کاهش وزن بدون رژیم غذایی

سه‌شنبه 30 آذر 1400 سلامت
جلوگیری از افزایش وزن

زمانی که رژیم غذایی می‌گیرید تا وزن کم کنید، ممکن است لزوماً موفق نشوید. راه‌هایی هست تا بدون یک رژیم لاغری وزن کم کنید. برخی مواقع شما سعی می‌کنید تا با گرسنگی دادن به خودتان وزن کم کنید، در صورتی که در نهایت برعکس جواب خواهد داد. سعی کنید تا وزن خود را از راه‌های دیگر که بهتر هم هستند کم کنید.

در این نوشته می‌توانید با ۷ راه برای کاهش وزن آشنا شوید

.۱. برای تمرینات ورزشی منظم کاهش وزن برنامه‌ریزی کنید

اگر می‌خواهید بدون رژیم غذایی وزن کم کنید، نیاز دارید تا بصورت منظم ورزش کنید. شما باید به برنامه‌ی ورزشی خود بچسبید و برای آن فداکاری کنید.

اگر بصورت منظم تمرین داشته باشید، اندام متناسبی خواهید ساخت.

کاهش وزن

کاهش وزن

۲. همیشه فست فود و تنقلات نخورید

اینکه تنقلات و غذاهای بدون خاصیت را از خورد و خوراکتان حذف کنید، به این معنا نیست که شما رژیم گرفته‌اید. در این صورت شما بصورت منظم غذاهای سالم می‌خورید و از کالری‌های اضافه‌ی تنقلات در امان خواهید بود. با رعایت این مورد وزنتان کم خواهد شد.

۳. در فواصل منظم غذا بخورید

به خودتان گرسنگی ندهید و پس از یک گذشت یک زمان طولانی غذا نخورید. هر زمانی که احساس گرسنگی کردید چیزی بخورید، در این صورت با خوردن مقداری مناسب، گرسنگی‌تان رفع خواهد شد. اگر چنین نکنید در نهایت بیش از حد خواهید خورد یا اینکه به تنقلات روی خواهید آورد.

۴. زمانی که گشنه نیستید، هله هوله نخورید

هنگامی که تا دیروقت بیدار بمانید یا اینکه عصر خسته‌کننده‌ای را پشت سر گذاشته باشید، ممکن است تمایل پیدا کنید کمی هله هوله بخورید. سعی کنید که دور تنقلاتی که ارزش غذایی ندارند را خط بکشید، مخصوصاً در مواقعی که گرسنه نیستید اما احساس می‌کنید دوست دارید چیزی بخورید. اگر هوستان را کنترل کنید، قطعاً وزنتان کاهش پیدا خواهد کرد.

 

کاهش وزن

کاهش وزن

۵. نیمه شب‌ها غذا نخورید

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، باید مفهوم وعده‌های غذایی را درک کنید. غذا خوردن در نیمه شب، شما را در راه اشتباهی خواهد انداخت. میزان سوخت و ساز بدن شما در شب کم است، بنابراین غذایی که نیمه شب می‌خورید به درستی هضم نخواهد شد.

۶. در حد اعتدال بخورید

شما نیاز دارید تا صبحانه، ناهار و شام را به درستی بخورید. همچنین می‌توانید یک بار در هفته پس از هر وعده‌ی غذایی‌تان دسر نیز میل کنید. غذای هفته‌ی پیش رویتان را برنامه‌ریزی کنید و در حد اعتدال بخورید. در این حالت نه تنها به هوس‌های خود پاسخ مثبت داده‌اید، بلکه از مواد غذایی مورد علاقه‌ی خود محروم هم نشده‌اید.

 

کاهش وزن

کاهش وزن

۷. بیرون از خانه کمتر غذا بخورید

برخی مواقع سعی می‌کنید وزنتان را کنترل کنید اما بصورت منظم بیرون از خانه غذا می‌خورید که اصلاً سالم نیست. در خانه، غذاهای سبک بپزید و در یخچال نگهداری کنید و وعده‌های غذایی را از خانه با خود به محل کارتان ببرید. در غیر اینصورت حتماً روزتان به یک همبرگر یا یک فست فود دیگر ختم خواهد شد.

مطمئن باشید در صورتی که این راه‌ها را پی بگیرید، بدون وارد شدن به یک رژیم لاغری سخت و طاقت فرسا وزنتان کم خواهد شد.

 

سیگار نکشید

همین امروز سیگار را ترک کنید

با این خوراکی ها لاغر شوید

خواص های شگفت انگیز دانه های کتان که هرگز نمی دانستید!

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا