دستور پخت کیک فندق و عسل

سه‌شنبه 19 دی 1396 دسته‌بندی نشده
کیک فندق و عسل

دستور پخت کیک فندق و عسل

۲۵۰ گرم
کره
۲۲۰ گرم
عسل
۴ عدد بزرگ
تخم مرغ
۱۵۰ لیتر
فندق
۱۵۰ گرم
آرد
۱/۲ قاشق چای خوری
نمک
۲ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر
۱۰۰ گرم
شکلات تلخ
۱ قاشق چای خوری
کره
۲۰۰ میلی لیتر
خامه

کیک گونه‌ای شیرینی است که خاستگاه اروپایی دارد. اگرچه به باور باستان‌شناسان این خوراک از زمان‌های باستان وجود داشته‌است، اما تصوری که از کیک امروزی وجود دارد و سه ویژگیِ شیرین بودن، سبکی و بافت اسفنجی را در ذهن مجسم می‌کند، نوعی شیرینی است که از میانهٔ سدهٔ هجدهم به وجود آمده‌است. آرد، شکر، تخم مرغ و کره چهار ماده‌ای هستند که بیش از مواد دیگر در کیک به کار برده می‌شوند. کیک‌ها به طور کلی به دو گروه بزرگ غیرچرب یا کیک‌های اسفنجی و چرب یا کیک‌های کره‌ای تقسیم می‌شوند. کیک فندق و عسل یکی از انواع کیک است که در ترکیب آن از مواد پرانرژی فندق و عسل استفاده شده است. به همین دلیل می تواند برای تغذیه دانش آموزان در زمان مدرسه نیز یک انتخاب مناسب باشد. وبسایت آشپزباشی به عنوان بزرگترین وبسایت آموزش آشپزی برای دستورغذایی امروز خود طرز تهیه این کیک را به شما آموزش می دهد. سرآشپز آشپزباشی به شما پیشنهاد می کند تا برای یک بار هم که شده این کیک را امتحان کنید چراکه وجود ترکیبی فوق العاده از فندق و عسل، قطعا نظرتان را جلب خواهد کرد.
آماده کردن مواد برای تهیه کیک فندق و عسل:
۱- فندق رو آسیاب کنید.
۲- شکلات رو خرد کنید.

کیک فندق و عسل از مجموعه دستورغذایی های جیمی الیور هست که در سایت آشپزباشی طرز تهیه اون رو برای شما آماده کرده ایم.

  1. از قبل فر رو با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. قالب کمربندی ۲۴ سانتی متری رو با کره چرب کنید و بعد آردپاشی کنید. در کف قالب کاغذ روغنی پهن کنید.
  2. ۲۵۰ گرم کره (به دمای اتاق) رو بزنید تا کمرنگ و خامه ای بشه. عسل رو اضافه کنید و مواد رو خوب با هم ترکیب کنید.
  3. تخم مرغ ها رو یکی یکی اضافه کنید و مواد رو هم بزنید و بعد مواد خشک شامل پودر فندق، آرد، نمک و بیکینگ پودر رو اضافه کنید و تا مواد با هم ترکیب بشن اون ها رو هم بزنید. به یاد داشته باشید تا مواد رو بیش از حد هم نزنید.
  4. خمیر رو با قاشق در قالب آماده شده بریزید و سطح روی آن را صاف کنید. کیک رو برای حدود ۴۵ تا ۵۰ دقیقه تا اسفنجی بشه، در فر بپزید.
  5. بذارید تا کیک در قالب کمی خنک بشه و بعد اون رو از قالب خارج کنید و روی توری بذارید تا کاملا خنک بشه.
  6. برای تهیه گاناش، شکلات و ۱ قاشق چای خوری کره رو در ظرفی بریزید. خامه رو در قابلمه کوچکی روی حرارت ملایم گرم کنید. وقتی خامه شروع به قل زدن کرد، اون رو از روی حرارت بردارید و روی ترکیب شکلات و کره بریزید. مواد رو هم بزنید تا شکلات آب بشه. اون رو کنار بذارید تا کمی خنک بشه.
  7. گاناش رو با لیسک روی کیک بکشید و با فندق تزیین کنید.
مجله خواندنی خودرو(۱۰)

مجله خواندنی خودرو(۱۰)

مهران مدیری از نوجوانی تا به امروز

مهران مدیری مجری دورهمی در گذر زمان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا