آزمون سرعت بنز، آئودی و بی‌ام‌و در یک ویدئوی تماشایی – فناوری

شنبه 7 مرداد 1396 فناوری

تیم کاروو در انگلستان، ۳ خودروی کوپه آلمانی از سه شرکت مطرح مرسدس بنز، آئودی و بی‌ام‌و را در مسابقه‌ سرعت به چالش کشیده است. این خودروها شامل RS5 ،C63 AMG و M4 جدید هستند.

خودروسازان آلمانی همواره در تولید مدل‌های کوپه با عملکرد بالا شهرت داشته‌اند. مدل جدید آئودی RS5 با پیشرانه ۲.۹ لیتری ۶ سیلندر توربوشارژ، قادر به تولید ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتون‌متر گشتاور است که در مقایسه با نسل پیشین خود، بیش از ۱۷۰ نیوتون متر گشتاور بیشتری دارد. بدین ترتیب این خودرو همانند گلوله‌ای که از تفنگ رها شود، قادر به تعقیب هر خودرویی در بزرگراه‌ها خواهد بود. در همین حال بی‌ام‌و M4 با پیشرانه ۴۶۰ اسب بخاری خود، چیزی کمتر از آئودی ندارد. رقیب همیشگی آئودی و بی‌ام‌و در این کلاس بدنه، مرسدس بنز C63 است که با  ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتون‌متر گشتاور، روی کاغذ به‌عنوان قوی‌ترین خودرو در این میان شناخته می‌شود.

 drag carwow

از لحاظ اعداد و ارقام، هر ۳ خودروی یادشده دارای مشخصه‌های تقریبا یکسانی هستند. سرعت آئودی و بنز در مدت ۳.۹ ثانیه، از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و بی‌ام‌و تنها ۰.۱ ثانیه دیرتر به این سرعت دست پیدا می‌کند. اما همه می‌دانیم که شرایط واقعی و رانندگی با این خودروها در مقام مقایسه، قطعا با آنچه بر روی کاغذ مطرح می‌شود، متفاوت است. به همین دلیل اعضای تیم کاروو در انگلستان، این ۳ خودروی کوپه قدرتمند را دور هم جمع کرده‌اند تا با مسابقه سرعت در مسیرهای متنوع، به بررسی عملکرد هر یک از خودروها بپردازند. نتایج این مسابقه قابل تأمل است.

 drag carwow

در دور اول، مسیر ۴۰۰ متری که انتهای آن بسته بود؛ برای مسابقه انتخاب شد. بر اساس اعداد و مشخصات فنی خودروها، انتظار می‌رفت که خودروهای آئودی و مرسدس بنز در رقابتی تنگاتنگ، شانه به شانه یکدیگر حرکت کنند و بی‌ام‌و با فاصله اندکی از آن‌ها، در تعقیب قرار بگیرد. اما آئودی عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت و با فاصله قابل توجهی، هر دو رقیب هم‌وطن را پشت سر گذاشت تا زودتر از دیگران به خط پایان برسد. درواقع RS5 با جدا کردن خود در همان ابتدای مسابقه با شتاب بالا، توانست تا انتها فاصله خود با رقبا را حفظ کند؛ درحالی‌که پیشرانه قوی‌تر بنز C63 در انتهای مسیر با حداکثر قدرت در حال تأمین قوای محرکه بود. این مرحله از آزمایش در واقع اهمیت یک استارت خوب و قوی در مسابقات سرعت را بیش از پیش نمایان می‌کند.

در دورها و سرعت‌های بالا، داستان کمی متفاوت است. به‌واسطه‌ی توان و گشتاور به‌مراتب بیشتر مرسدس بنز C63، این خودرو به‌راحتی آئودی را پشت سر می‌گذارد و در طی مسافت‌های طولانی، فاصله خود را بیش از پیش با رقبا افزایش می‌دهد.

 drag carwow

اگر به دنبال برنده شدن در مسابقه سرعت در مسیری کوتاه هستید، آئودی گزینه نهایی شما است. اما اگر در مسافت‌های طولانی به دنبال پیشی گرفتن از هر خودرویی در جاده‌ها و اتوبان‌ها هستید، بدون شک مرسدس بنز انتخاب اول شما خواهد بود. هرچند که هر ۳ خودروی کوپه آلمانی، به‌مراتب فراتر از انتظارات یک راننده عادی عمل می‌کنند.

در پایان شما را به دیدن ویدیوی این مقایسه دعوت می‌کنیم.

دانلود ویدیو: 480p – 720p


منبع : زومیت

صعود به برج ایفل بدون طناب - فناوری

ضیافت بزرگان صنعت رستوران در میهمانی شرکت سپیدز - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا