آشنایی با صبحانه های رژیمی و لاغر کننده

یکشنبه 27 آذر 1401 بازار
آشنایی با صبحانه های رژیمی و لاغر کننده

آشنایی با صبحانه های رژیمی و لاغر کننده

صبحانه از اصلی ترین وعده های غذایی در جهت کمک به لاغری می باشد. در حقیقت هیچ صبحانه ی لاغر کننده ای وجود ندارد ولی برخی از صبحانه ها بیشتر از میزان کالری که دارند می توانند شما را سیر کنند و به همین  دلیل جزو صبحانه های لاغرکننده و رژیمی محسوب می شوند. با کمک این صبحانه ها انرژی بیشتری برای شروع روز دارید و تا زمان نهار سیر می مانید. در ادامه صبحانه های رژیمی که در طول دوره رژیم لاغری می توانید استفاده کنید معرفی خواهند شد.

 

صبحانه رژیمی با تخم مرغ

تخم مرغ به دلیل پروتئین بالایی ک دارد، هنگامی که در وعده صبحانه مصرف می شود اشتها را کم می کند و از پرخوری جلوگیری می کند. همچنین تخم مرغ منبعی غنی از مواد غذایی است و شامل ویتامین ها و مواد معدنی همچون سلنیوم و ریبوفلاوین است. برای مصرف تخم مرغ بهتر است آن را به شکل آب‌پز یا نیمرو تهیه کنید. پخت تخم مرغ به این صورت سبب سیر ماندن تا زمان ظهر می شود. تخم مرغ عسلی این قابلیت را ندارد و سریع هضم می شود و شما زودتر گرسنه خواهید شد. اما طبخ تخم مرغ به طوری که کامل سفت نشده باشد یا عسلی یک صبحانه مناسب برای بلغمی ها می باشد و به درمان بلغم کمک می کند.

آشنایی با صبحانه های رژیمی و لاغر کننده

موز برای صبحانه رژیمی

موز حاوی فیبر است که این امر سبب می شود شما تا مدت زمان طولانی احساس سیری کنید. مصرف موز در هنگام صبحانه نیاز به شیرینی را در اول صبح برطرف می کند و همچنین فیبر دریافتی از موز یا دیگر میوه ها سبزیجات تاثیر بسیاری بر لاغری دارند. برای صبحانه می توانید موز را همراه با نان و کره بادام زمینی میل کنید. این صبحانه به شما انرژی کافی می دهد تا به کار های خود برسید و تا قبل از نهار احساس گرسنگی نکنید. شیر موز هم در زمان صبحانه بسیار مفید است. اما مواد جامد دفع دیرتری دارند و سیری آنها طولانی تر است.

 

کره بادام زمینی برای صبحانه

کره ی بادام زمینی سرشار از پروتئین است. میزان پروتئین کره بادام زمینی در هر وعده به اندازه مصرف گوشت می باشد. اما باید بدانید کالری آن زیاد است و مصرفش باید به اندازه و کنترل شده باشد تا شما را به لاغری برساند. مصرف حدود سی گرم کره بادام زمینی در صبحانه می تواند شما را به خوبی سیر کند و احساس گرسنگی را رفع کند. میزان مجاز مصرف کره بادام زمینی در هفته برای لاغری دو تا سه بار می باشد.

 

مصرف آجیل در هنگام صبحانه

مغز ها و آجیل ها از فیبر ریادی تشکیل شده اند و به همین علت می توانند تا مدت زمان زیادی از گرسنگی شما جلوگیری کنند. آجیل ها حاوی چربی، پروتئین و مقدار کمی کربوهیدرات هستند و با کنترل کردن مراکز گرسنگی شما به لاغری و کاهش وزن کمک می کنند. شما می توانید به شیوه های گوناگونی در صبحانه رژیمی خود از آجیل ها و مغز ها استفاده کنید. به طور مثال به همراه نان و پنیر می توانید گردو یا دیگر مغز ها را مصرف کنید و مدت زمان بیشتری سیر بمانید. شما نیازی ندارید حتما نان را در صبحانه داشته باشید، یک یا دو مشت از ترکیب مغز ها می تواند یک صبحانه مقوی باشد و از گرسنگی شما جلوگیری کند. برای استفاده از آجیل در صبحانه می توانید مخلوط گردو، پسته، فندق و بادام زمینی مصرف کنید و حتی به آن توت خشک، کشمش و انجیر خشک اضافه کنید. این صبحانه یک بمب انرژی است که رژیمی و لاغر کننده هم می باشد. برای صبحانه می توانید تنها روی بادام هم حساب کنید. زیرا از نظر طب سنتی بادام مغذی تر از سایر مغز ها می باشد. ترکیب مویز و بادام برای صبحانه می تواند بسیار مفید و سیر کننده باشد. شیر بادام هم یک گزینه مفید برای صبحانه می باشد.

آشنایی با صبحانه های رژیمی و لاغر کننده

قهوه نوشیدنی چربی سوز

مصرف قهوه در صبح به عنوان صبحانه می تواند در روند لاغری اثر مثبتی داشته باشد و یک صبحانه رژیمی قلمداد می شود. علت اصلی چربی سوزی و افزایش سوخت و ساز بدن با مصرف قهوه این است که این نوشیدنی حاوی کافئین است. کافئین حدود 13 درصد سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و موجب تجزیه ی بیشتر چربی ها می شود. اثر لاغرکنندگی قهوه نسبت به چای بیشتر است بنابراین بهتر است این نوشیدنی را در صبحانه ی خود جای دهید تا علاوه بر بهره مندی از خاصیت چربی سوزی آن، صبح خود را با نشاط و انرژی بیشتری شروع کنید.

 

مصرف چای سبز و لاغری

چای سبز نسبت به چای سیاه اثر بیشتری بر لاغری دارد. این چای سوخت و ساز بدن را بیشتر می کند و کالری سوزی را افزایش می دهد. می توانید برای طعم بهتر چای سبز به آن کمی لیموی تازه اضافه کنید. این چای برای افرادی که طبع سردی دارند مناسب نیست و نباید آن را همیشه مصرف کنند. برای جبران طبع سرد این چای به آن عسل، دارچین یا زنجبیل اضافه کنید تا به راحتی چای سبز را در هنگام صبحانه مصرف کنید و همچنین از اثر لاغر کنندگی آن استفاده کنید.

 

 صبحانه های رژیمی و سالم

در ادامه چند پیشنهاد برای داشتن یک صبحانه ی رژیمی متنوع به شما ارائه خواهد شد. می توانید در زمان آشپزی با کمک این لیست صبحانه های متنوعی برای خود آماده کنید.

  • بلغور جو دوسر یا اوت میل به همراه میوه
  • پودینگ دانه چیا که می توانید با شیرین کننده های طبیعی آن را طعم دار کنید.
  • تست آووکادو
  • فلفل دلمه ای شکم پر (در داخل فلفل دلمه ای می توانید ترکیبی از سبزیجات و تخم‌مرغ بریزید.)
  • اسموتی با میوه های یخ زده
  • تهیه انواع پنکیک ها همچون پنکیک موز و پروتئین
  • تاکوی انرژی بخش که با نان ذرت، تخم مرغ، پنیر، لوبیا و انواع سبزیجات پر شده باشد.
  • تست کره بادام زمینی و میوه ها
  • غذاهای متفاوت با تخم مرغ همچون مافین تخم مرغ، ساندویچ تخم مرغ با پیاز و گوجه فرنگی، رَپ تخم مرغ، هش براون با تخم مرغ و املت وافل

 

اهمیت ورزش برای تاثیر بیشتر رژیم لاغری

وقتی رژیم لاغری را آغاز می کنید پس از یک هفته سوخت و ساز بدن کاهش می یابد. بنابراین پایبندی به ورزش و فعالیت بدنی می تواند سوخت ساز و میزان کالری سوزی را حفظ کند. انجام ورزش های هوازی همچون دویدن، پیاده روی، حرکات کششی یا انجام تمرینات با وزنه و بدنسازی رسیدن به اندام ایده آل و وزن مناسب را تضمین می کند. در هفته سه تا چهار روز به مدت چهل دقیقه وقتتان را به ورزش اختصاص دهید تا علاوه بر رسیدن به لاغری سلامتی خود را تضمین کنید.

در رژیم غذایی که برای لاغری رعایت می کنید علاوه بر صبحانه وعده های دیگر هم باید بر طبق اصول خاصی پیش بروند. برای داشتن یک رژیم لاغری متنوع می توانید به سایت فارسی بیوتی مراجعه کنید تا با طرز تهیه انواع سالاد ها و غذا های رژیمی آشنا شوید. علاوه بر غذا های رژیمی در این سایت با شیوه شروع ورزش های مفید برای لاغری هم آشنا می شوید.

کارآفرین

کارآفرینی چیست؟ راه‌هایی برای تبدیل شدن به یک کارآفرین بین‌المللی

بازار فارکس

فارکس چیست؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا