همه چیز در مورد گل رز مومیایی شده

سه‌شنبه 26 مرداد 1400 بازار
گل رز مومیایی

نگهداری از گل رز جاودان

همان‌طور که از اسم گل رز مومیایی شده پیداست، این گل پژمرده نمی‌شود و عمر آن بیشتر از عمر طبیعی سایر گل ها است. اگر بتوانید به‌صورت درست از این گل مراقبت کنید، بدون اینکه به آب، خاک یا نور نیاز داشته باشید می‌توانید از داشتن طولانی‌مدت آن لذت ببرید. گل رز مومیایی شده، یکی از بهترین هدیه‌هایی است که می‌توانید به عزیزان خود تقدیم کنید.

همه گلبرگ‌های این گل رز، طبیعی بوده و عمر آن حدود ۱ الی ۳ سال است. همچنین به دلیل خاص بودن آن، هر شرکتی قادر به تولید آن نیست. محبوبیت گل رز به حدی بالا است که در کشورهای عراق، رومانی، بلغارستان و ایالات متحده آمریکا یک گل ملی به شمار می‌آید.

در واقع گل رز مومیایی شده، حاصل تغییرات ژنتیکی بوده و با جدیدترین تکنولوژی‌های روز مومیایی شده است. همچنین هر چه بیشتر پیش می‌رویم و روند رشد تکنولوژی سریع‌تر می‌شود، شاهد تنوع بیشتر و باکیفیت‌تر انواع این گل ها هستیم.

اگر علاقه دارید بدانید که برای نگهداری از گل رز جاودان چه مواردی را باید در نظر گرفت؟ مطالعه مقاله «گل رز با عمر طولانی و هر آنچه باید درباره رز جاودان بدانید» از سایت toranji.ir خالی از لطف نیست.

گل رز مومیایی شده

روش ساخت گل رز مومیایی شده

اگر شما جزو متولدین دهه ۶۰ باشید و از علاقه‌مندان به کارتون‌های آن دوران، قطعاً با شنیدن نام گل رز جاودان به یاد کارتون دیو و دلبر (Beauty and the Beast) افتاده‌اید. رز ماندگار به لطف تاسیس شرکت امور (Amor) در سال ۱۹۹۷ بیش از پیش محبوب شد و به لطف فراگیری شبکه‌های اجتماعی و فروش آنلاین، این روزها یک انتخاب عالی برای هدیه دادن به افراد موردعلاقه شماست.

روش ساخت این گل ها به‌گونه‌ای است که نمی‌شود در خانه آنها را تولید کرد، زیرا فرایند تولید آن نیازمند تجهیزات پیشرفته است. در فرایند تولید گل رز مومیایی شده، از گل‌های مقاوم و اصلاح شده رز استفاده می‌کنند و تقریباً بعد از یک هفته، یک گل تولید می‌کنند. پس از اینکه این گل‌ها شکفته و از شاخه جدا می‌شوند، آنها را برای حفظ رنگ و شادابی به کارخانه می‌برند.

در مرحله اول فرایند تولید، گل رز را در ماده دارای اتانول قرار می‌دهند تا رطوبت آن گرفته شود. در پایان این مرحله، گل رز به رنگ سفید تبدیل می‌شود. مرحله دوم، به‌منظور رنگ کردن و افزایش ماندگاری گل صورت می‌گیرد. به این صورت که گل رز را در ماده شامل گلیسیرین قرار می‌دهند و آن را به رنگ دلخواه درمی‌آورند.

مرحله سوم تولید گل رز مومیایی شده بسیار مهم و حائز اهمیت است. در این مرحله، این گل ها پس از بررسی برگ و گلبرگ‌ها راهی بازار شده و برای توزیع آماده می‌شوند. توزیع این گل ها به دو روش انجام می‌شود. در حالت اول، این گل ها را با ساقه در باکس‌های شیشه‌ای و در حالت دوم بدون ساقه در جعبه‌های کوچکی قرار می‌دهند.

این گل‌ها در فرایند تولید نسبت به ضربه، جریان هوای گرم و سرد، رطوبت و گردوغبار مقاوم می‌شوند. همان‌طور که مشاهده کردید تولید این گل ها نیازمند فرایندهای پیچیده و حساسی است. به همین دلیل است که امروزه گل رز مومیایی شده، موردتوجه همگان قرار گرفته است.

گل رز مومیایی شده

مراحل ساخت گل رز مومیایی شده

روش نگهداری گل رز مومیایی شده

همان‌طور که در قسمت قبلی گفته شد، ممکن است این گل را در باکس‌های شیشه‌ای قرار دهند؛ بنابراین به دلیل جنس باکسشان، نیاز به مراقبت ویژه دارد. هیچ‌گاه گلبرگ‌های این گل را لمس نکنید، چون ممکن است به‌مرورزمان باعث ازبین‌رفتن آنها شود. حواستان باشد که این گل زیر فشار نباشد و به آن ضربه‌ای وارد نشود تا بتواند عمر بالای خود را حفظ کند.

نکته بسیار مهمی برای نگهداری گل رز مومیایی شده وجود دارد و آن این است که این گل ها به‌هیچ‌وجه نیازی به آبیاری ندارند. حتی نیازی به اسپری کردن آب بر روی آنها هم نیست. اگر می‌خواهید عمر این گل ها را بالا ببرید، آنها را در معرض رطوبت بالا قرار ندهید. زیرا به‌مرورزمان منجر به ازبین‌رفتنشان می‌شود.

هرگز نگذارید که رطوبت محیط این گل‌ها به بیش از ۵۰ درصد برسد. علاوه بر رطوبت، دمای محیط نیز بر افزایش یا کاهش عمر گل رز مومیایی شده بسیار مؤثر است. بهترین دما برای نگهداری این گل‌ها دمای هوا است. همچنین این گل‌ها به دلیل فرایند تولیدشان، نباید در معرض مواد شیمیایی مانند رنگ و رزین قرار بگیرند. همان‌طور که گفته شد، این گل ها طوری تولید می‌شوند که در مقابل گردوغبار مقاوم باشند.

اما همیشه دقت کنید که حتی‌الامکان از مواجهه با گردوغبار دور باشند. اگر بر روی این گل ها گردوغبار نشست سعی کنید بدون فشار آوردن به آن ها، گلبرگ‌هایشان را گردگیری کنید. همچنین هرگز این گل ها را از باکس خود خارج نکنید. زیرا این باکس‌ها نقش مهمی در محافظت از گل را دارند. علاوه بر آب، از اسپری کردن انواع پاک‌کننده‌ها، براق‌کننده‌ها و خوشبوکننده‌ها نیز جدا خودداری کنید.

گل رز مومیایی شده

نگهداری از گل مومیایی شده

ویژگی‌های ظاهری گل رز مومیایی شده

این گل ها در دو سایز معمولی و بزرگ موجود هستند. گل رز مومیایی شده معمولی به‌اندازه گل‌های رز معمولی موجود در بازار است. اما گل‌های با سایز بزرگ، حدوداً دوبرابر گل‌های رز بازار هستند. جذابیت ظاهری این گل‌ها به حدی بالا است که می‌شود ساعت‌ها در مورد آنها صحبت و البته به آنها نگاه کرد. به همین دلیل، از این گل ها به‌عنوان هدیه و کادویی عاشقانه و رمانتیک بسیار استفاده می‌شود.

این گل ها در دو شکل ساده و قلبی موجود هستند. گل‌های جاودان ساده، شبیه به گل رز معمولی هستند. نکته بسیار مهم در مورد این گل‌ها، تنوع بالا مواد نگهدارنده و تزئینات آن ها است. یکی از دلایل استفاده از این گل‌ها به‌عنوان هدیه نیز همین مورد است. در واقع انواع تزیینات گل رز مومیایی شده به جذابیت‌های این گل خاص می‌افزاید.

گل رز مومیایی شده تنها یکی از انواع گل‌های رز است

تا اینجای مقاله در مورد روش‌های نگهداری و تولید گل رز مومیایی شده صحبت کردیم. اما حال می‌خواهیم در مورد ویژگی‌های فوق‌العاده گل رز صحبت کنیم. همان‌طور که می‌دانید، گل رز یکی از زیباترین و محبوب‌ترین انواع گل‌های موجود در جهان است. از این گل به‌عنوان الهه زیبایی یاد می‌شود.

حتی در برخی از کشورها از آن به‌عنوان نماد عشق و زیبایی یاد می‌کنند. علاوه بر زیبایی بیش از حد، گل رز دارای خواص دارویی و پزشکی بسیاری نیز است. همچنین این گل ها دارای بیشترین آمار تولید و کاشت در جهان هستند. البته لازم به ذکر است که گل رز مومیایی شده از نظر زیبایی و محبوبیت دارای جایگاه بالا و ارزشمندی بین انواع این گل ها است.

شاید باورتان نشود ولی قدیمی‌ترین گل رز جهان حدود هزار سال عمر دارد و این موضوع به قدمت و پیشینه این گل اشاره دارد. گل‌های رز دارای بیش از ۱۰۰ نوع مختلف است که از نظر رنگ، شکل و سایز با هم تفاوت دارند. حتماً تابه‌حال از گلاب استفاده کرده‌اید و باید بدانید که این محصول از گلبرگ‌های گل رز ساخته می‌شود.

نگاهی کامل به فرایند مومیایی کردن گل رز مومیایی شده

همان‌طور که ذکر شد گل رز مومیایی شده، یکی از انواع گل رز است که بر اساس یکسری فرایندهایی ساخته می‌شود. همچنین با روش‌های نگهداری انواع این گل ها آشنا شدیم. در ادامه این مطلب، می‌خواهیم در مورد روش‌های مومیایی شدن این گل ها صحبت کنیم. برای مومیایی کردن این گل ها، دو روش کلی وجود دارد. روش اول، استفاده از پارافین جامد و روش دوم به‌کارگیری ژل سیلیکا برای دی هیدراته کردن این گل‌ها است. در روش اول، مقداری پارافین جامد را خرد می‌کنند.

این مقدار باید به حدی باشد که بتواند روی گل را بپوشاند. هرچقدر این قسمت‌ها ریزتر باشند، کار مومیایی کردن بهتر است. در ادامه فرایند روی گل رز مومیایی شده، نیاز است که پارافین ذوب شود. عمل ذوب کردن پارافین باید به‌آرامی انجام شود زیرا افزایش دمای ذوب با سرعت بالا، ممکن است به فرایند کاری ما آسیب وارد کند. یکی از روش‌های ذوب کردن پارافین، ریختن آن داخل قوطی است. در این روش قوطی را درون آب در حال جوشیدن قرار می‌دهند و حرارت غیرمستقیم حاصل، آن را ذوب می‌کند. برای ادامه فرایند، اول گل را از سمت گلبرگ‌ها تا جایی که امکان دارد درون پارافین وارد کنید. حتماً دقت کنید که پارافین به تمام نقاط گل برسد. سپس گل را خارج کرده، تا تمام قطعات اضافی پارافین از آن خارج شود. سپس ساقه گل را وارد پارافین کنید. پس از گذشت چند روز و خشک شدن پارافین، شما یک گل رز مومیایی شده خواهید داشت. همان‌طور که گفته شد، روش دوم دی هیدراته کردن این گل‌ها با ژل سیلیکا بود. برای شروع مومیایی کردن با این روش، ظرفی با ارتفاع کمی بلندتر از گل موردنظر انتخاب کرده و گل را درون آن قرار دهید.

سپس ژل سیلیکا را درون ظرف بریزید و دقت کنید که این ژل تمام گل را بپوشاند. در واقع این ژل با جذب رطوبت به مقدار کافی، آب درون گل را خشک می‌کند و بدون اینکه به گل آسیب بزند آن را مومیایی می‌کند. گل رز باید یک روز درون ظرف باقی بماند و بعد از آن، ژل سیلیکا را از ظرف بیرون بریزید. حتماً هنگام خارج کردن ژل، دقت کنید که گل آسیبی نبیند. زیرا گل رز مومیایی شده نباید در فرایند ذکر شده دچار آسیب شود.

گل رز مومیایی شده

فرایند مومیایی کردن گل رز مومیایی شده

معیار اصلی اهمیت گل رز مومیایی شده

اگر بخواهیم به اهمیت این دسته ازگل‌ها پی ببریم، لازم است که کمی بیشتر در مورد گل رز و ویژگی‌های آن صحبت کرده و آن را بررسی کنیم. این گل دارای ده‌ها هزار مدل است. جالب است بدانید، انواع گل‌های رز دارای تنوع رنگی فوق‌العاده بالایی؛ از سفید و مشکی تا زرد و قرمز هستند. از نکات جالب دیگر مربوط به این گل، تنوع و سایز در آن است. کوچک‌ترین گل رز شناخته شده، اندازه‌ای کوچک و مینیاتوری و بزرگ‌ترین آن به ارتفاع هفت متر می‌رسد. همان‌طور که می‌بینید، گل رز مومیایی شده در یکی از بهترین و محبوب‌ترین شاخه‌های گل‌ها قرار گرفته است. از روغن این گل‌ها، عطرهای فوق‌العاده‌ای ساخته می‌شود. این عطرها را از تقطیر گلبرگ‌های آنها به دست می‌آورند. در سراسر جهان از این گل استفاده‌های مختلف می‌شود. مثلاً در فرانسه، از شربت گلاب حاصل از گل‌های رز استفاده‌های بسیاری می‌شود. در شبه‌قاره هند نیز از یکسری دسرهای مخصوص و یک نوع کدوحلوایی که با گلاب ساخته می‌شود استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که از انواع گل‌های رز، به‌عنوان چاشنی‌ها و افزودنی‌ها در غذا نیز استفاده می‌کنند. اما اصلی‌ترین کاربرد آنها، کاربردهای زینتی است و به دلیل نوع این گل‌ها محل رشدشان باغ‌ها یا فضای داخلی می‌باشد.

گل رز مومیایی شده

اهمیت گل رز مومیایی شده

صادرات گل رز مومیایی شده

گل رز مومیایی شده، دارای محبوبیت بسیاری است. به همین دلیل، صادرات انواع گل‌های رز دارای جایگاه بالایی نیز می‌باشد. این گل نقش بسیار مهمی در واردکردن ارز به کشور دارد. کشورهای متفاوتی، مقصد صادرات این گل ها هستند. ولی اصلی‌ترین این کشورها عراق، ویتنام، ترکمنستان، آذربایجان و افغانستان هستند. جالب است بدانید که اهمیت صادرات این گل‌ها به حدی بالا است که هر صد شاخه آنها با یک بشکه نفت برابری می‌کند.

همچنین این گل‌ها به دلیل افزایش سالانه صادراتشان، نقش مهمی در اشتغال‌زایی در شرایط کنونی جامعه دارند. نکته لازم به ذکر است که دولت نیز در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نهادهای مربوطه در حمایت از صادرکننده‌ها، نقش مهمی را ایفا می‌کنند. همان‌طور که گفته شد، کشورهای مختلفی واردکننده این گل ها هستند. اما کشور عراق بزرگ‌ترین واردکننده گل‌های ایرانی محسوب می‌شود. گل رز مومیایی شده، نقش بسیار مهمی را در ایجاد ارتباط بین این دو کشور ایفا می‌کند.

کشور ما از نظر سهم صادراتی این گل‌ها، رتبه پنجم را در میان سایر کشورهای آسیایی داشته و نقش مهمی را ایفا می‌کند. همان‌طور که گفته شد، ملکه گل ها یا همان گل رز در ایران نقش مهمی را در گسترش فعالیت‌های صادراتی تولیدکنندگان ایفا می‌کند. یکی دیگر از دلایل علاقه سایر کشورها به واردکردن گل‌های رز ایرانی، تهیه یکسری فرآورده‌ها مانند چای، مربا، برخی از اسانس‌ها و عطر است. به دلیل تفاوت جایگاه این گل درون ایران و صادرات آن به جهان، هنوز هم جای پیشرفت بسیار زیادی وجود دارد. در حال حاضر استان خراسان رضوی نقش بسزایی را در تولید انواع گل‌های رز دارد.

گل رز مومیایی شده

صادرات گل رز مومیایی شده

قیمت گل رز مومیایی شده

در این قسمت می‌خواهیم به قیمت گل رز مومیایی شده اشاره کنیم. همان‌طور که می‌دانید، طراحی باکس و میزان به‌کاررفتن تزئینات در قیمت یک گل تأثیرگذار است. قیمت این گل ها معمولاً ثابت نیست. یکی از دلایل دیگری که بر تفاوت قیمتی این گل‌ها تأثیر دارد، امکان وارداتی بودن آنها است. به همین دلیل ممکن است این گل‌ها با افزایش قیمت دلار و یورو گران شوند. گل رز مومیایی شده یا جاودان، معمولاً به‌صورت شاخه‌ای به فروش می‌رسد.

برند تولیدکننده، رنگ و سایز این گل ها می‌توانند در قیمت آنها تأثیرگذار باشند. همچنین همان‌طور که اشاره کردیم به دلیل محافظت بیشتر در مقابل گردوغبار و آسیب‌های دیگر، این گل ها را درون باکس‌های قرار می‌دهند؛ بنابراین جنس باکس گل رز مومیایی شده نیز می‌تواند بر قیمت آن تأثیرگذار باشد. باتوجه‌به نکاتی که گفته شد، قیمت این گل ها می‌تواند از ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان متفاوت باشند. برند ما یکی از باسابقه‌ترین مجموعه‌های فروش آنلاین گل‌های روز است شما می‌توانید با خرید از ما، لذت داشتن بهترین گل‌های موجود در بازار را تجربه کنید.

گل رز مومیایی شده

قیمت گل رز مومیایی شده

با هدیه دادن گل رز جاودان، مهر و محبت شما در ذهن و قلب عزیزانتان جاودانه خواهد شد

تعبیر خواب کتاب در خواب چیست

خرید کتاب های عمومی از سایت دوجلدی

۵ تکنیک برای اینکه مانند یک مشاور املاک حرفه ای عمل کنید

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا