گل کلم تنوری خوشمزه و رژیمی

چهارشنبه 31 خرداد 1402 آشپزی

گل کلم تنوری خوشمزه و رژیمی

گل کلم به دلیل حاوی اندول، اثرات ضد چاقی دارد و مصرف آن در پیشگیری از اختلالات التهابی و متابولیکی بدن مفید است. با افزایش چربی سوزی، گل کلم به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند. این سبزیجات با کالری بسیار پایین است و مقادیر بالای فیبر موجود در آن با کاهش اشتها و پیشگیری از پرخوری به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

گل کلم به درمان یبوست و سم زدایی و پاکسازی روده ها کمک می کند و برای لاغری و کاهش وزن مفید است. همچنین، گل کلم غنی از آنتی اکسیدان ها و مقادیر بالای ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به پیشگیری و درمان سرماخوردگی کمک می کند.

گل کلم یک منبع غنی از فیبر رژیمی است که به بهبود هضم غذا کمک می کند. گلوکزینولات، گلوکوراپانین و سولفورفان موجود در آن از ابتلا به زخم معده ناشی از هلیکو باکتر پیلوری جلوگیری کرده و ایزوتیوسیانات های موجود در گل کلم خطر ابتلا به کولیت و سرطان روده را کاهش می دهد.گل کلم تنوری یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود. در بخش آشپزی دایان، می توانید به صورت ساده این غذا را آموزش ببینید.

گل کلم تنوری خوشمزه و رژیمی

گل کلم تنوری خوشمزه و رژیمی

مواد لازم برای گل کلم تنوری

  • گل کلم ۱ عدد متوسط
  • برگ گشنیز به میزان لازم
  • روغن زیتون ۴  ق غ
  • آب لیمو ترش ۲ ق غ
  • ادویه گراماسالا ¼ ق چ
  • پودر زیره سبز ۱ ق غ
  • زردچوبه ۱ ق چ
  • نمک و فلفل سیاه
گل کلم تنوری

گل کلم تنوری

طرز تهیه گل کلم تنوری

برای تهیه این غذا، ابتدا فر را در دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد روشن می‌کنیم و آن را گرم می‌کنیم. سپس روغن زیتون را با ادویه‌هایی مانند گراماسالا، پودر زیره سبز، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه در یک کاسه مناسب مخلوط می‌کنیم.بعد از خرد کردن گل کلم به اندازه کوچک، آن‌ها را با مخلوط روغن زیتون و ادویه ترکیب کرده و آن‌ها را به طور کامل با مخلوط روغن زیتون و ادویه مخلوط می‌کنیم. سپس سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و گل کلم‌های ترکیب شده را در آن قرار می‌دهیم.

سینی را برای ۲۵ تا ۳۵ دقیقه در فر قرار می‌دهیم تا گل کلم‌ها کبابی شده و رنگ دهند. همچنین، می‌توانیم گریل را روشن کنیم تا روی گل کلم‌ها طلایی تر شود.

پس از پخت گل کلم‌ها، آن‌ها را از فر خارج کرده و در ظرف مناسبی قرار می‌دهیم. سپس آب لیمو ترش را با گشنیز خرد شده روی گل کلم‌ها می‌ریزیم و آن‌ها را با سس فلفل، سس باربیکیو یا سس کچاپ سرو می‌کنیم.

دستور پخت خورش متن جن

دستور پخت خورش متن جن

کوفته ترکیه ای

کوفته ترکیه ای/طرز تهیه 3 کوفته خوشمزه ترکیه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا