آشنایی با 9 خواص شگفت انگیز میوه گلابی

پنج‌شنبه 18 شهریور 1400 سلامت
گلابی و کاهش وزن

گلابی چیست؟

گلابی سرشار از فیبر است. سرشار از ترکیبات گیاهی یا فیتونوترینت ها و آنتی اکسیدان ها است. اگر میوه گلابی را به طور خلاصه تعریف کنیم ، میوه ای است که تمام مواد مغذی را در بسته ای بدون کلسترول ، بدون چربی و 100 کالری قرار می دهد.  میوه گلابی از میوه‌های نادری است که می‌تواند نیاز روزانه بدن را به ویتامین B9 یا همان اسیدفولیک را تأمین کند.

از خواص میوه گلابی تشنگی را برطرف کرده ، آرام بخش و تب‌بر است و رعشه را درمان میکند به خاطر دارابودن مقدار بی خطر ارسنیک موجود در میوه گلابی، آب گلابی و عصاره گلابی تخمیر شده می‌تواند بیماری زخم معده را درمان کند،

میوه گلابی شیرین و ملایم است ، اندازه آن کمی بزرگتر از یک سیب است و نیمه بالایی آن کمی نازک و قسمت پایینی آن گرد است و به آنها شکل گلابی می دهد. آنها به طور معمول دارای پوست زرد مایل به سبز در خارج و گوشت سفید و نرم در داخل هستند که همه آنها خوراکی است. یک هسته کوچک وجود دارد که بیشتر فیبری است و اغلب غیرقابل خوردن است.

خواص میوه گلابی

خواص میوه گلابی

فواید گلابی برای سلامتی

گلابی از  قدیم مورد علاقه بوده است. این میوه ها به شکل زنگوله شیرین با کمی تلخی هستند که می توان آنها را نرم یا ترد میل کرد. آنها بسیاری از مزایای سلامتی را ارائه می دهند که توسط علم و پزشکی تأیید شده است. بیایید بیاموزیم که خوردن گلابی برای سلامتی شما چگونه مفید است.

1-گلابی سلامت پوست و مو را بهبود می بخشد

ویتامین A متنوع ترین ماده مغذی است. برای سلامت و زیبایی پوست ، مو و ناخن مفید است. گلابی حاوی مقادیر خوبی از ویتامین A است که می تواند به سلامت پوست و مو کمک کند.

2-سلامت استخوان

این میوه حاوی مقادیر قابل توجهی مس ، کلسیم ، فسفر ، منگنز و منیزیم است که همه آنها نقش مهمی در سلامت استخوان ها دارند. این مواد معدنی ممکن است در مقادیر بسیار کمی مورد نیاز باشد اما نقش مهمی در استحکام استخوان ها دارد.

3. به کاهش التهاب کمک می کند

گلابی سرشار از فلاونوئیدها و اجزای آنتی اکسیدانی است. تحقیقات نشان داده است که خواص ضد التهابی گلابی به کاهش تورم و درد ناشی از التهاب کمک می کند. افرادی که از علائم نقرس ، بیماریهای روماتیسمی مانند آرتریت و موارد مشابه رنج می برند ، باید گلابی بخورند

4- به بهبود گردش خون کمک می کند

گلابی می تواند برای بیمارانی که از کمبود مواد معدنی مانند کم خونی رنج می برند بسیار مفید باشد ، زیرا دارای مقدار زیادی آهن و مس است. افزایش سطح آهن در بدن باعث افزایش سنتز گلبول های قرمز خون می شود. از سوی دیگر ، افزایش سطح مس در بدن سنتز مواد معدنی ضروری و جذب آهن به سیستم را تسهیل می کند.

5-بهبود سلامت قلب

گلابی یکی از میوه هایی است که با خطر سکته مغزی رابطه معکوس دارد. از آنجا که میوه گلابی دارای مقدار زیادی پتاسیم است ، این بدان معناست که این میوه تأثیر قابل توجهی بر سلامت قلب دارد. پتاسیم به عنوان یک گشاد کننده عروق (بسیار خوب) عمل می کند که به کاهش فشار خون کمک می کند.

 

خواص میوه گلابی

خواص میوه گلابی

6. گلابی به تقویت ایمنی کمک می کند

در تحقیقی که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد ، مشخص شد که ویتامین C و ویتامین A موجود در گلابی ، در تقویت ایمنی مفید است. گلابی منبع غنی از مواد معدنی ویتامین C است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عالی عمل می کند. آنتی اکسیدان ها باعث تحریک تولید گلبول های سفید خون می شوند که برای سیستم ایمنی بدن بسیار مهم هستند.

7. گلابی دارای خواص ضد سرطانی است

خواص آنتی اکسیدانی موجود در گلابی می تواند سلول های سرطان زا را در بدن ما از بین ببرد. آنتی اکسیدان ها به دلیل فعالیت های ضد سرطانی خود که در پیشگیری از سرطان ارتباط دارند مشهور هستند.

8.گلابی به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می کند

انواع مختلفی از گلابی کشت می شود. انواع قرمز گلابی به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می کند. گلابی میوه ای غنی از آنتوسیانین است که مستقیماً با دیابت ارتباط دارد.
پوست گلابی حاوی آنتوسیانین ها است که دارای اثرات ضد التهابی و ضد دیابت هستند. علاوه بر این ، از آنجا که گلابی میوه ای فیبر دار است ، روند هضم را کند می کند و به بدن شما زمان بیشتری برای تجزیه و جذب کربوهیدرات ها می دهد. در نتیجه ، سطح قند خون شما به درستی تنظیم می شود و به طور بالقوه به شما در کنترل و پیشگیری از دیابت کمک می کند.

9. کمک به کاهش وزن میکند

گلابی کالری کمی دارد و فیبر و آب زیادی دارد که به شما کمک می کند احساس سیری کنید. در تحقیقی که در مورد اثرات افزودن میوه مانند سیب یا گلابی به رژیم غذایی در مقابل جو دوسر انجام شد ، مشخص شد که میوه به کاهش مصرف انرژی و وزن بدن در طول زمان کمک می کند.

مژه های بلند

نکات و راهکارهایی برای رشد مژه های بلند و ضخیم

زندگی سالم

زندگی سالم/رژیم غذایی خوب و عادات زندگی برای داشتن یک زندگی سالم

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا