» موفقیت » ۵ اشتباه بزرگ بازاریابی در سال ۲۰۱۸

تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۱۹ - ۱۷:۰۵

۵ اشتباه بزرگ بازاریابی در سال ۲۰۱۸

۵ اشتباه بزرگ بازاریابی در سال ۲۰۱۸
در حیطه بازاریابی، برخی اشتباهات ممکن است هزینه زیادی برایتان در پی داشته باشد و منابع مالی‌تان را هدر دهد. در ادامه اشتباهاتی که می‌تواند برای یک کسب‌وکار در سال ۲۰۱۸ گران تمام شود ذکر شده است.

در حیطه بازاریابی، برخی اشتباهات ممکن است هزینه زیادی برایتان در پی داشته باشد و منابع مالی‌تان را هدر دهد. در ادامه اشتباهاتی که می‌تواند برای یک کسب‌وکار در سال ۲۰۱۸ گران تمام شود ذکر شده است.

۱٫ عدم دگرگونی از شخصی‌سازی به فردگرایی

این روزها همه در مورد شخصی‌سازی صحبت می‌کنند، اما بازاریابان هنوز برای ایجاد یک تجربه معنادار برای مشتریان در جدال هستند. سوال این نیست که آیا شما پیام خود را شخصی‌سازی می‌کنید یا نه. در عوض، سوالات زیر را از خود بپرسید:

آیا شما هنوز با ذکر کردن نام مشتریانتان، شخصی‌سازی را انجام می‌دهید؟

آیا شما از بینش‌های فردی استفاده می‌کنید؟

۲- عدم تبعیت از قانون ۲۰/۸۰

بدون شک در مورد قانون ۲۰/۸۰ شنیده‌اید. این قانون که با نام اصل پارتو نیز شناخته می‌شود می‌گوید که ۸۰ درصد تاثیر از ۲۰ درصد عوامل ناشی می‌شود. اما آیا شما از این قانون در بازاریابی خود استفاده می‌کنید؟

چه تمرکز شما روی بازاریابی محتوایی باشد یا شبکه‌های اجتماعی یا بازاریابی ایمیلی، ۸۰ درصد از تلاش‌های شما باید روی ارائه ارزش به مشتریان متمرکز شود و ۲۰ درصد از تلاش‌های خود را به فعالیت‌های ترویجی اختصاص دهید. این کار باعث تعامل مشتریان شود و یک رابطه بلندمدت را بسازد.

۳- نادیده گرفتن بازاریابی حفظ

بازاریابی حفظ باید ستون فقرا استراتژی بازاریابی شما باشد. چرا؟ به دو دلیل: فروش به کسی که با او ارتباط برقرار کرده‌اید آسان‌تر است و فروش به مشتریان فعلی سود بیشتری برایتان دارد.

قانع نشدید؟ این آمارها را ببینید:

سود فروش به مشتریان فعلی چیزی بین ۶۰ تا ۷۰ درصد است. اما سود فروش به مشتریان احتمالی بالقوه فقط بین ۵ تا ۲۰ درصد است.

هزینه به دست آوردن یک مشتری جدید حدود شش تا هفت برابر حفظ مشتری فعلی است.

وقتی کسی به مشتری شما تبدیل می‌شود، مطمئن شوید که بازاریابی‌تان به او متوقف نمی‌شود. این روزها ایجاد وفاداری بسیار سخت است.

۴- مستند نکردن استراتژی بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی بهترین ابزار شما برای متمایز شدن از دیگران است. این رویکرد از بازاریابی توسط حدود ۹۴ درصد از کسب‌وکارهای کوچک، ۹۳ درصد از کسب‌وکارهای B2B و ۷۷ درصد از سازمان‌های B2C مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استراتژی بازاریابی محتوایی را قبل شروع به ایجاد داستان و سایر مواد برای نام تجاری خود، مستند کنید. این کار نه‌تنها تولید و توزیع محتوا را ساده می‌کند، بلکه تاثیرگذاری آن را نیز افزایش می‌دهد.

۵- نادیده گرفتن کانال‌ها و پلتفرم‌های جدید

کنونی آن شرکت‌هایی هستند که از کانال‌ها و پلتفرم‌های جدید استفاده می‌کنند و آن‌ها را نادیده می‌گیرند. این شرکت‌ها فقط به کانال‌ها و استراتژی‌های قدیمی پایبند نمی‌مانند. بر اساس مطالعات مجله کسب‌وکار دانشگاه هاروارد، خرده‌فروشی‌هایی که از چندین کانال استفاده کرده‌اند نسبت به کسب‌وکارهایی که از یک کانال استفاده می‌کنند، سود بیشتری به دست آورده‌اند.

دنیای دیجیتال مدام در حال تکامل است. بنابراین استفاده از کانال‌های بازاریابی نوظهور برای ارتباط با مشتری یک ضرورت است.

منبع:برترین ها


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : موفقیت
ن
Bilit Arzan Bilit Kish
ارسال دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.