کاکل ذرت/7 مزایا شگفت انگیز کاکل ذرت

دوشنبه 18 مهر 1401 سلامت
کاکل ذرت

خواص کاکل ذرت

کاکل ذرت خواص خاصی از جمله خاصیت مدر و دفع كننده سنگهای كلیه را دارا است.

ذرت حاوی پروتئین و مقدار زیادی کربوهیدرات است. شاخص گلیسمی آن بسیار پایین است. به عبارت دیگر، کربوهیدرات هایی که در اختیار بدن قرار می دهد به تدریج توسط بدن جذب می شود و به عنوان چربی ذخیره نمی شود.

کاکل ذرت: ذرت کاشت شده ترین گیاه جهان 3 برابر بیشتر از حبوبات معطر حاوی ویتامین B است! همچنین به دلیل جذب بالای ویتامین A، تقویت سیستم ایمنی و بهبود پوست، لثه و اندام تناسلی شناخته شده است

ذرت همچنین حاوی چندین ویتامین B است که در غذاهای تصفیه شده مدرن ما بسیار کم وجود دارد و در عین حال برای تعادل فیزیولوژیکی و عصبی و سلامت پوست ما بسیار ضروری است. میزان دریافت ویتامین های گروه B 2 تا 3 برابر بیشتر از بقیه سبزیجات تازه است

ذرت همچنین حاوی منیزیم و کاروتن است. ذرت تنها دانه ای است که حاوی این آنتی اکسیدان ها است. لیپید کمی دارد، همچنین از نظر فیبر بسیار غنی است، زیرا حاوی پنج برابر بیشتر از برنج است. فیبرهای آن که در پوست موجود است، می توانند به طور موثری بر روی ترانزیت روده ای عمل کنند.

 

ولی بسیاری از مردم از خواص کلاله یا همان کاکل این گیاه بی خبر هستند و آن را دور می اندازند. در واقع باید بدانید که کلاله این گیاه نیز برای سلامتی بسیار مفید است و از این رو می توانید از آن برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده کنید. از جمله این بیماری ها می توان به کاکل ذرت برای سنگ کلیه و کاکل ذرت برای عفونت واژن اشاره نمود.

همچنین کاکل ذرت برای عفونت مثانه، التهاب سیستم ادراری، التهاب پروستات، سنگ کلیه،  نقرس، کاهش فشار خون بالا، تنظیم سطح قند خون، درمان چاقی  کمک می کند

خواص کاکل ذرت

خواص کاکل ذرت

1. کاکل ذرت مفید در سم زدایی بدن

کاکل ذرت حاوی آنتی اکسیدان‌‌‌هایی است که به پاکسازی بدن از انواع سموم کمک می‌کنند. از این خاصیت می‌توانید برای کاهش سموم بدن و سلامت کبد، همچنین برای کاهش خطر ابتلا به بیماری کبد چرب بهره‌مند شوید. (با مصرف دمنوش کاکل ذرت)

 

2. کاهش فشارخون بالا با کاکل ذرت

کاکل ذرت حاوی فلاونوئید‌هایی است که می‌توانند گردش خون را بهبود بخشیده و فشار خون را در تمام بدن تنظیم کنند. یکی دیگر از علل مفید بودن کاکل ذرت در تنظیم فشار خون، کنترل سطح سدیم خون است. افزایش سطح سدیم خون باعث افزایش فشارخون می‌شود و از آنجا که کاکل ذرت می‌تواند سطح سدیم خون را کنترل کند، می‌توانیم نتیجه بگیریم که برای کاهش فشار خون بالا نیز مفید عمل می‌کند.

 

3. کاکل ذرت موثر در درمان چاقی

کاکل ذرت می‌تواند آب و مواد زائد بدن را تخلیه کند؛ پس می‌توانیم اینگونه نتیجه بگیریم که مصرف کاکل ذرت در درمان چاقی نیز موثر است. مصرف روزانه ۲ تا ۳ لیوان عصاره کاکل ذرت می‌تواند در درمان چاقی مفید عمل کند.

کاکل ذرت برای لاغری نیز بسیار مفید است و یکی از دلایل این کار داشتن همین خاصیت ادارآوری است. همچنین چای کلاله ذرت دارای کالری می باشد.

خوب است بدانید که کاکل ذرت کالری بسیار کمی دارد و به این خاطر کسانی که قصد کاهش وزن دارند می‌توانند دمنوش کاکل ذرت

بیشتر بخوانید:شش دلیل برای اینکه آب آشامیدنی می تواند به کاهش وزن کمک کند

 

 

4-کاکل ذرت برای عفونت واژن

کلاله ذرت سرشار از املاح و مواد معدنی مفید است و از این رو برای درمان و رفع انواع عفونت ها مفید است و می توان گفت که استفاده از کاکل ذرت برای عفونت واژن بسیار موثر است.

 

 

 

خواص کاکل ذرت

خواص کاکل ذرت

5. کاکل ذرت برای درد سنگ کلیه ویک ادرار آور طبیعی

تاثیر کاکل ذرت برای رفع عفونت ادراری به این شکل است که کلاله ذرت لایه بیرونی مجاری ادراری را پوشش می دهد. در نتیجه این کار مانع از تحریک و ناراحتی بیشتر مجاری ادراری می شود.

سنگ کلیه رسوبات کوچکی است که می‌تواند منجر به درد بسیار آزاردهنده‌ای شود. از آنجا که کاکل ذرت یک ادرار آور قوی شناخته شده و قادر به افزایش جریان ادرار است، مصرف آن به صورت دم‌کرده می‌تواند مانع از تشکیل رسوبات در کلیه‌های شما شود.

کاکل ذرت یک عامل ادرارآور قوی است که می‌تواند آب اضافی و ضایعات بدن را دفع کند.

 

6. کاکل ذرت یک ضد التهاب قوی

خواص ضد التهابی یکی دیگر از مزایای بی‌نظیر کاکل ذرت است. مصرف این قسمت از ذرت می‌تواند درد ناشی از التهاباتی مانند ورم مفاصل را کاهش دهد. همچنین درد نقرس ناشی تشکیل اسید اوره اضافی در مفاصل است که مصرف کاکل ذرت می‌تواند مانع از تشکیل این اسید اوره اضافی شود و در نهایت در کاهش درد نقرس موثر عمل می‌کند.

 

7. کاکل ذرت تنظیم کننده سطح قند خون

مصرف کاکل ذرت به صورت دمنوش، می‌تواند برای افراد مبتلا به بیماری دیابت مفید باشد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۲ نشان داد که عصاره کاکل ذرت بر بیماری دیابت تاثیرگذار است و می‌تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند.

 

خواص کاکل ذرت

خواص کاکل ذرت

 

نحوه استفاده از کاکل ذرت

توجه داشته باشید که این ماده به طور مستقیم و خام استفاده نمی‌شود، بلکه آن‌ را به صورت انواع دمنوش و دم‌کرده مورد استفاده قرار می‌دهند.

مقداری آب را به جوش آورده و مو‌های ابریشمی ذرت را به صورت خشک  می‌گذاریم چند دقیقه بجوشد. بعد از چند دقیقه که آب رنگ نخودی مایل به قهوه‌ای به خود گرفت، دمنوش را صاف کرده و به دلخواه به صورت گرم و یا سرد مورد استفاده قرار دهیم. همچنین می‌توانیم برای خوش‌طعم شدن این دمنوش، از مقداری آب لیمو استفاده کنیم.

 

کاکل ذرت را به شکل های زیر میتوان مصرف کرد:

1- دم كرده: 1 قاشق مرباخوری كاكل ذرت در نصف فنجان آب جوش، به مدت چند دقیقه ریخته شود و هر 3-2 ساعت بصورت گرم یا ولرم میل شود. برای التهاب مثانه روزانه 500 میلی‌لیتر نوشیده شود.

2- جوشانده: جوشانده دانه ذرت بصورت ضماد در درمان زخمها و سوختگیها بكار می‌رود.

3- قطره خوراکی: 30-15 قطره در آب 4-3 بار در روز میل شود.

چای سفید/چای سفید در جوان سازی پوست موثر است

سلامت/نکاتی برای سالم ماندن هنگام کار در شیفت شب

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا