۶ اشتباه رایج در پیدا کردن شغل مناسب – فناوری

پنج‌شنبه 25 خرداد 1396 فناوری

تلاش برای پیدا کردن شغل مناسب موقعیت حساسی در زندگی است. ما باید سعی کنیم احساسات خود را در این موقعیت به حداقل برسانیم و تا جای ممکن از فکر و منطق خود بهره‌مند شویم.

بسیاری از افرادی که به دنبال شغل جدید می‌گردند درگیر احساسات می‌شوند و این موضوع باعث می‌شود که نتوانند برای آینده‌ی خود تصمیمات منطقی بگیرند. تصمیم گرفتن از روی احساسات نتیجه‌ی خوبی برای آینده‌ی کاری شما نخواهد داشت و فرصت شکوفایی استعدادها را از شما خواهد گرفت. مواردی که در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت آورده شده‌اند، اشتباهات رایجی هستند که معمولا افراد جویای کار آن‌ها را انجام می‌دهند.

job interview

۱- فکر می‌کنید مصاحبه‌ی کاری درباره‌ی شما است

زمانی که با افراد تماس گرفته می‌شود و از آن‌ها دعوت می‌شود که در مصاحبه‌ی حضوری شرکت کنند، بسیار خوشحال می‌شوند، زیرا فکر می‌کنند که این مصاحبه برای آن‌ها است؛ درصورتی‌که این‌ طرز تفکر اشتباه است. درواقع مصاحبه‌های کاری مربوط به مصاحبه‌کننده‌ها و نیازهای آن‌ها است. آن‌ها در این جلسات توانایی‌های شما و دیگر افرادی را که برای این شغل تقاضا داده‌اند، مورد بررسی قرار می‌دهند و شخصی را انتخاب می‌کنند که بهتر بتواند نیازهای شرکت را برطرف کند.

۲- قبول کردن درخواست ارتباط در لینکدین از طرف افرادی که می‌شناسید

بسیاری از افراد ارتباط خود را در شبکه‌ی اجتماعی لینکدین محدود می‌کنند و تنها درخواست دوستی افرادی را که می‌شناسند، قبول می‌کنند. از آنجایی که بسیاری از کارفرماها نیروی مورد نیاز خود را از لینکدین پیدا می‌کنند، انجام این کار اصلا منطقی نیست. شما هرچقدر ارتباطات بیشتری داشته باشید، شانس‌های بیشتری نیز خواهید داشت. اگر در یک جعبه پنهان شوید هیچ‌کس شما را پیدا نخواهد کرد. شاید تعجب کنید؛ اما معمولا بیشتر درخواست‌های همکاری از طرف ارتباطات درجه‌ی دوم و سوم ارسال می‌شوند.

resume

۳- نوشتن رزومه توسط خودتان

افراد معمولا زمانی که از یک موقعیت شغلی استعفا می‌دهند و به دنبال شغل جدید می‌گردند سعی می‌کنند تا جای ممکن پس‌انداز خود را خرج نکنند و اغلب آن‌ها خودشان اقدام به نوشتن رزومه‌ی کاری می‌کنند. آن‌ها معمولا برای انجام این کار رزومه‌ی فرد دیگری را به کار می‌برند و توانایی‌ها و مهارت‌های خود را در آن دوباره‌نویسی می‌کنند.‌ این نوع رزومه‌ها معمولا شانس کمی نسبت به رزومه‌های خلاقانه و حرفه‌ای دارند. بنابراین بهترین کار این است که از یک فرد حرفه‌ای و باتجربه در این زمینه کمک بگیرید. راه‌ حل کم‌هزینه‌تر این است که از یک ویراستار حرفه‌ای بخواهید رزومه‌ی شما را ویرایش کند. یک ویراستار می‌داند که بازار به چه مهارت‌های احتیاج دارد و سعی می‌کند رزومه‌ی شما را مطابق با آن ویرایش کند. این کار هزینه‌ی زیادی برای شما نخواهد داشت؛ اما کمک می‌کند که یک رزومه‌ی حرفه‌ای داشته باشید.

۴- اطلاع ندادن این موضوع به خانواده

بسیاری از افراد خیلی راحت نیستند که موضوع تعویض شغلشان را به خانواده اطلاع دهند یا بابت این موضوع احساس شرمندگی می‌کنند. سعی کنید این اشتباه بزرگ را هرگز مرتکب نشوید؛ زیرا اعضای خانواده و دوستان تنها اشخاصی هستند که برای پیدا کردن شغل مناسب، صادقانه به شما کمک خواهند کرد.

find a job

۵- آماده نشدن برای جلسه‌ی مصاحبه

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند پس‌انداز خود را خرج نکنند و به همین دلیل، کمک گرفتن از افراد باتجربه در این زمینه را بی‌اساس می‌دانند. مربیان شغلی مهارت‌های شرکت در یک مصاحبه‌ی کاری را به شما یاد می‌دهند و شما را با فنون مذاکره آشنا می‌کنند. بنابراین مطمئن باشید که پول خرج کردن در این مورد به‌هیچ‌وجه بی‌فایده نخواهد بود.

۶- استفاده نکردن از فرصت‌های جدید

دنیای کسب‌و‌کار امروزی با سرعت زیادی در حال تغییر است و هر روز مشاغل جدیدی اختراع می‌شود. شغل‌های سنتی یا قدیمی تبدیل به شغل‌های جدید می‌شوند یا اینکه به‌طور کلی از بین می‌روند. بنابراین افرادی که به دنبال امتحان کردن فرصت‌های جدید نیستند، اشتباه بزرگی می‌کنند. فراموش نکنید که گاهی اوقات تعویض شغل راه‌ حل بسیار خوبی است و فرصت‌های جدیدی در زندگی برای شما مهیا خواهد کرد.


منبع : زومیت

نحوه مسدود کردن دسترسی سرویس های ویندوز 10 به اینترنت - فناوری

نسخه‌ی اسپایدر آئودی R8 V10 Plus، رونمایی شد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا