درصد افزایش فروش (۳۳,۳۱۷ دستگاه) در جایگاه دوم قرار دارد.

رولزرویس

رولزرویس با تحویل ۳۳۶۲ دستگاه خودرو به مشتریان در ۵۰ کشور مختلف جهان، تنها برند زیرمجموعه‌ی گروه بی‌ام‌و است که نسبت به سال ۲۰۱۶ دچار افت ۱۶.۲ درصدی در آمار فروش سالانه شده است. دلیل اصلی این افت فروش می‌تواند غیبت مدل فانتوم، به دلیل بازطراحی نسل جدید آن، در بازار باشد.


منبع : زومیت

چرا ریپل یکی از بحث‌برانگیزترین ارزهای دیجیتال است - فناوری

آیا زندگی در سال ۲۰۱۸ مانند پیش‌بینی‌های یک قرن پیش‌ است؟ - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا