۵ مهارت کم اهمیت در شبکه سازی موفق – فناوری

پنج‌شنبه 17 فروردین 1396 فناوری

بر خلاف باور بسیاری از فعالان دنیای کسب و کار، مهارت داشتن در شبکه های اجتماعی در شبکه‌سازی اهمیت چندانی ندارد.

علاوه بر دانستن این که برای موفقیت در شبکه سازی چه کارهایی باید انجام شود و چه مهارت‌هایی لازم است؛ آگاهی از اینکه چه چیزهایی نباید انجام شود نیز مهم و مؤثر است. در ادامه این مطلب با زومیت همراه شوید تا ۵ مهارت کم اهمیت در شبکه‌سازی را با هم بررسی کنیم.

افراد بسیاری بر این باورند که برون‌گرایی در روابط اجتماعی و شبکه‌سازی یک مزیت است. اما اگر به این ۵ مهارت کم اهمیت نگاهی داشته باشید، خواهید دید که ۴ مورد از ۵ مهارت مورد نیاز برای بازاریاب موفق بودن، به‌گونه‌ای مستقیم یا غیرمستقیم با برون‌گرایی یا رُک بودن در ارتباط هستند.

لازم به ذکر است که این ۵ مهارت کم اهمیت، بر اساس یک نظرسنجی از ۳۴۰۰ نفر در سراسر دنیا جمع‌آوری شده‌اند. این افراد در زمینه کسب و کار و بازاریابی فعالیت و در این زمینه دانش کافی داشته‌اند. در این نظرسنجی از شرکت‌کنندگان خواسته شده بود ۵ مهارت مهم و پراهمیت در شبکه‌سازی و بازاریابی موفق را نام ببرند. ۵ مهارت انتهایی این لیست در زمره مهارت‌هایی با اهمیت کمتر قرار گرفتند.

۵. نترس بودن

بر اساس این نظرسنجی، پنجمین مهارت کم اهمیت در شبکه‌سازی و بازاریابی نترس بودن است. افراد برون‌گرا تمایل زیادی دارند تا نشان دهند که نترس هستند و اعتماد به نفس بالایی دارند؛ اما بر اساس این نظرسنجی، چنین به نظر می‌آید که این مهارت از نظر افراد بسیاری، اهمیت چندانی ندارد.

۴. تقاضای فروش کردن

افراد برون‌گرا معمولا نسبت به افراد درون‌گرا با سرعت بیشتری تقاضای فروش می‌کنند و ظاهرا اینطور به نظر می‌رسد که چنین مهارت و ویژگی در بازاریاب موفق بودن نقش بسزایی ندارد.

business

۳. پر ادعا بودن

سومین مهارت کم اهمیت در بازاریابی مخصوص کسانی است که گمان می‌کنند مُبلغ خود بودن و خود را بسیار عرضه کردن، در بازاریابی  آن‌ها نقش مؤثری دارد؛ در حالی که چنین نیست و حتی در بسیاری مواقع در اولین برخورد اثر معکوس دارد. مدعی بودن چطور می‌تواند در بازاریابی مؤثر باشد؟ این ویژگی تنها زمانی می‌تواند مفید باشد که شکل ارتباط بین افراد، از نوع داد و ستد و معامله نباشد. اما بیشتر افراد درک صحیحی از این موضوع ندارند. شاید یکی از دلایلی که خیلی‌ها از شبکه‌سازی و بازاریابی بیزارند همین باشد. زیرا آن‌ها به جلسات بازاریابی می‌روند و تنها افرادی را می‌بینند که یکی پس از دیگری با ادعای بسیار، سعی دارند چیزی به آن‌ها بفروشند؛ چه از نوع محصول و چه از نوع خدمات!

۲. صراحت داشتن

کم اهمیت بودن این مهارت جالب به نظر می‌رسد، زیرا صراحت داشتن در معاملات تجاری و کسب و کار عموما یک ویژگی قابل افتخار محسوب می‌شود؛ در حالی که در شبکه‌سازی نتیجه چندان مثبتی ندارد و بیشتر به نظر می‌رسد فردِ بازاریاب با این روش سعی در مجبور کردن افراد و تحمیل معامله دارد؛ که بی‌شک روش خوبی برای ساختن روابط مؤثر و پایدار نیست. این مهارت نیز یکی دیگر از ویژگی‌های افراد برون‌گرا است.

۱. دانای شبکه اجتماعی بودن

کم‌اهمیت‌ترین ویژگی برای یک بازاریاب موفق – بر اساس نظرسنجی مذکور – بسیار شگفت‌انگیز است. این مهارت بین افراد درون‌گرا و برون‌گرا می‌تواند مشترک باشد. بله، مهارت در شبکه‌های اجتماعی! بر خلاف باور بسیاری، شبکه سازی آنلاین، همه آن چیزی نیست که برای بازاریابیِ مؤثر لازم است. بازاریابی آنلاین البته بسیار ارزشمند است؛ اما هرگز جایگزین شبکه سازی‌های چهره‌ به چهره و رو در رو نمی‌شود.

جوانان امروزی و کسانی که متعلق به عصر حاضر هستند، ممکن است بر این باور باشند که شبکه‌ی اجتماعی نمی‌تواند در دسته مهارت‌های کم اهمیت قرار بگیرد؛ اما مشابه این نظرسنجی برای افراد زیر ۳۰ سال نیز انجام شد. نتیجه نظرسنجی دوم جایگاه شبکه‌های اجتماعی را از آخرین و کم‌اهمیت‌ترین تنها یک پله ارتقاء داد! ظاهرا چنین به نظر می‌رسد که حتی جوانان عصرِ دنیای مجازی نیز بر این باورند که مهارت در شبکه‌های اجتماعی یک ویژگی مؤثر و مهم در شبکه‌سازیِ خوب نیست.

اگر می‌خواهید یک بازاریاب و شبکه‌ساز موفق باشید، بهتر است توانایی‌ها و وقت خود را برای به دست آوردن مهارت‌هایی با اهمیت بیشتر صرف کنید تا بتوانید مانند یک حرفه‌ای بازاریابی کنید.


منبع : زومیت

صرفه‌ جویی ۱۹۲ میلیارد دلاری امارات با روی آوردن به انرژی‌ تجدیدپذیر - فناوری

مازراتی لوانته؛ با تیونینگ نویتک - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا