آشنایی بالپ‌تاپ حرفه ای ZBook Studio x360

دوشنبه 20 فروردین 1397 فناوری
آشنایی بالپ‌تاپ حرفه ای ZBook Studio x360

شرکت اچ پی یکی از سرمایه گذاران بزرگ Silicon Valley می باشد اما در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ بحرانی را پشت سر گذاشته است

HP امروز نسل جدیدی از لپ‌تاپ های تبدیل پذیر و قدرتمند خود در سری ZBook را معرفی کرد. این محصول که با عنوان لپ‌تاپ ZBook Studio x360 معرفی شده می‌تواند در کنار قابلیت حمل بالا، سرعت و عملکردی مشابه‌ با سیستم‌های Workstation فراهم آورد.

لپ‌تاپ ZBook Studio x360

پس از معرفی و عرضه لپ‌تاپ های قدرتمند ZBook X2 در سال گذشته، HP امسال محصول مشابه‌ دیگری با عنوان ZBook Studio x360 را معرفی کرده است که می‌‌تواند همچون یک ایستگاه کاری قابل حمل، عملکرد عالی برای کاربردهای خاص را تحت هر شرایطی فراهم آورد. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی کمپانی سازنده، کاربران بنا به نیازهای خود می‌توانند یکی از پردازنده‌های جدید Core i5 یا i7 کمپانی اینتل با شش هسته پردازشی یا یکی از پردازنده‌های حرفه‌ای Xeon را برای این لپ‌تاپ برگزینند. کارت گرافیک Nvidia Quadro P1000 نیز پشتیبان پردازش‌های گرافیکی در این لپ‌تاپ است.

 

HP لپ‌تاپ حرفه ای ZBook Studio x360 را معرفی کرد

صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی با وضوح ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسلی یا ۴K، ۳۲ گیگابایت حافظه رم و تا چهار ترابایت حافظه ذخیره‌سازی مبتنی بر رابط PCIe NVMe، دیگر ویژگی‌های سخت افزاری این لپ‌تاپ را تشکیل می‌دهند. HP همچنین برای این لپ‌تاپ یک قلم هوشمند را هم در نظر گرفته است که بسته به فشار وارد شده به صفحه نمایش می‌توان تا ۴۰۰۰ واکنش مختلف از نوع حساسیت را از آن‌ انتظار داشت. این قلم دارای دو دکمه قابل تنظیم نیز هست که می‌توان دستورات مختلفی را توسط آن‌ها منتقل کرد.

 

مشخصات لپ‌تاپ ZBook Studio x360

از میان دیگر قابلیت‌های مهم این لپ‌تاپ می‌توان به امکان چرخش ۳۶۰ درجه‌ای صفحه نمایش و همچنین شارژدهی ۱۶ ساعته با هربار شارژ اشاره کرد. HP اعلام کرده است که به لطف فناوری‌های شارژ سریع، می‌توان در مدت زمان ۳۰ دقیقه این لپ‌تاپ را تا ۵۰ درصد شارژ کرد. سیستم عامل ویندوز ۱۰، دو پورت USB 3.0، یک خروجی HDMI، دو پورت USB-C با پشتیبانی از ارتباط Thunderbolt 3، حسگر شناسایی اثر انگشت و همچنین سیستم شناسایی چهره مبتنی بر قابلیت Windows Hello در ویندوز ۱۰، از دیگر ویژگی‌های مهم این لپ‌تاپ است.

لپ‌تاپ ZBook Studio x360 قرار است از ماه می پیش‌رو روانه بازار شود. HP اعلام کردهاست که نسخه پایه این لپ‌تاپ چیزی در حدود ۱۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

آنچه که عموم در مورد شرکت اچ پی می دانند آن است که این شرکت در ابتدا شرکت تولید ابزار ارزیاب وسایل الکترونیک بوده است و توسط دو بنیانگذار آن یعنی Bill Hewlett و Dave Packard در یک گاراژ در Palo Alto کالیفرنیا متولد شده است. بعدها شرکت اچ پی از سازنده ابزار تست وسایل اکترونیک به بزرگ ترین سازنده PC در جهان تبدیل شد و این جایگاه را تا ۶ سال (۲۰۰۷-۲۰۱۳) حفظ کرده بود تا آنکه این جایگاه در سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ توسط شرکت چینی Lenovo تصاحب گشت و امسال دوباره به شرکت HP بازگردانده شد.

شرکت اچ پی یکی از سرمایه گذاران بزرگ Silicon Valley می باشد اما در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ بحرانی را پشت سر گذاشته به طوری که در طی دو سال ۳ بار رئیس اجرایی این شرکت تغییر کرده و در نهایت باعث جدا شدن این شرکت به دو شرکت یکی سازنده PC، پرینتر و دیگری Hewlett-Packard Enterprise که تأمین کننده سخت افزارها و نرم افزارهای تجاری می باشد.

در این مقاله تمرکز اصلی روی ۳ حقیقتی است که کمتر در مورد شرکت HP شنیده شده است.

۱- بدون شرکت HP شاید اپلی وجود نداشت:

دو بنیانگذار اصلی شرکت Apple یعنی استیو جابز (Steve Jobs) و استیو وزنیاک (Steve Wozniak) هر دو در شرکت HP کار می کردند. وقتی جابز ۱۲ سال داشت به دنبال ساخت یک شمارنده فرکانس بود ولی مشکل او کمبود امکانات برای ساخت آن بود. جابز به جای آن که از پدر و مادرش درخواست کمک کند جابز شماره Bill Hewlett را پیدا می کند و با او تماس می گیرد.

Hewlett تحت تأثیر جسارت جابز جوان قرار گرفته و به او پیشنهاد کار تابستانه در خط تولید می دهد و در سال ۱۹۹۴ نیز جابز در یکی از مصاحباتش این چنین می گوید: “بسیاری از افراد نمی توانند خیلی چیزها را تجربه کنند چرا که هیچ وقت درخواست آن را نمی کنند.”

تا چند سال هر تابستان جابز در شرکت HP مشغول به کار بود تا زمانی که برای اولین بار با وزنیاک که در واحد پردازنده اصلی کامپیوتر کار می کرد، آشنا می شود. وزنیاک در ابتدا بی میل بود که از شرکت اچ پی خارج شود و شرکت تازه ای را بسازد و حتی او ۵ بار طرح های خودش را برای ساخت Apple 1 به شرکت اچ پی ارائه داد ولی هر بار رد شد. بنابراین می توان این چنین گفت که اگر شرکت اچ پی این دو آدم رویاپرداز را به هم معرفی نمی کرد و نظرات و طرح های آن ها را رد نمی کرد هم اکنون شاهد به وجود آمدن شرکت اپل نبودیم.

۲- شرکت اچ پی شرکتی دوستدار طبیعت است:

در سال ۲۰۰۶ دو شرکت HP و Apple متهم به استفاده از مواد شیمیایی خطرناکدر ساخت لپ تاپ هایشان شدند و این گزارش باعث شد که این دو شرکت برایپاکسازی آلودگی که در دهه گذشته ایجاد کرده اند دست به کار شوند.

در سال ۲۰۰۷ شرکت اچ پی اعلام کرد که به تکنولوژی رسیده است که طی ۳ سال۱ میلیارد پوند (تقریباً ۴۵۰۰۰۰۰۰۰ کیلوگرم) وسایل الکترونیک، جوهر و کارتریج را بازیافت می کندو در سال های اخیر نیز اولین شرکت سازنده PC می باشد که مواد اولیه مورد استفادهخود را عمومی کرده است.

تلاش هایی که این شرکت برای به حداقل رساندن آسیب به طبیعت انجام داده استباعث شده است که این شرکت جزء برترین شرکت های دوستدار طبیعت شناخته شود.

۳- دعوای ۶ سال گذشته شرکت اچ پی با شرکت اوراکل (Oracle):

در سال ۲۰۱۱ شرکت اچ پی شرکت Oracle را متهم به تأخیر در ساخت نرم افزاربرای پردازنده Intel Itanium این شرکت کرد که در سرورها سطح بالایاین شرکت مورد استفاده بود.

علت آن تأخیر مستقیماً به تصمیم شرکت Oracle به ساخت نرم افزار سرور مخصوصخود باز می گشت و در نهایت در سال ۲۰۱۲ شرکت Oracle پرداخت ۳ میلیارد دلار غرامت شد.

شهر سخت افزار و نوآور

منبع:نیک صالحی

پیام‌رسان‌های با امنیت بالا در جهان کدامند؟

پیام‌رسان‌های با امنیت بالا در جهان کدامند؟

رونمایی ازگوشی Honor 7A مشخصات آن

رونمایی ازگوشی Honor 7A مشخصات آن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا