گوگل: رونمایی از سرفیس لپ تاپ مهر تأییدی است بر سیاست‌ ما در خصوص کروم بوک – فناوری

یکشنبه 17 اردیبهشت 1396 فناوری

راگاون از مدیران اجرایی رده بالای گوگل، رونمایی از سرفیس لپ تاپ مایکروسافت را مهر تأییدی بر موفقیت سیاست‌های شرکت گوگل در خصوص کروم بوک دانسته است.

همان‌طور که می‌دانید مایکروسافت به‌تازگی دو محصول جدید خود یعنی ویندوز ۱۰ اس و سرفیس لپ‌تاپ را در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار معرفی کرده است. ویندوز ۱۰ اس نسخه محدودشده جدیدترین سیستم‌عامل شرکت مایکروسافت است و سرفیس‌ لپ‌تاپ، کامپیوتر همراه سبک و قابل حملی است که از این سیستم‌عامل جدید بهره‌مند شده است.

این ترکیب، مشابهت زیادی با سیستم‌عامل کروم و کروم‌بوک‌های موجود در بازار‌ دارد. همان‌طور که می‌دانید، کروم بوک‌ لپ‌تاپی است که از سیستم‌عامل کروم شرکت گوگل بهره‌مند می‌برد و با قیمت مناسب برای برآورده کردن نیازهای مدارس و به‌طور کلی، بخش آموزش به بازار عرضه شده‌ است.

بر اساس برخی تخمین‌ها، کروم‌ بوک‌ها در حال حاضر ۵۸ درصد از کامپیوترهای مورد استفاده در مقاطع ابتدایی و متوسطه ایالات متحده آمریکا را تشکیل می‌دهند.

اگرچه بسیاری از تحلیلگران، سرفیس لپ‌تاپ را رقیبی خطرناک برای کروم بوک به‌حساب می‌آورند؛ اما گوگل اعلام کرده است نه‌تنها از این رقابت جدید هراسی ندارد، بلکه رونمایی از سرفیس لپ تاپ را مهر تأییدی بر سیاست‌های خود می‌داند.

وب‌سایت بیزینس اینسایدر در مصاحبه‌ای با پراباکر راگاون، مدیر ارشد بخش G Suite، نظر او را در خصوص محصولات جدید مایکروسافت جویا شده است. همان‌طور که می‌دانید، G Suite مجموعه اپلیکیشن‌های کاربردی نظیر Docs و Pages را شامل می‌شود. راگاون در این خصوص می‌گوید:

خوشحالم که شاهد تأیید راهکارهایی هستم که پیش از این توسط ما اتخاذ شده بود. تقاضای اصلی مؤسسه‌های آموزشی، سادگی راهکارهای ارائه شده است و این فرصت مهیا شده تا گوگل، مایکروسافت یا هر شرکت دیگری این نیاز را برآورده سازد.

Prabhakar raghavan

راگاون در ادامه، توضیحاتی هم در خصوص نحوه استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی توسط کودکان و دانش‌آموزان ارائه کرده است. در یک جمع‌بندی، از سخنان این مدیر ارشد گوگل این‌چنین نتیجه گرفته می‌شود که گوگل از بابت ورود مایکروسافت به حوزه تولید محصولات الکترونیکی مخصوص حوزه آموزش نگرانی ندارد و متخصصان این شرکت، بیش از هر چیز تمرکز خود را روی برآورده کردن نیازهای این بازار گذاشته‌اند.

لپ‌تاپ‌های مجهز به ویندوز ۱۰ اس که از طرف شرکای مایکروسافت به بازار عرضه می‌شوند، قیمت پایه ۱۸۹ دلاری خواهند داشت؛ این در حالی است که کروم‌بوک‌های گوگل با قیمت پایه ۱۴۹ دلار به بازار عرضه شده‌اند. البته سرفیس لپ‌تاپ قیمت به‌مراتب بیشتری دارد و با برچسب قیمتی ۹۹۹ دلار، بیشتر به‌عنوان یک پرچم‌دار در بازار لپ‌تاپ‌های مجهز به ویندوز ۱۰ اس ایفای نقش خواهد کرد.

تایلر بوسمنی مدیرعامل Clever، از شرکت‌های فعال در حوزه توسعه تکنولوژی‌های آموزشی، در این خصوص می‌گوید:

موفقیت کروم بوک، غول‌های خفته را برای حضور هر چه بیشتر در این بازار بیدار کرده است. همین موفقیت باعث شده شاهد حجم گسترده سرمایه‌گذاری در این حوزه باشیم.


منبع : زومیت

چگونه در جلسات کاری باهوش به نظر برسیم - فناوری

آشنایی با تقویت کننده وای فای TL-WA850RE تی‌ پی لینک - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا