آشنایی با آلوده ترین چیزهای اطراف شما

پنج‌شنبه 13 تیر 1398 گوناگون
کثیف ترین
روزانه ما با باکتری های زیادی در تماس هستیم و می توانیم آنها را به بهترین وجه و بطور ساده وارد خانه مان نماییم . وسایل زیادی هستند که نسبت به شغل و کارمان با آنها در ارتباط هستیم و از آنها استفاده می کنیم و به ندرت آنها را پاک می کنیم .

1-کوله و کیف ورزشی

آیا تا به حال فکر کرده اید که ممکن است کوله یا کیفی که با آن به باشگاه می روید ، آلوده باشد؟ آیا در مدت معلوم و مشخص شده آن را می شویید؟ شاید فکر کنید که چرا باید این کارها را انجام دهید؟!
دلیل این کار کاملا مشخص است و نیاز به توضیح و تعریف زیادی ندارد چرا که در حین تمرین بدن بسیار تعریق می کند و با لمس کردن وسایل ورزشی متفاوت ممکن است برخی باکتری هارا جذب کنید و با خودتان حمل کنید .
برای حل این مشکل باید کیف و کوله پشتی تان را در ماشین لباسشویی کاملا بشویید و اگر موافق شستشوی آن نیستید می توانید با استفاده از یک دستمال مرطوب آنرا تمیز کنید .

2-کیبورد کامپیوتر

برخی از افراد هستند که کارشان با کامپیوتر می باشد و روزانه زمان زیادی را با کامپیوتر صرف می کنند و غافل از اینکه کیبورد کامپیوتر می تواند منبع آلودگی ها و باکتری ها باشد ! چرا که بین کلید ها کیبورد ، به راحتی گرد و غبار ، مو ، آلودگی و باکتری های دستانمان و… می توانند نفوذ کنند و با گذشت زمان می توانند تجمع گاه باکتری ها را تشکیل دهند و با لمس هر کلید توسط دستانمان جذب شوند .

برای حل این مشکل و موضل ما به شما این 5 مورد را معرفی می کنیم :

  1. برای امنیت و ایمنی بیشتر صفحه کیبورد را جدا کنید.
  2. از جارو برقی برای پاکسازی کیبورد استفاده نمایید .
  3. یک سیلندر هوای فشرده تهیه نمایید که اغلب در فروشگاه های کامپیوتر یافت می شوند که با جریان هوای محبوس شده اش می تواند ذرات گرد و غبار روی کیبورد را تمیز و پاکسازی نماید .
  4. صفحه کلید را با الکل یا یک پارچه مرطوب تمیز کنید.
  5. استفاده از دستمال مرطوب ژله ایی

3-صفحه نمایش گوشی هوشمند

شما زمانی شروع به پاک کردن صفحه نمایش گوشی تان می کنید که انعکاس آن تار یا کدر شده باشد و نتوانید محتویات مورد نظرتان را بخوانید . کمی عمیق تر این موضوع را ببینیم که برای مثال ما تلفن همراه خود را در تمام جاهایی که میرویم با خود حمل می کنیم اعم از اماکن عمومی مانند بیمارستان و… یا محل کار خود که ممکن است آلودگی زیادی آنجا را فرا گرفته باشد .
تلفن همراه هوشمند تنها با دست ها در ارتباط است و با این وجود شما باور می کنید که آیا این باعث ایجاد برخی آکنه بر روی صورت شما می شوند؟بله چرا که دستان شما آلوده می شوند و سپس با لمس صورت توسط دستانتان ، آلوده می شود . بنابراین برای جلوگیری از این مشکل با استفاده از یک دستمال مرطوب می توانید تلفن همراه هوشمندتان را تمیز کنید .

4-کلید

به یاد داشته باشید که یک دسته کلید می توانند روزانه با برخی اشیا آلوده ارتباط داشته باشند و باعث انتقال آلودگی به دستانتان و در ادامه به بقیه بدنتان شوند . برای تمیز کردن کلیدهایتان می توانید آنها را در مخلوط آب لیمو و نمک قرار دهید تا تمیز شوند و برای شما مشکل ساز نشوند .

5-کارت های پلاستیکی

تا سال های گذشته پول یکی از از کثیف وسایل و اشیاء شمرده می شد که پس از اختراع کارت های بانکی امروزه اغلب مردم بجای حمل پول نقد با خود ، کارت های بانکی شان را حمل می کنند .
همچنین بخوانید : مهدی سلطانی و پازل بند میهمان امشب دورهمی + عکس
با این حال از این کارت روزانه زیاد استفاده می کنیم و بجز خودمان با افراد زیادی در تماس است برای مثال در رستوران کارت را به گارسون می دهیم ، در فروشگاه کارت را کارمنده فروشگاه مربوطه می دهیم و … به این دلایل می تواند به راحتی آلوده شود . برای پاک کردن آن می توانید مجددا از دستمال مرطوب استفاده نمایید و میکروب های آنرا از بین ببرید . 

6-برس و اسفنج های آرایشی

خانم ها به شدت از لوازم ارایشی استفاده می کنند و در نگه داری آنها تمام تلاش خود را می کنند ولی هیچ اهمیتی برای برس هایشان نمی دهند و آنها را به ندرت تمیز می کنند . برای پاکسازی برس های تان می توانید هم بعد از هر سری استفاده از آنها توسط مخلوط شامپو و آب بشویید و هم می توانید هفته ایی یکبار بشویید .

7-اسفنج های مخصوص شستشوی ظروف

همان گونه که می دانید از این اسفنج ها برای شستشوی ظروف استفاده می شوند که با آنها ظروف کثیف شستشو داده می شوند . برای خلاص شدن از باکتری هایی که در این اسفنج ها وارد می شوند می توانید اسفنج را در مایکروویو قرار دهید و پس از یک دقیقه آنرا از مایکروویو خارج نمایید .
همچنین برای تمیز کردن و میکروب زدایی قلمو های آشپزی می توان آنها را با مخلوطی از سرکه و یا مواد شوینده تمیز کرد . 

8-لوازم ورزشی خانگی

ورزش کردن روزانه در خانه هایمان کار مناسب ومطلوبی می باشد و هیچ مشکلی ندارند و به همگان توصیه می شود که آنرا انجام دهند . با ورزش کردن در خانه ، برای مثال تاتامی که زیر پای شما قرار دارد یا دمبلی که از آن استفاده می کنید ، تعرق شما را به خود جذب می کنند و می تواند بعدها باعث ایجاد برخی بیماری های پوستی روی شما شوند . برای پاک کردن آنها می توانید آن ها را با مخلوط آب و صابون تمیز کنید . 

9-ماشین ظرفشویی

بله درست خواندید ، ماشین ظرف شویی! چرا که ممکن است ماشین ظرفشویی نیز آلوده و کثیف شود و این به این دلیل می باشد زمانیکه شما ظروفتان را همراه با مواد غذایی که روی ان قرار دارند را در داخل این دستگاه قرار می دهید ، در ماشین ظرف شویی باقی می مانند و اگر آنها را تمیز نکنید می توانند باعث جذب میکروب ها و باکتری ها می شوند . برای پاک کردن ماشین های ظرفشویی می توانید از سرکه یا حتی نوشابه نیز استفاده نمایید . 

10-سینی مخصوص اضافه کردن پودر و مایع نرم کننده ماشین لباسشویی

و آخرین مورد لیست ما ، سینی ماشین لباسشویی می باشد که می توانند آلوده شوند و یا حتی نیز می توانند منجر به آسیب های جدی و جبران ناپذیری در شما شوند . بنابراین پس از هر شستشو ، سینی دستگاه را باز کنید و با استفاده از یک مسواک آنرا تمیز نمایید .

 

چیزهای آلوده

منبع:نمناک

پرورش گیاه آنغوزه

پرورش گیاه آنغوزه وخواص بینظیر گیاه آنغوزه

دمنوش بی نظیر زنجبیل برای قاعدگی

کاهش وزن با لیمو و زنجبیل با ۵ روش بسیار ساده

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا