بخش2: حرکت یوگا برای کودکان/ 5 حالت ساده یوگا و مزایای آن

پنج‌شنبه 22 مهر 1400 سلامت ، روانشناسی
یوگا

یوگا یک تمرین و شیوه زندگی شگفت انگیز برای افراد در هر سنی است. با این حال ، شیوه تمرین فرد بسته به سن و نیازهای خاص فرد تغییر می کند.

 

 مزایا یوگا برای کودکان شامل موارد زیر است:

تعادل
کمک به اضطراب/افسردگی
خواب بهتر
تمرکز
آرامش
کاهش استرس
تراز کردن بهتر بدن/حالت بدن
افزایش قدرت

با توجه به راههای زیادی که کودکان می توانند از تمرینات منظم یوگا بهره مند شوند ، برخی از مدارس شروع به ادغام یوگا در برنامه درسی ، برنامه ها و فلسفه های خود کرده اند. با این حال ، این تغییر فقط در بخش کوچکی از مدارس در سراسر جهان ایجاد شده است و بسیاری از بچه ها فرصت انجام و یادگیری یوگا را ندارند.

بسیاری از حرکات شگفت انگیز یوگا برای کودکان وجود دارد ، و هر کودک متفاوت است. بنابراین ، برخی از حالت ها بسته به نیاز فردی ممکن است برای یک کودک بیشتر از بقیه مفید باشد.در ادامه همراه باشید تا در دو بخش این حرکات را به شما آموزش بدهیم تا شما در خانه با کودکان خود تمرین کنید

در اینجا لیستی از 5 حالت عالی یوگا برای کودکان وجود دارد:

 

هر یک از ژست ها برای همه سنین شگفت انگیز است ، و اجرای آنها با هم باعث می شود یک تمرین سرگرم کننده و لذت بخش باشد.
6-تاشو جلو (Paschimottanasana)

7-ژست پروانه ای (بدا کوناسانا)

8-ژست درخت (Vrksasana)

9-جنگجوی اول (ویرابادراسانا I)

10-ژست جسد (ساواسانا)

 

مزایا یوگا برای کودکان

مزایا یوگا برای کودکان

5 حرکت یوگا برای کودکان

هر یک از ژست ها برای همه سنین شگفت انگیز است ، و اجرای آنها با هم باعث می شود یک تمرین سرگرم کننده و لذت بخش باشد.

 

6. تاشو جلو (Paschimottanasana)

صندلی جلو (paschimottanasana) برای بچه ها:تاشو به جلو نشسته شبیه به جلو خم زاویه دید گسترده است. با این حال ، تفاوت در این است که به جای بیرون آوردن پاها به طرفین ، پاها در جلوی بدن قرار دارند و کشش بسیار متفاوتی ایجاد می کنند.

نحوه انجام این ژست:

-پاها را در جلوی بدن بیرون بیاورید و پاها را خم کنید.

-بازوها را بالا بیاورید

-تا جایی که راحت هستید به جلو تا کنید.

-اگر به پاها دسترسی ندارید ، به پاها برسید.

-چند نفس را نگه دارید.

از مزایای این ژست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-ترویج آرامش

-کاهش استرس

-بهبود هضم غذا

-کاهش تعداد دفعات درد شکم

-کاهش اضطراب

-تسکین سردرد

-کاهش خستگی

 

حرکت یوگا برای کودکان

حرکت یوگا برای کودکان

 

7. ژست پروانه (Baddha konasana)

ژست پروانه (baddha konasana) برای بچه ها:ژست پروانه در بین بچه ها بسیار محبوب است. این اجازه می دهد تا تجارب فوق العاده سرگرم کننده را به هم متصل کنید ، به ویژه بین والدین و فرزندان آنها. با نشستن پاها روی هم و زانوها به پهلو ، کودک می تواند زانوها را مانند بال بالا و پایین بکشد و قصه بگوید یا پرواز را تصور کند.

نحوه انجام این ژست:

-روی زمین بنشینید و پاها را کنار هم قرار دهید و زانوها را به طرفین بیرون بیاورید.

-این حالت را می توان در حالی که پاها را مانند پروانه ها تکان می دهید یا هنگام تنفس عمیق نگه دارید.

-چند نفس را نگه دارید.

از مزایای این ژست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-ترویج خلاقیت

-تقویت عضلات ساق پا و شکم

-بهبود هضم غذا

-کاهش اضطراب

-آرام کردن خود

-تسکین سردرد

-کاهش خستگی

-زمین زدن خود

 

حرکت یوگا برای کودکان

حرکت یوگا برای کودکان

 

8. ژست درخت (Vrksasana)

ژست درخت اغلب مورد علاقه کودکان است. در حالی که چالش برانگیز است ، ژست دارای تنوع زیادی است و باعث می شود برای همه افراد در هر سنی و توانایی قابل دسترسی باشد.

بچه ها دوست دارند این ژست را به یک مسابقه تبدیل کنند تا ببینند چه کسی می تواند این مسابقه را طولانی تر برگزار کند. یک روش سرگرم کننده برای تمرین ژست درخت این است که تصور کنید ریشه ها از پاها در زمین پایین می آیند و بازوها را برای ایجاد “شاخه” بالا می آورید.

نحوه انجام این ژست:

-وزن را به یک پا منتقل کنید و پای دیگر را به مچ پا ، ساق پا یا ران ببرید.

-بازوها را بالا بیاورید یا دست ها را کنار سینه قرار دهید.

-روی یک نقطه یا شیء بی حرکت تمرکز کنید.

-چند نفس را نگه دارید.

-همین کار را با طرف دیگر انجام دهید.

از مزایای این ژست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-ترویج خلاقیت

-تقویت ماهیچه های ساق پا ، باسن ، ساق پا و قسمت مرکزی

-ترویج تعادل

-ارائه ورودی حسی

-تصحیح حالت

حرکت یوگا برای کودکان

حرکت یوگا برای کودکان

 

9. Warrior I (Virabhadrasana I)جنگجوی I (ویرابادراسانا I) برای بچه ها

در حالی که همه ژست های جنگجو برای تمرین سرگرم کننده است ، جنگجوی I به ویژه بر تعادل ، قدرت و تمرکز تأکید می کند. بنابراین ، انجام این کار با بچه ها بسیار خوب است.

نحوه انجام این ژست:

-قدم به یک لانج بلند بگذارید و پای جلویی را با زاویه 90 درجه خم کنید.

-پای عقب را با زاویه 45 درجه روی زمین قرار دهید.

-بازوها را به سمت آسمان بیاورید ، باسن را در حالت مربع نگه دارید.

-چند نفس را نگه دارید.

از مزایای این ژست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-تقویت عضلات ساق پا ، لگن ، سینه ، بازوها و پشت

-ترویج تعادل

-ارائه ورودی حسی

-تصحیح حالت

-افزایش گردش خون

-افزایش تمرکز

-کاهش استرس

-کاهش اضطراب

-ترویج آرامش و مدیتیشن

 

حرکت یوگا برای کودکان

حرکت یوگا برای کودکان

 

10. ژست جسد (ساواسانا)

ژست جنازه یک حالت بسیار ساده برای انجام است و فقط شامل دراز کشیدن روی زمین با بازوها در کناره ها و پاها مستقیم در جلوی بدن است. این معمولاً زمانی است که شخص در حین تمرین یوگا مدیتیشن می کند.

نحوه انجام این ژست:

-روی زمین دراز بکشید و بازوها را در کناره ها و پاها را جلو بدن قرار دهید

-این حالت را هنگام مدیتیشن یا تمرینات تنفس عمیق حفظ کنید.

از مزایای این ژست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-ترویج خلاقیت

-کاهش اضطراب

-ترویج آرامش

-آرام کردن خود

-زمین زدن خود

-افزایش تمرکز

بسیاری از مراقبه های آنلاین برای کودکان وجود دارد ، اما آنها همچنین می توانند با فکر کردن در یک مکان سرگرم کننده یا شاد و تمرکز بر همه چیزهایی که در آنجا مشاهده می شود ، مدیتیشن خود را ایجاد کنند.

 

حرکت یوگا برای کودکان

حرکت یوگا برای کودکان

 

حرف پایانی

یوگا شامل تمرین تعادل و دادن اطلاعات حسی سنگین است. به همین دلیل است که برای کودکان مبتلا به اختلالات پردازش حسی یک ابزار عالی است. مزایای حسی یوگا ، به ویژه ، آن را برای کودکان در طیف اوتیسم مفید می کند.

شروع تمرینات یوگا در سنین پایین مزایای زیادی دارد. این یک پایه قوی برای کودک فراهم می کند که در بزرگسالی داشته باشد.

منبع:emedihealth.com

روغن ریحان

خواص فوق العاده روغن ریحان/ 13 خواص شگفت انگیز آن

یوگا

بخش1: حرکت یوگا برای کودکان/ 5 حالت ساده یوگا و مزایای آن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا