۲۰ راهکار برای موفقیت در شروع یک کسب و کار جدید

سه‌شنبه 9 بهمن 1397 موفقیت
۲۰ راهکار برای موفقیت در شروع یک کسب و کار جدید

شروع کردن یک کسب و کار جدید یکی از مهم‌ترین اتفاقات در زندگی تمام افراد شاغل است. اما می‌دانید رای موفقیت در شروع یک کسب و کار جدید چه باید کرد؟ در این شرایط شما علاوه بر این‌که باید به خودتان ثابت کنید که کار درستی کرده‌اید و در نقطه درستی ایستاده‌اید لازم است که به همکاران یا کارمندان‌تان هم ثابت کنید که شایسته این شغل و مقام هستید. اگر به تازگی یک کسب و کار جدید راه انداخته‌اید،

 

۱- با افراد مثبت همکاری کنید

برای موفقیت در شروع یک کسب و کار جدید با افراد مثبت همکاری و از افراد منفی‌نگر دوری کنید. اگر در شروع کار برخی افراد منفی را نمی‌شناسید در ادامه از همکاری با آن‌ها عذرخواهی کنید. اگر فردی مستقیما نزد شما آمد و شروع به غر زدن و شکایت کرد تا آن‌جا که می‌توانید بی‌طرفانه و بدون جانبداری مستقیم از کسی با او صحبت کنید. اگر نمی‌توانید موضوع صحبت را عوض کنید به جای ادامه بحث سوالات سازنده مطرح کنید و سعی کنید مسئله را مدیریت و حل کنید.

 

۲- افراد با استعداد را شناسایی کنید

 

برای موفقیت در شروع یک کسب و کار جدید افراد با استعداد را شناسایی کنید و این مسئله را تجزیه و تحلیل کنید که چرا در سمت خود موفق بوده‌اند. این مسئله در مورد شناخت مهارت‌ها، توانایی‌ها و ارزش‌های سازمانی آن‌ها به شما کمک فراوانی می‌کند.

 

۳- ارزیابی انتظارات و الویت‌ها

 

برای موفقیت در شروع یک کسب و کار جدید الویت‌ها و انتظارات خود را شناسایی کنید. در این زمینه با مدیر شرکت مشورت کنید و به مشاوره و دستورالعمل‌هایی که او به شما ارائه می‌دهد با دقت گوش فرا دهید. همچین از سایر همکاران مورد اعتماد خود در مورد پیشنهادات و توقعات مدیر شرکت صحبت کنید.

 

۴- مدیر شرکت را از وضعیت پروژه‌ها مطلع کنید

مدیر شرکت را از وضعیت پروژه‌های شرکت مطلع کنید و به این ترتیب او را از ارزش و موقعیتی که با حضور خود به شرکت اضافه کرده‌اید مطلع کنید.

 

۵- مسائل را پیگیری کنید و کمک بگیرید

 

سعی کنید تا آن‌جا که در توان‌تان است مسائل را حل کنید و در این زمینه از همکارانی که در سطح خودتان هستند کمک بگیرید. اگر نیاز است سوال بپرسید و با روش‌های مخصوص به خودتان مسائل و مشکلات را حل کنید.

 

۶- در جلسات و مکالمات با استراتژی شرکت کنید

 

در این که برای موفقیت در شروع یک کسب و کار جدید باید زیاد کار کنید شکی وجود ندارد اما جلسه پشت جلسه برگزار کردن هم سود و تاثیری آنچنانی در کسب موفقیت ندارد. در واقع برای کسب موفقیت در جلسات و مکالمات با همکاران با استراتژی، اهداف روشن و پرسش‌های مشخص و هوشمندانه شرکت کنید تا وقت را هدر نداده باشید.

۷- کانال‌های ارتباطی با اعضای کسب و کارتان ایجاد کنید

 

با مدیران ارشد خود و نیز تمام اعضای تیم‌تان کانال‌های ارتباطی برقرار کنید. این کانال‌های ارتباطی می‌توانند در قالب جلسات هفتگی، ایمیل یا از طریق سایر شبکه‌های پیام‌رسان اجتماعی باشند. به این ترتیب نه تنها قادر خواهید بود با مدیران ارشد خود مطابق آخرین تحولات همکاری و تبادل نظر کنید بلکه می‌توانید سوالات جمعی و گروهی مطرح کنید و به جای طرح سوالات روزانه و هفتگی به صورت یک جا و هر وقت نیاز بود آن‌ها را بپرسید.

 

۸- زود بیایید و دیر بروید

 

برای این‌که به مدیر ارشد خود ثابت کنید مرد روزهای سخت هستید زود بیایید و دیر بروید.

 

۹- روابط کاری مثبت را گسترش دهید

برای موفقیت در شروع یک کسب و کار جدید بهتر است روابط کاری مثبت را با کارکنان و افراد سطوح مختلف سازمان افزایش دهید. نه تنها روابط قوی و مثبت، تجربه کلی کار شما را افزایش می‌دهند، بلکه بیشتر سازمان‌ها ارزیابی‌های ۳۶۰ درجه ای از کارکنان را انجام می‌دهند. از سوی دیگر مهم است با همکاران خود که ممکن است شما را مورد ارزیابی قرار دهند هم روابط موثر و مثبتی داشته باشد.

 

۱۰- بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات را به صورت منظم پیگیری کنید

 

برای موفقیت در شروع یک کسب و کار جدید بازخوردها را بپرسید و انتقادات و پیشنهادات را به صورت منظم پیگیری کنید. به انتقادات سازنده پاسخ مثبت بدهید. در این مورد به مدیر و سایر کارکنان توضیح بدهید که تمام این موارد برای بهبود هر چه بیشتر روند کار است.

 

۱۱- یک برنامه توسعه حرفه‌ای ایجاد کنید

یک برنامه توسعه حرفه‌ای با اهداف مشخص ایجاد کنید و مشخص کنید که چه مهارت‌های جدیدی باید یاد بگیرید. با مدیران، بخش منابع انسانی یا متخصصین در زمینه خود تماس بگیرید و ببینید که چه گواهینامه‌ها، گذراندن دوره‌های کارشناسی و یا مدارکی در پیشرفت حرفه شما تاثیر می‌گذارد.

 

۱۲- زمان را در طول سال اول محاسبه کنید

 

توجه کنید که در طول سال نخست تجربه کسب و کارتان چه مقدار زمان از شما گرفته می‌شود. از آن‌جایی که چند ماه نخست در شروع یک کار جدید برای رسیدن به موقعیت جدید بسیار مهم و حیاتی است، باید در صورت امکان تمام وقت خود را صرف کار کنید، به استثنای اینکه تعطیلات قبلا برنامه ریزی شده‌ای که در تقویم وجود دارند و یا تعطیلاتی که در جریان مصاحبه شغلی‌تان به آن‌ها اشاره شده است. اگر به هر دلیلی وقت خود را صرف مسئله‌ای به جز کار کردید اطمینان حاصل کنید که بر خروجی شما تأثیر منفی ندارد.

 

۱۳- در رخدادهای اجتماعی مرتبط شرکت کنید

 

در رخدادهای اجتماعی سازمان شرکت کنید تا بتوانید شخصا با همکاران خود روبرو شوید. شروع یک کار جدید می‌تواند خسته کننده باشد و به جای تمرکز روی فعالیت‌های متعدد بهتر است روی رویدادهای مهم و ضروری تمرکز کنید. با این‌همه اگر شما متوجه شدید که در موقعیتهای رو در رو بهتر با هم ارتباط برقرار می‌کنید، از همکاران بخواهید که گاهی اوقات با هم یک فنجان قهوه بنوشید یا با هم قرار ناهار بگذارید.

۱۴- به گروه‌های حرفه‌ای کشوری و منطقه‌ای بپیوندید

 

برای موفقیت در شروع یک کسب و کار جدید به گروه‌های حرفه‌ای کشوری و منطقه‌ای در زمینه کاری خود ملحق شوید و در دوره‌های آموزشی و جلسات این گروه‌ها شرکت کنید.

 

۱۵- حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنید

 

حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنید و یادتان باشد که هر گونه اطلاعات شخصی قابل مشاهده برای عموم مردم نشان دهنده یک تصویر حرفه‌ای از شما است.

 

۱۶- حساب کاربری لینکدین را به روز نگه دارید

 

حساب کاربری لینکدین خود را به روز نگه دارید و موقعیت فعلی شغلی خود را به آن اضافه کنید. با همکاران جدید در ارتباط باشید، به گروه‌های حرفه‌ای مربوط بپیوندید و در طول زمان از همکاران، ارباب رجوع و مشتری‌ها و سایر ارتباطات حرفه‌ای خود نظرخواهی کنید.

 

۱۷- کارکنان ارشد را شناسایی کنید

 

کارکنان ارشد و قوی را در سازمان شناسایی کنید. علاوه بر این افراد قوی هم سطح خود یا در سطوح بالاتر را خوب بشناسید و اگر چه ممکن است سرشان حسابی شلوغ باشد اما برای شروع با درخواست خوردن یک قهوه یا یک قدم زدن می‌توانید پیش بروید.

 

۱۸- همکاران ارشد قبلی را بشناسید

 

برای موفقیت در شروع یک کسب و کار جدید همکاران ارشد قبلی خورد را بشناسید و تحقیق کنید که در حال حاضر کدام یک شاغل و کدام یک بیکار هستند. از آن‌هایی که به نظر می‌رسد می‌توانند به شما کمک کنند درخواست همکاری کنید.

 

۱۹- مراتب قدردانی خود را ابراز کنید

مراتب قدردانی خود را از همکاران و کارکنان شرکت حتما ابراز کنید و با تمام افراد در ارتباط باشید. تمام این افراد می‌توانند در آینده در صورت نیاز به شما کمک کنند و سبب پیشرفت حرفه‌ای شما شوند.

 

۲۰- مراقب خودتان باشید

 

برای موفقیت در شروع یک کسب و کار جدید مراقب خودتان باشید. شروع کردن یک کسب و کار جدید می‌تواند از لحاظ روحی و جسمی بسیار خسته کننده و فرساینده باشد. اما حواس‌تان باشد که در روزهای نخست تمام انرژی خودتان را هدر ندهید. مراقب سلامتی خود باشید تا ضعف جسمی و روحی تاثیر منفی روی کار شما نگذارد. سعی کنید میان زندگی شخصی و کاری خود از همان ابتدا توازن و تعادل برقرار کنید.

 

۶تکنیک کلیدی برای برخورد باکودک بهانه گیر خود

۶تکنیک کلیدی برای برخورد باکودک بهانه گیر خود

۱۰ مزایا رشد وپیشرفت شخصی در زندگی

۱۰ مزایا رشد وپیشرفت شخصی در زندگی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا