طرز تهیه کیک کشک بادمجان ؛ شیک و مجلسی

چهارشنبه 15 مرداد 1399 آشپزی

کیک کشک بادمجان

مواد لازم برای تهیه کیک کشک بادمجان

  • بادمجان 2 تا 2.5 کیلو
  • کشک ۳۵۰ گرم
  • نان تست به میزان لازم
  • سیر  بسته به ذائقه 5 تا 10 عدد
  • نمک و فلفل و زرد چوبه به میزان لازم
  • زعفران برای درست کردن کشک زعفرانی برای تزیین
  • روغن برای سرخ کردن
  • آب ۱ لیوان
  • ماست خامه ای  به میزان لازم
  • پیاز داغ و نعناع داغ به میزان لازم برای تزیین و داخل مواد
  • گردو خرد شده  برای تزیین

طرز تهیه کیک کشک بادمجان

●ابتدا بادمجان ها را بشوییدو  پوست بادمجان ها را بگیرید. بادمجان ها را برش بزنید و روی بادمجان ها نمک ها بپاشید نه خیلی زیاد  و در یک آبکش بچینید و اجازه دهید تا چند ساعت باقی بمانندتا  تلخی بادمجان را گرفته و آب اضافی بادمجان ها کشیده شود.حال بادمجان ها را سرخ کنید.متوان بادمجانها را کبابی هم کرد

● پیازها را خلال کنید و سرخ کنید و پیاز داغ طلایی شده  را کنار بگذارید تا هم برای داخل کشک بادمجان و هم تزیین کشک بادمجان از آنها استفاده کنیدوسیرها را رنده کنید و داخل روغن کمی تفت دهید.و کنار بگذارید

 ●حال بادمجان های سرخ شده یا کبابی  را داخل یک قابلمه بریزید و به اندازه ۱ لیوان آب به بادمجان ها اضافه کنید. حرارت گاز را روی شعله کم قرار دهید و درب قابلمه را بگذارید. اجازه دهید تا بادمجان ها کاملا نرم شوند و آب آن کاملاخشک شود.و به روغن بیفتد.

سپس مقداری زردچوبه و فلفل به مواد اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید و کمی تفت دهید. و گاز را خاموش کنید  و بادمجان ها را کمی با گوشت کوب له کنید.

سپس سیرداغ،، مقداری نعنا داغ، حدود ۵ الی ۶ قاشق غذاخوری پیازداغ به بادمجان کوبیده شده اضافه کنید و کاملا مواد را با هم مخلوط کنیدو حدود ۳۵۰ گرم کشک و ۵ قاشق غذاخوری ماست را با هم مخلوط کرده و به مواد اضافه کنید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

پس از اضافه کردن کشک، حال می توانید به مقدار لازم نمک به کشک بادمجان اضافه کنید. مواد را بچشید تا میزان نمک آن کاملا اندازه باشد.حال مواد کشک بادمجان آماده شد و می توانیم شروع به آماده کردن کیک کشک بادمجان کنیم.

1 : تمام لبه ای نان های تست را با یک چاقوی جدا کنید. تمام نان ها را به همین روش آماده کنید.

2: حال ۳ پیمانه ماست را با ۲ قاشق غذاخوری کشک، مخلوط کنید و کنار بگذارید.

3: کف ظرف مورد نظر خود به تعداد لازم از نان های تست بچینید. می توانید قبل از چیدن لایه اول نان، کف ظرف مقداری ترکیب کشک و ماست بمالید و سپس نان ها را روی آن قرار دهید.

4:روی نان ها را از ترکیب ماست و کشک بمالید به طوریکه کاملا تمام نان ها را بپوشاند.

5: حال یک لایه با قطر حدود یک و نیم سانت از مواد کشک بادمجان روی نان ها بریزید و کاملا روی آن را صاف کنید.سپس یک لایه دیگر از نان های تست روی مواد بچینید و روی آنها را از ترکیب کشک و ماست بمالید.

سپس مجددا یک لایه ضخیم از مواد کشک بادمجان روی نان ها بچینید و روی آن را صاف کنید.و به همین ترتیب یک لایه نان تست و یک لایه مواد کشک بادمجان را قرار دهید تا مواد تمام شود 

در نهایت در لایه آخر مقداری کشک بادمجان بریزید و روی آن را صاف کنید.سپس با قاشق مقداری از مواد کشک بادمجان را بردارید و ۴ طرف دیواره کیک را با مقدار کمی و یک لایه خیلی نازک از کشک بادمجان بپوشانید. همین قدر که نان ها را بپوشاند کافیست. حال به کمک یک کاردک خامه کشی  روی کیک کشک بادمجان را کاملا صاف کنید. در این مرحله تمیز و مرتب کار کنید و تصور کنید که در حال تزیین یک کیک واقعی هستید. هر چه تمیزتر کار کنید، کیک زیباتری خواهید داشت.

برای تزیین کیک کشک بادمجان می توانید از کشک ، کشک زعفرانی، گردو، نعنا داغ، سیرداغ، پیاز داغ و مواد دلخواه خود استفاده کنید.

برای درست کردن کشک زعفرانی، مقداری زعفران دم کرده غلیظ درست کنید. از مقدار خیلی خیلی کم آب استفاده کنید تا کشک را شل نکند. فراموش نکنید در این مورد، زردچوبه جایگزین مناسبی نیست

 نکته :

 1:اگر مقدار کشک بادمجانی که در لابه لای نان های تست استفاده می کنید، خیلی کم باشد، کیک شما خشک می شود و بیشتر طعم نان می دهد تا طعم کشک بادمجان.

2:   پس از چیدن لایه اول، آن را کمی داخل یخچال قرار دهید تا لایه اول کمی سفت شود و خودش را بگیرد. سپس شروع به چیدن لایه دوم کنید. این کار کمک می کند که در صورت سنگین بودن طبقات کیک کشک بامجان، متلاشی نشود

بیشتر بدانید: طرز تهیه کیک گوشت

طرز تهیه باتر کریم جهت تزیین کیک

طرز تهیه ترشی یونانی خوشمزه و پرخاصیت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا