گیاه آپارتمانی ستاره قرمز

شنبه 26 آذر 1401 گل و گیاه
گیاه آپارتمانی ستاره قرمز

شناسه گیاه ستاره قرمز

نام علمی: GUZMANIA lingulata

نام متداول : گیاه ستاره سرخ

خانواده: برملیاسه ها

تاریخچه گیاه آپارتمانی ستاره قرمز

این استوایی قرمز رنگ و زیبا یکی از رایج ترین گیاهان خانگی از خانواده بروملیاد است. سایر ارقام محبوب دارای برگهای زرد یا نارنجی روشن هستند.گیاه ستاره اسکارلت با نام علمی گوزمانیا لینگولاتا یک گونه از گیاهان گلدار از خانواده بروملیاد است. بومی جنوب شرقی مکزیک و مناطق گرمسیری آمریکاست. در میان بروملیادها، اینها از محبوب ترین بروملیادهایی هستند که امروزه کشت می شوند.این گیاه دارای برگ های پهن و تسمه مانند است که به رنگ سبز با روکش براق است. برگها یک گل رز در اطراف سنبله مرکزی گلها تشکیل می دهند. گل‌ها لوله‌ای هستند و بسته به نوع آن از صورتی تا نارنجی تا قرمز (و گاهی سفید) رنگ دارند.

تاریخچه گیاه آپارتمانی ستاره قرمز

تاریخچه گیاه آپارتمانی ستاره قرمز

نور مناسب گیاه ستاره قرمز

گیاهی خورشید دوست است، اگرچه می تواند سطوح نسبتاً کم نور را تحمل کند. در ماه های تابستان آن را از نور مستقیم خورشید محافظت کنید، زمانی که آفتاب شدید می تواند باعث سفیدی و لکه بینی برگ ها شود. Scarlet Star در زیر نورهای فلورسنت یا نزدیک پنجره هایی که صبح زود یا آفتاب فیلتر شده دریافت می کنند به خوبی رشد می کند.
گلدان را به طور مرتب بچرخانید تا مطمئن شوید که گیاه از همه طرف نور دریافت می کند تا رشد یکنواختی داشته باشد. این راهنمای درک نور برای گیاهان آپارتمانی را بررسی کنید.

آبیاری صحیح گیاه ستاره قرمز

این گیاه به آب فراوان نیاز دارد اما نه آنقدر که خاک خیس شود. آبیاری بیش از حد می تواند منجر به پوسیدگی ریشه شود که گیاه را از بین می برد. بهترین راه برای آبیاری گیاه ستاره قرمز این است که آن را تا زمانی که خاک خیس شود آبیاری کنید، سپس قبل از آبیاری مجدد صبر کنید تا خاک خشک شود. برگها به طور طبیعی “فنجان” را در مرکز گیاه تشکیل می دهند که باید با آب پر شود. این آب را به طور مرتب به خصوص در مرحله رشد (تابستان) تعویض کنید.

آبیاری صحیح گیاه ستاره قرمز

آبیاری صحیح گیاه ستاره قرمز

درجه حرارت گیاه ستاره قرمز

اسکارلت استار گیاهی استوایی است. شرایط گرم را ترجیح می دهد، از 60 فارنهایت تا 95 فارنهایت در طول روز، و کمتر از 70 درجه فارنهایت در شب. گوزمانیا گلدانی در دمای زیر 41 درجه فارنهایت زنده نخواهد ماند.

رطوبت گیاه ستاره قرمز

این گیاه بومی جنگل های بارانی و دیگر محیط های گرمسیری است. بنابراین، آنها برای زنده ماندن به سطح خاصی از رطوبت نیاز دارند. 50-70 درصد بهینه در نظر گرفته می شود. اگر محیط طبیعی نتواند رطوبت کافی را فراهم کند، می توانید برگ ها را مه پاش کنید تا رطوبت را افزایش دهید. سطوح رطوبت بالا به ویژه در طول گلدهی مفید است، اما رطوبت کم می تواند باعث از بین رفتن سنبله گل شود.

کود دهی گیاه ستاره قرمز

کود دهی گیاه ستاره قرمز

کود دهی گیاه ستاره قرمز

در طول فصل رشد (بهار و تابستان) هر ماه آن را با یک کود متعادل یا مخلوط ارکیده کود دهید. این باعث می شود که گیاه مواد مغذی را برای رشد و شکوفایی دریافت کند.

تکثیر ستاره اسکارلت

برش های کوچک گیاه ستاره سرخ باید نزدیک بیس و پایه گیاه زده شود . گاهی اوقات ممکن است که انقدر این برش به ته گیاه نزدیک باشد که ریشه آن بشکند . در چنین حالتی ریشه را از قسمت شکسته شده جدا کنید و در گلدان جدید قرار دهید و بهتر است که این کار را بعد از شکوفه زدن گیاه انجام دهید .

 

گل وگیاه

گل وگیاه /10 گیاهی که می توانید در داخل خانه برای تصفیه هوا پرورش دهید

گل آنتوریوم یا گل فلامینگو/ نحوه نگهداری و پرورش گل آنتوریوم

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا