آمار فروش خودروهای بازار آمریکا در سال 2017

شنبه 16 دی 1396 فناوری
آمار فروش خودروهای بازار آمریکا در سال 2017

آمار فروش خودروهای بازار آمریکا در سال 2017

گروه‌های بزرگ خودروسازی جهان، آمار رسمی میزان فروش محصولات خود در بازار آمریکا را برای سال ۲۰۱۷ منتشر کردند.

سال ۲۰۱۶ برای بازار خودروی آمریکا با رکورد فروش جدیدی همراه بود که برای هفتمین سال متوالی، افزایش فروش کلی خودروها در این کشور را نشان می‌داد. اما در سال ۲۰۱۶ برخلاف ۶ سال پیشین، کسب رکورد جدید فروش در لحظات پایانی سال و با سرمایه‌گذاری سنگین شرکت‌های بزرگ خودروسازی ممکن شد. سال ۲۰۱۶ افزایش فروش کلی خودروها در آمریکا را نشان می‌داد؛ ولی چندین شرکت در فروش کلی محصولات خود کاهش نسبی داشتند. اما در سال ۲۰۱۷ شرایط کاملاً فرق کرد؛ فروش کلی در بازار آمریکا کاهش داشت و در مقایسه با سال گذشته، شرکت‌های کمتری در فروش کلی محصولات خود کاهش گزارش دادند. مورد مهم دیگر کاهش فروش قابل توجه خودروهای کلاس سدان در برابر شاسی‌بلندها و کراس‌اورها بود.

اما عملکرد شرکت‌های خودروسازی در سال ۲۰۱۷ چگونه بود؟ در ادامه به بررسی آمار فروش رسمی شرکت‌های بزرگ خودروسازی در سال ۲۰۱۷ و در بازار آمریکا می‌پردازیم.

فورد

فورد / Ford Super Duty F-450

فروش کلی: ۲ میلیون ۵۸۶ هزار و ۷۱۵ دستگاه

۱.۱ درصد کاهش فروش

در بیشتر شرکت‌های خودروسازی کاهش فروش ۱۴.۲ درصدی یک خودرو، در آمار کلی فروش محصولات تغییر ایجاد می‌کند. اما به لطف محصولات متنوع فورد در کلاس‌ خودروهای شاسی‌بلند و وانت پیکاپ، این شرکت آمریکایی فقط ۱.۱ درصد کاهش در محصولات خود تجربه کرد. مدل‌هایی چون سدان فیوژن و کوپه‌ی اسپرت ماستنگ در سال ۲۰۱۷، به ترتیب با ۲۱.۱ و ۲۲.۷ درصد، بیشترین کاهش فروش در بین سبد محصولات فورد داشتند؛ اما این کاهش با افزایش نسبی در فروش وانت پیکاپ‌های سری F و شاسی‌بلند ادج (Edge) جبران شد.

lincoln continental/ لینکلن کنتیننتال

لینکلن (Lincoln) به‌عنوان برند لوکس و زیرمجموعه‌ی فورد، مدل MKT را از سال ۲۰۱۰ به بازار عرضه می‌کند که این کراس‌اور فول سایز لوکس در سال ۲۰۱۷، حدود ۲۵.۴ درصد کاهش فروش داشته است. از سوی دیگر سدان لوکس کانتیننتال (Continental) که نسل ۱۰ آن در سال ۲۰۱۷ عرضه شد، با افزایش فروش ۱۲۸.۳ درصدی، فروش کم‌ MKT را پوشش داده است. بااین‌حال فروش خوب کانتیننتال برای جبران مدل‌های توقف تولید شده‌ی لینکلن کافی نبود واین برند لوکس در سال ۲۰۱۷، در مقایسه با سال گذشته، ۰.۵ درصد کاهش فروش محصول داشته است.

جنرال موتورز

وانت جنرال موتورز

فروش کلی: ۳ میلیون و ۲۰ هزار و ۲۴۱ دستگاه

۱.۳ درصد کاهش فروش

همانند فورد، کاهش فروش محصولات جنرال موتورز در سال ۲۰۱۷ ناچیز بود و به رقم ۱.۳ درصد رسید. جنرال موتورز به‌طور کلی افزایش فروش نسبی در مدل‌های خود داشت؛ به‌عنوان مثال، کراس‌اور آکادیا (Acadia) که نسل دوم آن در سال ۲۰۱۷ عرضه شد، ۲۵.۸ درصد افزایش فروش داشت.

تمام شرکت‌های زیر‌مجموعه‌ی جنرال موتورز، بیوک، کادیلاک و شورولت بدون استثنا در سال ۲۰۱۷ کاهش فروش کلی داشته‌اند. بیوک به‌طور کلی فقط ۴.۵ درصد کاهش در فروش محصولات تجربه کرده است؛ درحالی‌که کراس‌اور کامپکت لوکس بیوک انویژن (Envision) افزایش فروش فوق‌العاده‌ی ۱۸۹.۲ درصدی داشته است.

بیوک انویژن

اما شرایط برای کادیلاک در سال ۲۰۱۷ با کاهش ۸ درصدی فروش، وخیم‌تر بوده است. سدان لوکس CT6 کادیلاک در سال ۲۰۱۷ با افزایش فروش ۱۵ درصدی همراه بود که البته در برابر افزایش ۷۳ درصدی فروش کراس‌اور XT5 ناچیز است. دیگر محصولات کادیلاک در سال ۲۰۱۷ کاهش فروش قابل توجهی داشتند؛ به‌خصوص مدل‌هایی چون سدان ATS و CTS به ترتیب با کاهش فروش ۳۹.۱ و ۳۵ درصد همراه بودند.

شورولت در مقایسه با سال ۲۰۱۶ کاهش ۱.۵ درصدی فروش در محصولات داشت. مدل‌هایی مانند ایمپالا، مالیبو، اسپارک و سونیک در سال ۲۰۱۷ فروش خوبی نداشتند؛ ولی سدان SS شورولت ۳۴.۶ درصد افزایش در فروش تجربه کرد. علاوه بر این مدل تمام برقی شورولت بولت با فروش ۲۳ هزار و ۲۹۷ دستگاه، اولین سال عرضه‌ی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

فیات-کرایسلر

جیپ گرند چروکی ترک هاوک

فروش کلی: ۲ میلیون و ۵۹ هزار و ۳۷۶ دستگاه

۸ درصد کاهش فروش

دو شرکت آمریکایی فورد و جنرال موتورز کاهش فروش کمتر از ۲ درصد در خانه تجربه کردند؛ ولی گروه فیات-کرایسلر با مدیریت ایتالیایی‌ها و آمریکایی‌ها، در سال ۲۰۱۷ شرایط مناسبی نداشت. فروش کلی محصولات این گروه در سال ۲۰۱۷ تا ۸ درصد کاهش داشت و فقط چند مدل افزایش فروش داشتند. شاسی‌بلند جیپ گرندچروکی ۱۳ درصد، وانت پیکاپ رم ۲ درصد، فیات 124 اسپایدر ۸۱ درصد و پسیفیا ۹۰ درصد افزایش فروش داشتند.

فیات ۵۰۰

یکی از مهم‌ترین دلایل در کاهش فروش ۸ درصدی محصولات گروه خودروسازی فیات-کرایسلر، توقف تولید چندین مدل در شرکت‌های زیر‌مجموعه‌ی این گروه بود. با این‌حال در بین مدل‌های موجود هم کاهش فروش قابل توجهی مشاهده می‌شود؛ به‌عنوان مثال مینی‌ون فیات 500L و کراس‌اور فیات 500X به ترتیب ۴۷ و ۳۵ درصد کاهش فروش داشته‌اند. به علاوه شاسی‌بلند جیپ چروکی ۱۵ درصد و کراس‌اور دوج جرنی (Journey)ا ۱۶ درصد کاهش فروش در سال ۲۰۱۷ تجربه کردند.

تویوتا

تویوتا rav4

فروش کلی: ۲ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۱۵ دستگاه

۰.۶ درصد کاهش فروش

وقتی آمار فروش کلی محصولات تویوتا را با فیات-کرایسلر مقایسه می‌کنیم، واقعاً از عملکرد ژاپنی‌ها در خاک آمریکا شگفت‌زده می‌شویم. تویوتا به‌طور کلی فقط ۰.۶ درصد کاهش فروش داشته است؛ بااین‌حال با نگاهی کوتاه به مدل‌های مختلف این شرکت، تأثیر چشمگیر شاسی‌بلندها و وانت پیکاپ‌ها بر فروش کلی محصولات این شرکت ژاپنی در آمریکا مشخص می‌شود. مدل‌های سدان این شرکت در سال ۲۰۱۷ با کاهش فروش ۹.۹ درصدی مواجه شدند؛ این داستان برای مدل‌های سدان لکسوس با کاهش فروش ۲۳.۳ درصد، به‌عنوان برند لوکس تویوتا نیز صدق می‌کند. در مقابل مدل‌های شاسی‌بلند تویوتا و لکسوس به ترتیب ۱۷.۹ و ۲.۹ درصد افزایش فروش داشته‌اند. فروش وانت‌ پیکاپ‌های تویوتا هم با ۲.۴ درصد افزایش روبرو شد.

تویوتا یاریس

سدان یاریس iA که در حقیقت همان مزدا 2 است، در سال ۲۰۱۷ افزایش فروش ۲۷.۷ درصدی داشته است. خودروی هیدروژنی تویوتا میرای (Mirai) نیز با اینکه حدود ۱۰۰۰ دستگاه فروخت؛ ولی ۷۷.۸ درصد افزایش فروش در سال ۲۰۱۷ تجربه کرد. اما لکسوس به‌جز افزایش ناچیز فروش مدل‌های شاسی‌بلند، در دیگر مدل‌های خود با کاهش فروش روبرو شد؛ به‌خصوص سدان GS که با کاهش قابل توجه ۴۷.۸ درصد در فروش همراه بود.

هوندا

هوندا سیویک تایپ آر / HONDA CIVIC TYPE R

فروش کلی: ۱ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۹ دستگاه

۰.۲ درصد افزایش فروش

با اینکه بیشتر شرکت‌های بزرگ خودروسازی در سال ۲۰۱۷ و در بازار آمریکا کاهش فروش نسبی داشته‌اند، شرکت ژاپنی هوندا در مقایسه با سال ۲۰۱۶، در این کشور خودروهای بیشتری فروخت. با اینکه رقم افزایش فروش هوندا ناچیز بوده؛ ولی همچنان عملکرد هوندا تحسین‌برانگیز است. داستان فروش بیشتر شاسی‌بلندها در مورد محصولات هوندا نیز تکرار می‌شود. با اینکه نسل جدید سدان موفق آکورد عرضه شد؛ ولی نتوانست در برابر تقاضای بالای شاسی‌بلندها دوام بیاورد و حدود ۶.۵ درصد کاهش فروش داشت. اما در مقابل، مدل سیویک با افزایش ۲.۸ درصدی فروش همراه بوده است.

آکورا NSX

برگ برنده‌ی هوندا در سال ۲۰۱۷ مدل‌های HR-V،CR-V ، پایلوت و ریجلاین بوده است. با اینکه پرفروش‌ترین مدل هوندا، شاسی‌بلند CR-V بوده؛ اما بیشترین درصد افزایش فروش در سبد محصولات هوندا، متعلق به وانت پیکاپ ریجلاین (Ridgeline) با ۴۶.۸ درصد افزایش است.

آکورا به‌عنوان برند لوکس و زیرمجموعه‌ی هوندا با مدل‌هایی چون ILX، TLX و RLX موفق نبود. دیگر مدل‌های آکورا مانند MDX و RDX فروش قابل توجهی نداشتند؛ اما مدل اسپرت و هیبرید آکورا NSX در سال ۲۰۱۷ موفق بود و افزایش فروش ۱۱۶ درصدی تجربه کرد. به‌طور کلی آکورا در سال گذشته ۴.۲ درصد کاهش فروش در محصولات داشت.

نیسان

نیسان سنترا

فروش کلی: ۱ میلیون و ۵۹۳ هزار و ۴۶۴ دستگاه

۱.۹ درصد افزایش فروش

نیسان دیگر شرکت ژاپنی با افزایش فروش ۱.۹ درصدی محصولات خود در بازار آمریکا گوی سبقت را از هوندا ربود. بخشی مهمی از این افزایش فروش، متوجه برند لوکس نیسان، یعنی اینفینیتی با ۱۰.۹ درصد افزایش در فروش است. محصولات برند نیسان به‌تنهایی فقط ۱ درصد افزایش فروش داشتند. از سوی دیگر مدل‌های سدان نیسان با کاهش ۱۰.۹ درصدی فروش مواجه شدند؛ اما سدان‌های اینفینیتی ۶.۲ درصد افزایش فروش گزارش داده‌اند. همانند دیگر شرکت‌ها، عامل اصلی موفقیت نیسان واینفینیتی در بازار آمریکا مدل‌های شاسی‌بلند و وانت پیکاپ‌ها بودند. وانت پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندهای نیسان و اینفینیتی به ترتیب با ۱۴.۹ و ۱۳.۹ درصد افزایش فروش روبرو شدند.

اینفینیتی QX30

سدان نیسان سنترا با ۱.۷ درصد افزایش، جزو ۲۰ خودروی پرفروش سال ۲۰۱۷ شد. مدل ماکسیما با افزایش فروش ۷.۹ درصدی و آلتیما با کاهش ۱۷ درصدی همراه شدند. کراس‌اور کامپکت نیسان روگ با بیش از ۴۰۰ دستگاه فروش، افزایش فوق‌العاده‌ی ۲۲.۳ درصدی تجربه کرد. وانت پیکاپ تایتان و شاسی‌بلند آرمادا در مقایسه با روگ فروش کمتری داشتند؛ ولی در مقایسه با سال ۲۰۱۶، به ترتیب ۱۴۱.۹ و ۱۵۴.۱ درصد افزایش فروش داشته‌اند.

در مقابل اینفینیتی مانند سال‌های گذشته افزایش فروش نسبی داشت؛ اما دو مدل Q60 و QX30 این برند لوکس، افزایش فروش فوق‌العاده‌ی ۱۷۰.۸ و ۵۲۳.۹ درصدی تجربه کردند.

شرکت‌هایی که کمتر از ۱ میلیون دستگاه فروش داشتند

آمار فروش خودرو

  • هیوندای: ۶۸۵ هزار و ۵۵۵ دستگاه؛ ۱۲ درصد کاهش فروش
  • سوبارو: ۶۴۷ هزار و ۹۵۶ دستگاه؛ ۵.۴ درصد افزایش فروش
  • کیا: ۵۸۹ هزار و ۶۶۸ دستگاه؛ ۰.۹ درصد کاهش فروش
  • فولکس واگن: ۳۳۹ هزار و ۶۷۶ دستگاه؛ ۵.۲ درصد افزایش فروش
  • مزدا: ۲۸۹ هزار و ۴۷۰ دستگاه؛ ۲.۸ درصد کاهش فروش

منبع : زومیت

نسل جدید شارژرهای بی سیم بلکین در CES2018 رونمایی شد - فناوری

آخرین و بهترین قیمت کالاها را از کجا ببینیم؟ - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا