6 جاذبه گردشگری برتر در کشور اندونزی

یکشنبه 14 فروردین 1401 جاذبه های گردشگری
کشور اندونزی

6 مکان زیبا از جاذبه های گردشگری اندونزی

کشور اندونزی کشوری عظیم ، هم از نظر جمعیت و هم از نظر مساحت زمین ، دارای تنوع فرهنگی و زمین شناسی قابل توجه است. این جزیره با 18110 جزیره ، 6000 جزیره مسکونی ، بزرگترین مجمع الجزایر جهان است.

کشور اندونزی یا به‌طور رسمی جمهوری اندونزی کشوری است که در آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه قرار دارد. اندونزی در مجمع‌الجزایر مالایی بین قاره آسیا و اقیانوسیه قرار دارد. اندونزی یک مجمع‌الجزایر متشکل از ۱۷٬۵۰۸ جزیره و ۳۳ استان است.

اندونزی با جمعیت بیش از ۲۷۳ میلیون نفر، چهارمین کشور پرجمعیت دنیا است. نظام سیاسی این کشور جمهوری با انتخابات مجلس و ریاست جمهوری می‌باشد. پایتخت اندونزی جاکارتا است.

جاذبه های گردشگری اندونزی

جاذبه های گردشگری اندونزی

 

1. دریاچه توبا(Lake Toba)

دریاچه توبا در جزیره سوماترا یک دریاچه آتشفشانی بسیار زیاد است که حدود 100 کیلومتر طول و 30 کیلومتر عرض دارد. حدود 70،000 سال پیش توسط یک فوران غول پیکر آتشفشانی تشکیل شده است ، بزرگترین کلدرا احیا شده روی زمین است.

برآوردهای ژنتیکی نشان می دهد که تنها چند هزار انسان زنده مانده اند که از فاجعه جان سالم به در بردند. این جزیره در وسط – Pulau Samosir – بزرگترین جزیره درون یک جزیره است و شامل دو دریاچه است.

علاوه بر بازدید از “یک دریاچه در یک جزیره در داخل یک دریاچه در یک جزیره” گردشگر نیز به اینجا می آید تا لگد بزند و استراحت کند و در آبهای آتشفشانی گرم شود.

 

دریاچه توبا در جزیره سوماترا

دریاچه توبا در جزیره سوماترا

2. راجا آمپات(Raja Ampat)

این بهشت گرمسیری معروف در جهان با داشتن یکی از زنده ترین صحنه های زیر آب کره زمین ، بیش از 530 گونه مرجان ، 700 گونه نرم تن و 1300 نوع ماهی را در خود جای داده است.

با وجود جذابیت گونه های عجیب و غریب و منظره ای نفس گیر از جزیره ، راجا آمپات به دلیل موقعیت دور و محلی گسترده تا حد زیادی بکر باقی مانده است.

فراتر از بهشت غواصان ، راجا آمپات همچنین مقصدی فراموش نشدنی را برای تماشاگران پرنده ، عکاسان ، ماجراجویان و حتی کسانی که آرزوی تعطیلات لوکس و منظره ای شگفت انگیز را در یک جزیره دور دارند فراهم می کند.

 

Raja Ampat

Raja Ampat

 

3.اورانگوتان در بوکیت لاوانگ(Orangutans of Borneo):

بوکیت لوانگ به دلیل فرصتی برای دیدن Orang Utan که در نزدیکی حیات وحش زندگی می کند ، به یکی از جاذبه های مهم گردشگری تبدیل شد. این پناهگاه اورنگ اوتان همچنین بخشی از میراث جهانی یونسکو در اندونزی است و در لغت به معنای “در به تپه ها” است.

گرچه اورانگوتان ها هنوز در طبیعت زندگی می کنند ، اما تعداد زیادی از پناهگاه ها اورانگوتان ها را نجات می دهند و از آنها محافظت می کنند ، زیرا توسعه زمین به زیستگاه طبیعی آنها لطمه می زند.

پارک ملی Tanjung Puting در Kalimantan ، Borneo ، بزرگترین جمعیت اورانگوتان در جهان و همچنین سایر نخستی ها ، پرندگان و خزندگان را در خود جای داده است.

 

اورانگوتان در بوکیت لاوانگ

اورانگوتان در بوکیت لاوانگ

4.اوبود مزارع شگفت انگیز برنجی در اندونزی(Ubud):

اوبود که در میان مزارع شگفت انگیز برنجی قرار دارد ، قلب فرهنگی بالی و یکی از برترین جاذبه های گردشگری اندونزی محسوب می شود. هر روز اجراهای رقص و موسیقی در سراسر شهر و همچنین گالری های هنری و مغازه های صنایع دستی متعددی برای گشت و گذار وجود دارد.

اگرچه مدتهاست که Ubud به عنوان مکانی عالی برای یادگیری فرهنگ بالی ارزیابی می شود ، اما در دهه های گذشته گردشگری در Ubud رونق چشمگیری داشته است. خوشبختانه برای فرار از شلوغی و تجارت فقط یک پیاده روی کوتاه یا دوچرخه سواری لازم است.

 

اوبود مزارع شگفت انگیز برنجی در اندونزی

اوبود مزارع شگفت انگیز برنجی در اندونزی

 

5. پارک دریایی بوناکن:

بوناکن در شمال جزیره سولاوسی واقع شده است ، یکی از معروف ترین مناطق غواصی و غواصی در اندونزی است.

این جزیره بخشی از پارک دریایی بوناکن است که در آن می توانید بیش از 70 درصد از همه گونه های ماهی را که در غرب اقیانوس آرام زندگی می کنند ، مشاهده کنید. بهترین زمان برای غواصی در بوناکنک بین ماه های آوریل و نوامبر است.

 

پارک دریایی بوناکن

پارک دریایی بوناکن

6.بوکیتگی(Bukitinggi):

بوکیتگیاین شهر جذاب در سوماترا غربی در خط مقدم گردشگری استان قرار دارد. در ارتفاع 930 متری (3،051 فوت) از سطح دریا ، این شهر دارای منظره ای با شکوه از ارتفاعات و هوای پاک و شفاف است.

Bukitinggi دارای طبیعتی نفسگیر ، تاریخی طولانی و ارزشهای خارق العاده فرهنگی است که همه اینها سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

از جمله مقاصد معروف می توان به دره با شکوه سیانوک ، تونل های زیرزمینی جنگ جهانی دوم ژاپن ، قلعه قلعه تپه هلندی قلعه دکاک ، بازار سنتی پاسار آتاس و برج ساعت جام جم گادانگ اشاره کرد که در دوران استعمار در سال 1926 ساخته شده است.
>

بوکیتگی

بوکیتگی

منبع:www.planetware.com

جاذبه های گردشگری مونیخ

جاذبه های گردشگری مونیخ

عمارت شاپوری شیراز

عمارت شاپوری شیراز

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا