کوالکام تراشه اسنپدراگون 630 و 660 را معرفی کرد – فناوری

سه‌شنبه 19 اردیبهشت 1396 فناوری

کمپانی کوالکام از دو تراشه جدید اسنپدراگون 630 و اسنپدراگون 660 رونمایی کرد که با فرآیند ۱۴ نانومتری تولید شده‌اند.

کوالکام دو تراشه جدید به نام‌های اسنپدراگون 630 و اسنپدراگون 660 معرفی کرده است که احتمالا برای محصولات میان‌رده رو به بالا در نظر گرفته شده‌اند. تراشه‌های ذکرشده جانشین تراشه‌های اسنپدراگون 626 و اسنپدراگون 653 هستند و به احتمال زیاد در محصولات ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ استفاده خواهند شد.

اسنپدراگون 630 و اسنپدراگون 660 برای محصولاتی با قیمت نزدیک به ۳۰۰ دلار در نظر گرفته شده‌اند. اصولا بعضی از کاربران علاقه دارند تجربه تمام عیار از تلفن هوشمندشان داشته باشند؛ اما حاضر به پرداخت ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار برای خرید گوشی هوشمند بالارده نیستند. به همین علت محصولاتی خریداری می‌کنند که از تراشه‌های میان‌رده رو به بالا بهره می‌برند و توانایی اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین دارند.

تراشه‌های جدید اسنپدراگون 630 و اسنپدراگون 660 نه‌تنها قابلیت‌های استفاده‌شده در مدل‌های قبلی را در اختیار دارند؛ بلکه مجهز به بعضی از امکانات تراشه‌های بالارده مانند کدگذاری فرمت ویدیویی 4K هستند. به لطف مودم کوالکام ایکس ۱۲ که در اسنپدراگون 630 و 660 استفاده شده، سرعت 4G LTE به دو برابر رسیده است که می‌تواند خبر خوبی برای کاربران باشد.

اسنپدراگون 630

تمام بخش‌های محاسباتی در سیستم-روی-یک-چیپ اسنپدراگون 630 و 660 نسبت به نسل قبلی ارتقاء یافته‌اند. برای مثال می‌توان به واحد پردازش تصاویر (ISP) اشاره کرد که حال می‌تواند از دوربین دوگانه در رزولوشن‌های بالا پشتیبانی کند و Hexagon DSP (پردازشگر سیگنال دیجیتال) نیز قدرتمندتر شده است.

پردازشگر مرکزی و پردازشگر گرافیکی به‌ ترتیب ۲۰ و ۳۰ درصد نسبت به نسل قبل بهتر شده‌اند. تراشه‌های جدید کوالکام با فرآیند ۱۴ نانومتری ساخته شده‌اند. این در حالی است که تراشه‌های نسل قبل با فرآیند ۲۸ نانومتری ساخته می‌شدند. این تکنولوژی نه‌تنها باعث می‌شود شاهد افزایش سرعت و کوچک‌تر شدن ابعاد اسنپدراگون 630 و 660 باشیم؛ بلکه میزان مصرف انرژی نیز کاهش یافته است.

اسنپدراگون 660

انتظار می‌رود اسنپدراگون 630 و اسنپدراگون 660 با استقبال تولیدکنندگان گوشی هوشمند روبه‌رو شود که طبیعتا ارزان‌تر بودن و داشتن ویژگی‌ها و قدرت بیشتر به افزایش فروش این تراشه‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

کوالکام اعلام کرده است که در حال حاضر ۱۰۰۰ محصول در مراحل توسعه هستند یا به بازار عرضه شده‌اند که از تراشه‌های سری 6XX استفاده می‌کنند.

در مورد تراشه‌های میان‌رده رو به بالا بهتر است بدانید که محصولات از نظر سخت‌افزاری به ۴ دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از: بالارده، میان‌رده رو به بالا، میان‌رده و پایین‌رده.


منبع : زومیت

خصوصیات مدیران و رهبران ناکارآمد - فناوری

نقشه مایکروسافت برای بازار گوشی هوشمند چیست؟ - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا