کوکو/ طرز تهیه کوکو کلم بروکلی با پنیر

دوشنبه 14 شهریور 1401 آشپزی
koko kalam borokly

کوکو  کلم بروکلی غذای خوشمزه و پرخاصیت است و اکثر افراد طعم این غذا را دوست دارند. کلم بروکلی  انواع ویتامین ها را دارد و سبزی قلیایی است که به تعادل سطح pH بدن کمک می کند  در بخش آشپزی مجله دایان با طرز تهیه کوکوکلم بروکلی با پنیر با ما همراه باشید. همچنین طرز تهیه خوراک کلم بروکلی و مرغ  و سوپ کلم بروکلی را مشاهده کنید

مواد لازم برای تهیه کوکو کلم بروکلی با پنیر

  • کلم بروکلی: ۴۵۰ گرم
  • تخم مرغ :۲ عدد درشت
  • پنیر پارمزان رنده شده :نصف پیمانه 
  • آرد: ۴ قاشق غذاخوری
  • سیر: ۱ حبه خرد شده یا له شده
  • نمک و فلفل: به مقدار لازم
  • روغن سرخ کردنی :به مقدار لازم
کوکو کلم بروکلی

کوکو کلم بروکلی با پنیر

طرز تهیه کوکو کلم بروکلی با پنیر

  1. برای تهیه کوکو کلم بروکلی با پنیر ابتد کلم بروکلی را باید به خوبی بشویید برای این کار کلم  را به مدت 10 دقیقه درمخلوط آب و سرکه خیس کنید سپس با فشار آب بشویید تا اگر کرم میان آن هست شسته شود سپس آبکش کنید یا روی پارچه تمیز پهن کنید تا آب اضافه آن گرفته شود .
  2. سپس یک قابلمه را  تا نیمه آب بریزید و روی شعله قرار دهید وقتی آب جوشید مقداری نمک  و کلم بروکلی ها را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا  کلم بروکلی ۵ دقیقه آبپز شود بعد از 5 دقیقه کلم بروکلی را آبکش کنید وقتی خنک شد ریز خرد کنید.
  3. یک کاسه بزرگ بردارید  کلم بروکلی ریز شده  و تخم مرغ و پنیر و آرد و سیر را در آن بریزید و خوب  هم بزنید بعد نمک و فلفل را به مواد  اضافه کنید و هم بزنید تا مواد طعم بگیرد.مایع کوکو آماده هست .
  4. تابه نجسب را روی شعله قرار دهید و روغن در آن بریزیدو اجازه دهید تا روغن داغ شود و مایع کوکو را درون تابه بریزید و با قاشق صاف کنید تا همه جای کوکو یکسان باشد.( می توانید کوکو را قاشق قاشق بریزید و سرخ کنید)
  5. صبر کنید تا یک طرف کوکو کاملا پخته و سرخ  شود.سپس کوکو را با چاقو  برش دهید و برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.لازم نیست این کوکو زیاد روی شعله بماند کمی که سرخ شد کافی است تا خواص کلم بروکلی از بین نرود
  6.  بعد از اینکه دو طرف کوکو کلم بروکلی سرخ شد آنها را روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود
  7. کوکو را با سبزیجات تزیین کنیدو با نان باکت یا لواش میل کنید.
قیمه نثار

قیمه نثار غذای سنتی و اعیانی قزوینی

تارت سیب فرانسوی

دستور پخت تارت سیب فرانسوی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا