۱۷راه کار جالب برای سرگرم کردن اعضای خانواده

یکشنبه 11 اسفند 1398 موفقیت
اوقات فراغت

ایده های برای پر کردن اوقات فراغت

 برخی عادات روزمره هستند که نه تنها ما را سرگرم می‌کنند، بلکه باعث می‌شوند زندگی شادتری نیز داشته باشیم. در این مطلب چند ایده خوب برای این منظور را گردآوری کرده‌ایم. به خواندن ادامه دهید و ببینید کدام‌یک را ترجیح می‌دهید.

۱. ورزش کنید

وقت کافی برای ورزش کردن ندارید؟ ۱۰ دقیقه زمان برای انجام چند حرکت ورزشی مثل دراز و نشست یا تمرینات کششی کافی است. برای انجام این تمرینات به باشگاه رفتن نیازی ندارید و به راحتی می‌توانید آنها را انجام دهید.

۲. کتاب بخوانید

مقالات و صفحات جذاب مجله‌ها را علامت گذاری کنید و درون یک پوشه به نام «خواندنی‌ها» نگهداری کنید. این پوشه را همواره همراه خود داشته باشید و زمان‌هایی که وقت خالی کوتاهی برای گذراندن پیدا می‌کنید، به سراغ آن بروید.
پر کردن اوقات فراغت با مطالعه

۳. پیام‌ها را چک کنید

پنج دقیقه تا قرار ملاقات‌تان وقت دارید؟ می‌توانید از این زمان برای خواندن پیام‌ها یا ایمیل‌ها و خالی کردن صندوق دریافت پیام‌ها استفاده کنید. ممکن است به بررسی همه‌ پیام‌ها نرسید، اما در هر صورت حتی یک پیام هم کار شما تسریع و گذر زمان را نیز نامحسوس می‌کند.

۴. یک زبان جدید را شروع کنید

روش‌های زیادی از منابع آنلاین گرفته تا کتب آموزشی برای یادگیری یک زبان جدید وجود دارند. با جستجو در اینترنت روش مناسب خود را پیدا و یادگیری یک زبان جدید را شروع کنید.

۵. یوگا

 یوگا ورزشی است که می‌توانید آن را به آسانی در خانه نیز انجام دهید. چند حرکت یوگا را یاد بگیرید و سعی کنید در آن‌ها به استادی برسید. این کاری بسیار ارزان و البته مفید برای ذهن و بدن شماست.
 پر کردن اوقات فراغت با یوگا

۶. سودوکو بازی کنید

کتاب‌های سودوکو، بسیار ارزان هستند و می‌توانند ساعت‌ها به پر کردن اوقات فراغت شما کمک کنند. این سرگرمی عالی همچنین برای تقویت ذهن نیز مفید است.

۷. پیاده روی کنید

پیاده روی یک راه عالی برای حفظ تناسب اندام و البته خالی کردن ذهن است. همچنین می‌توانید به کمک نرم افزار‌های مختلف پیشرفت و میزان فعالیت خود را اندازه‌گیری کنید.

۸. تعمیرات خانه را خودت انجام بده

اغلب در منزل وسایلی هستند که نیاز به تعمیر دارند،
با یک جستجوی ساده در اینترنت روش تعمیرات آنها را پیدا کنید و دست به کار شوید. به علاوه می‌توانید تعمیر یک لباس، درست کردن یک کار دستی یا هدیه برای یک دوست را بیاموزید و شروع به کار کنید.

 پر کردن اوقات فراغت با DIY

۹. فیلم آموزش ببینید

خودآموزی می‌تواند سرگرم کننده باشد. به چه چیزی علاقه دارید؟ علوم؟ اقیانوس‌ها یا حتی فیلم‌های ترسناک؟ برای پر کردن اوقات فراغت خود کافی است به سراغ گوگل بروید و در رابطه با علاقه‌مندی‌های خود جستجو کنید و بیشتر بیاموزید.

۱۰. آشپزی یاد بگیرید

آشپزی کردن یک مهارت بسیار مفید و البته سرگرم کننده است. مقداری مواد اولیه ارزان قیمت تهیه کنید و به کمک اینترنت یا کتاب‌های آشپزی غذای مورد علاقه‌تان را درست کنید. ویدئو‌های زیادی در این رابطه در فضای مجازی پیدا خواهید کرد.

۱۱. نقاشی بکشید

نقاشی کردن یک راه لذت‌بخش برای بیان احساسات و افکار درونی است. سبک‌های مختلفی از طراحی گرفته تا نقاشی‌های خطی برای اینکار وجود دارند. هرکدام را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید و شروع به کشیدن کنید.

۱۲. باغبانی کنید

باغبانی و رسیدگی به گل و گیاه می‌تواند بسیار رضایت بخش و همچنین سرگرم کننده باشد. چند بسته خاک و چند گلدان تهیه کنید و بعد بررسی کنید که چه چیز‌هایی را می‌توانید پرورش دهید.

۱۳. به پیک‌نیک بروید

اگر فرصت دارید برای پر کردن اوقات فراغت خود در آخر هفته، با دوستان یا خانواده برنامه‌ریزی کنید و به دل طبیعت بروید. شما همچنین می‌توانید شب را در طبیعت بمانید و در چادر بخوابید.

۱۴. بافتنی ببافید

یک راه عالی و ارزان برای گذراندن اوقات فراغت، بافتنی کردن است. همچنین می‌توانید برای تولد دوستان خود هدیه درست کنید. در اینصورت با یک تیر دو نشان زده‌اید. اگر ابزار بافتنی را در دسترس دارید در اولین فرصت دست به کار شوید.
 پر کردن اوقات فراغت با بافتنی کردن

۱۵. رقص یاد بگیرید

حرکات موزون یک سرگرمی ارزان قیمت و عالی برای پر کردن اوقات فراغت شما است. اچند حرکت رقص جدید یاد بگیرید. رقصیدن علاوه بر اینکه شما را شاد می‌کند، برای تناسب اندام نیز مفید است.

۱۶. مدیتیشن کنید

اگر علاقه‌مند هستید، برای رسیدن به آرامش درونی شروع به مدیتیشن کنید. هیچ چیز بهتر از رها کردن اضطراب‌ها نیست. مدیتیشن کردن را می‌توانید از منابع آنلاین نیز بیاموزید.

۱۷. عکاسی کنید

اگر یک دوربین عکاسی دارید عالی است، اگر نه به فکر پس انداز کمی پول باشید و دوربین‌های ارزان قیمت مخصوص افراد نیمه‌حرفه‌ای خریداری کنید. در طی این مدت می‌توانید با کمک منابع اینترنتی تکنیک‌های عکاسی را بیاموزید و با گوشی موبایل خود آنها را  تمرین کنید.
 پر کردن اوقات فراغت با عکاسی
عدم موفقیت در کارها

دلایل اصلی عدم موفقیت در کارها

آموزش خواندن ذهن دیگران

آموزش خواندن ذهن دیگران

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا